Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Möykky - 02.02.2020, 20:53:48
-
99 mallinen matalapaine turbo automaatti. Ajoin talliin, vaihdon jarrusatulan, tämän jälkeen koitin laittaa käyntiin, eipä pyöritä. Kertaakaan ei ole aiemmin temppuillut. Joku naksaus konehuoneen puolelta kuuluu yhden kerran kun starttaa, valot, mittaritaulun taustavalot ja srs valo sammuu avaimen ollessa starttiasennossa. Koitin tiirailla starttia, vaan eihän sieltä mitään näe, tauhkaa edessä niin paljon, mitä kaikkea pitää purkaa, että sen saa näkyville? Akku on reilu puoli vuotta vanha.
-
Mitenkä akkku?
-
Putsi ne akunkengät, siitä on hyvä lähteä. Startin herätepiuhan liitin voi olla kupassa siellä startin päässä. Akkukaapelit osaavat hapantua sieltä johdon-liittimen välistä kutistesukan sisältä.
-
Akku + kaapelit ok, starttin ei edes näe, saati pääse käsillä johtoja koplaamaan, niin ovat piilossa. Minusta tuo käyttäytyy niin, ikäänkuin vaihteen valitsin olisi ajoasennnossa.
-
Akku + kaapelit ok, starttin ei edes näe, saati päästä kaäsillä johtoja koplaamaan, niin ovat piilossa. Minusta tuo käyttäytyy niin, ikäänkuin vaihteen valitsin olisi ajoasennnossa.
Kokeilitko rompata kepin eestaas muutamaan kertaan? Tämähän tosiaan välillä automaateissa kiusaa.
-
On roplattu, enempikin kun kerran. Pystyykö starttireleen pinnistä antamaan kytyä solenoidille, jos pystyy, niin mikä on pinnin numero?
-
Jenkkipalstalla neuvottiin laittamaan avain virtalukkoon ja virrat päälle, sen jälkeen 5 kertaa lukitus ja aukaisu, kuulostaa vähän poppakonstilta.
-
Kyllä se poppakonsti vaan auttoi, joskaan ei sillä tavalla kun ohjeessa kuvattiin. Laitoin virrat päälle ja aloin renkuttamaan lukitusnappulaa, eipä tapahtunut mitään. Otin sulakeboksin kannen auki ja etsin keskuslukituksen sulakkeen (nr 6), oli palanut, vaihdoin uuden 20A:n mällin, tadaa, auto läks käymään. Enpä olis ihan äkkiä uskonut, että tuo sulake voisi vaikuttaa startin pyörintään :o
-
Saman sulakkeen takana on ajonesto mut starttiin sen ei pitäisi vaikuttaa. Tietääkseni ajonesto toimii näissä siten, että starttaa, lähtee käyntiin ja sammuu samointein. Onko siinä jälkiasenteista hälytintä?
-
Alkuperäinen, tosin kauko lakkas pari viikkoa sitten toimimasta.
-
Ettei ois virtalukossa vika? mulla teki tollain, virtalukonpohjasta lähti käymään ruuvarilla
https://www.youtube.com/watch?v=vyTTzqP361w
Edit ois varmaan pitänyt lukea loppuun :D