Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: noviisivolvoilija - 04.02.2020, 10:29:15
-
Moi, tyhmä täällä taas. Auto on edelleen S80 T6 vm.2000. Ajettu 255000km. Huomasin että tyhjäkäynnillä auton kierrokset humppaa välillä 700-800 rpm., joskus hieman enemmänkin. Millaiseen remonttiin varaudun kun vien auton pajalle ja vikakoodit on luettu? Riippuu tietysti viasta, mutta jos mulle kerrotaan että pakoputken kannatinlaakeri on uusilla, niin silloin alkaa liha tummumaan. Vrt. tarinani automaattikepin jumiutumisesta...
-
Vikakoodien luvulla on hyvä aloittaa..
Oireet viittaa kaasuläppään.
Kotelon malli saattaa olla tämä surullisen kuuluisa Magneti-Marelli.
(Kotelon kyljessä pitäisi olla valmistajan tarra ja tässä tapauksessa väriltään keltainen..)
-
Kaasuläpältä tuollainen oire vaikuttaa. Läppä on -347 loppuisella numerolla ja sama osa on myös vitosturboissa ja vaparikutosissa ennen kuin vaihtuu uudempaan. Ehjä käytetty toimii suoraan ristiin, toisin kuin usein vaparivitosissa.
-
Moi, tyhmä täällä taas. Auto on edelleen S80 T6 vm.2000. Ajettu 255000km. Huomasin että tyhjäkäynnillä auton kierrokset humppaa välillä 700-800 rpm., joskus hieman enemmänkin. Millaiseen remonttiin varaudun kun vien auton pajalle ja vikakoodit on luettu? Riippuu tietysti viasta, mutta jos mulle kerrotaan että pakoputken kannatinlaakeri on uusilla, niin silloin alkaa liha tummumaan. Vrt. tarinani automaattikepin jumiutumisesta...
Hi
luetuta vikakoodit volvon merkkilikkeessä,se voi maksaa mutta sieltä löytyy tietoa.
,,, omaan volvoon vaihdettiin magneti marellin kaasuläppäkotelo äskettäin ja päivityksineen ja asennuksineen sen hinta oli n 700€
,,,em kärryllä on ajettu n193tkm
Tsemppiä
-
Jos Turun alueella olet niin tervetuloa Vidan nokassa käymään niin lukastaan löytyykö ongelmaan ratkaisua.
-
Mulle oli v70 5t:n vaihettu edellisen omistajan aikaan merkkiliikkeessä kaasuläppäkotelo samojen oireitten mukaan. Muistelen ettei kaasulappä jätä vikakoodia, no jokatapauksessa vika ei korjaantunnu vaan korjaantui vasta vaihtamalla ilmamäärämittari.