Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: varjakka - 08.02.2020, 14:48:25
-
On menny muoviset lampunlasit sameaksi. Sellaiset ksenonithan ne on. Mistä saisi kirkkaat lasit/lyhdyt -07 V 70 seen ? Niin ja vielä edulliset sais olla. Onnistuuko laittaa suoraan vanhemmat H7 lasiset paikoilleen tuosta vaan ? Onko muilla tällaisia ongelmia ?
-
Oletko koittanut kiillottaa?
Aika huonoistakin saa vielä hyvät kiillotusaineella, jos ei sillä lähde jurmut niin ensin hionta ja kiillotus perään.
Ei ole hinnankirous, eikä tarvitse purkaa koko keulaa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602396/Turtle-Wax-Headlight-Restorer-Kit-Ajovalojen-kirkastaja
-
Xenon-polttimoilla varustettuhin umpiohin ei saa muuta kuin sitä kirkasta muovia..
Eli se rihlattu lasinen on tarkoitettu H7-umpioon ja xenonin kanssa se kirkas muovinen.
Ja siihen xenon-H7-muutokseen saa varata osia, aikaa ja tupakkia:
Tarvitset siis:
a) xenon-hyväksytyt umpiot
b) ajovalonpesurit
c) automaattisen korkeussäätömoottorin umpioihin
d) tasoanturit
e) johtojen vetäminen antureilta auton halki moottoreille
Jos umpiot ei kauhean huonossa kunnossa, niin tuolla Motonetin setillä saa kyllä ihmeitä aikaan.
Jotkut ovat saaneet vesihiomalla eri karkeudella olevilla santapapereilla ja 2K-lakkauksella korjattua nuita umpioita.
Umpioita kannattaa katsella esimerkiksi ruotsin puolelta:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/VOLVO-V70/2005_2008/Frontdetaljer/Str%C3%A5lkastare/Alla/
-
Noilla kiillotusseteillä ei mennä Kuuhun asti, koska varsinkin Xenon-umpioissa se muovi on haalistunut sisäpuolelta. Puolasta saa tilattua uusia muoveja. Muistaakseni omani tilasin sieltä alle satasella.
-
Itse tilasin puolasta uudet umpion muovit. Viidessä päivässä tuli postnordilla perille. TYC-merkkiset, vaikuttavat ihan laadukkaille.
https://allegro.pl/oferta/nowe-szklo-reflektor-volvo-s60-v70-04-09-prawe-8901482861?utm_source=notification&utm_medium=sellerDapfFilled&utm_campaign=transaction-notifications-sellerdapffilled&snapshot=MjAyMC0wMS0zMFQyMToyMDowNC41OTZaO2J1eWVyOzA2YzA0YjBjZDgwYWYyMDM0Mzg2ZDE4OGMzMjM2OThlZGU3OWZiNDRiZDMwODIyOWE4MGQ0OGFmYzc4MzFmNWQ%3D
-
Ja siihen xenon-H7-muutokseen saa varata osia, aikaa ja tupakkia:
Tarvitset siis:
a) xenon-hyväksytyt umpiot
b) ajovalonpesurit
c) automaattisen korkeussäätömoottorin umpioihin
d) tasoanturit
e) johtojen vetäminen antureilta auton halki moottoreille
Tätä vastausta ei varmaan kannata lukita :D Autossa siis lienee nyt xenonit, joita kysyjä miettii vaihtavansa tavallisiin H7 umpioihin.
-
H7:en kanssa saanee olla automaattinen korkeudensäätö, sikäli kun umpiot on yhtään samanlaiset? Ei tarvii xenon -> h7-muutoksessa vaihtaa sitä systeemiä. Mut näiden xenon-lähivalot on mun mielestä niin hyvät että en vaihtaisi halogeeniin.
-
Tätä vastausta ei varmaan kannata lukita :D Autossa siis lienee nyt xenonit, joita kysyjä miettii vaihtavansa tavallisiin H7 umpioihin.
Joo, ei varmaan kannata ;D ;D
Mutta olikos face-liftiä umpioiden osalta H7-polttimoilla ??
-
Heihei Anssi, vaikka sinä ajelet Summumilla, jossa on Xenonit, niin kyllä niihin kansanmalleihin on ollut tosiaan H7 -lyhdyt saatavilla. :D ;D
Mutta tosiaan, en itsekkään kyllä vaihtaisi Xenoneita pois, sen verran hyvät ovat verrattuna perinteisiin lyhtyihin.
-
Heihei Anssi, vaikka sinä ajelet Summumilla, jossa on Xenonit, niin kyllä niihin kansanmalleihin on ollut tosiaan H7 -lyhdyt saatavilla. :D ;D
Mutta tosiaan, en itsekkään kyllä vaihtaisi Xenoneita pois, sen verran hyvät ovat verrattuna perinteisiin lyhtyihin.
Kiitos tarkennuksesta :D :D
Sitten topicin aloittaja voinee ruveta etsimään face-liftin H7-umpioita, jos xenoneista haluaa eroon..
Voin lunastaa topicin aloittajalta xenon-umpiot sitten pois, jos tähän ratkaisuun päätyy..
-
Vpartsilta saa nykyään myös linssejä noihin xenon-umpioihin. Jos haluaa vaihtaa.
-
Mitäs sä Anssi teet niillä Xenon-umpioilla kun sulla on jo sellaset autossa? :idiot2:
Vpartsilta saa nykyään myös linssejä noihin xenon-umpioihin. Jos haluaa vaihtaa.
Samaa tavaraa, kuin Puolasta saa, mutta Vparts on hinnoitellut nuo "vähän" kalliimmaksi. Tuolta Allegrosta tilasin omaani uudet muovit syksyllä ja hyvä tuli.
-
Mitäs sä Anssi teet niillä Xenon-umpioilla kun sulla on jo sellaset autossa? :idiot2:
Eihän sitä koskaan tiedä mitä saattaa tarvita ;) ;)
-
Mitäs sä Anssi teet niillä Xenon-umpioilla kun sulla on jo sellaset autossa? :idiot2:
Samaa tavaraa, kuin Puolasta saa, mutta Vparts on hinnoitellut nuo "vähän" kalliimmaksi. Tuolta Allegrosta tilasin omaani uudet muovit syksyllä ja hyvä tuli.
Samaa tavaraa, allegrosta tilaaminen kuulemma on tehty vaikeaksi.
-
Vpartsilta saa nykyään myös linssejä noihin xenon-umpioihin. Jos haluaa vaihtaa.
Tuossa vielä tuo VPartsin linkki:
https://vparts.se/fi/stralkastarlinser-till-volvo-s60-v70-xc70-05-09-hoger-och-vanster.html
-
Olen kyllä kuullut noista uusista muovilaseista mutta eräs "asiantuntija" kertoi, että niiden vaihtamiseksi pitää olla vähintään kirurgi ja sellaista ei kaveripiiriin kuulu.
Kun olette niitä vaihdelleet niin onko se hankala homma ??
-
Olen kyllä kuullut noista uusista muovilaseista mutta eräs "asiantuntija" kertoi, että niiden vaihtamiseksi pitää olla vähintään kirurgi ja sellaista ei kaveripiiriin kuulu.
Kun olette niitä vaihdelleet niin onko se hankala homma ??
Rälläkkä on hyvä apu tuossa irroitusvaiheessa ja kuumailmapuhaltimella saa sen verran liimausta pehmeäksi, että loput muovin osat irtoaa.
Eli umpiot irroittaa autosta ja polttimot, ballastit irti umpiosta, siitä se lähtee..
-
Rälläkällä muovit irti, mutta ne loput muovit/liimat niistä reunoilta kyllä pitää lähes pala palalta kitkutella irti pihdeillä tai vastaavilla työkaluilla. Se liima ei oikeen tahdo käsittääkseni pehmentyä herkästi.
-
Kiitos taas neuvoista. Pitää esittää vaihtoa jollekkin joka jaksaa touhuta. Leimalle on vielä aikaa.