Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Matti-Pekka - 12.02.2020, 10:21:20
-
Terve
Rouva lähti aamulla töihin ja n. 3 km ajon jälkeen syttyi vihreäkolmioinen vikavalo ja auto sammui sitten n. minuutin päästä. Eikä sen jälken ole kun yrittänyt pyrähtää käyntiin kun kaasua käynnistäessä hieman painaa, mutta ei jää käyntiin. Rouva kihisee tietty kiukusta, mistähän alkaisin vikaa etsii, täytyy ainakin näyttää tomeralta ennen kun kaulin on kiduksissa...
-
Vikakoodit saattaisi kertoa mikä anturi siellä herjaa. Itse varmaan kokeilisin ottaa jonkun ilmamassamittarin tai lambdan piuhan irti ja kokeilla sit käynnistyykö.
-
Yleisesti moottorin elektroniikkaan taitaa liittyä, voi olla mikä vaan vika. Vikakoodit kertoo sitten tarkemmin mitä lähteä korjaamaan ja ihmettelemään.
-
se taitaa olla niin että kaikki halpis lukijat ei oikei taida noita vikakoodeja tuosta mallista lukee...ainakin ne halpis lukijat mitä meillä on ,niin ei oikein tuohon tahdo kyetä..onko vinkkiä millainen kustannuksilta edullinen lukija voisi tuota osata lukee? nythän tuo on hinaus (tai no aut. eli kärri..) kyydillä liikkuva enää.
-
Onko siinä jo obd-pistoke ja can-väylä? 99 taitaa olla vähän välivuosi. Tuolta https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=212.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=212.0) voisi löytyä apua
-
Työkaverin V70 -99 ja S80 -00 ainakin icarsoftilla pystyi lukemaan sekä kuittaamaankin myös srs puolenkin. On kalliimpi mutta jos löytyisi jollakin klubilaisella lähistöllä ja saisit sellaisella koetettua. Omaan S40 -00 tuolla mun vol2 versiolla pääsee vain moottoriin, 01> eteenpäin mm -01 S60 joka systeemiin.
Jos olet Imatran lähellä niin voi mun kokeilla, en veloita kokeilusta tai lukemisista / kuittauksista mitään.
-
Ensimmäisenä tulee mieleen bensapumppu, kopauta sitä jollain ja kokeile.
Lambda tuskin sammuttaa moottoria...
-
Terve
kyllä se nyt näyttää siltä että se ilmamassamittari olisi kystä..kun johdon irrottaa niin koneen saa käyntiin , mutta johto kiinnitettynä ei käy kun pikku pyrähdyksiä kaasua painaen. Olen koittanut löytää käytettyä mittaria tai anturi jolla voisi todeta että vika on anturissa eikä johdon toisessa päässä...mutta nuo vanhemmat tuntuu hävinneen kun se kuuluisa pieru sinne saharaan...eli tämä on se vanhempi malli jossa liitin on suorakulmio...eli jos sellainen ehjä käytetty olisi myydä, niin kiinnostaisi kyllä.
-
Kaverilla saatiin anturi puhdistettua CRC:n imm-puhdistus spraylla. Mut tuolla kauppatopicissa on paljon purkuosia näihin
-
Joo..ei auta puhdistus kokeiltu on. tuo on Bosch 0 280 217 107 osanumeroltaan.
-
Asiantunteva koodari kävi putsaa vikamuistin ja toi tullessaan ehjän ilmamassamittarin, eli homma hoidettu ja kiitos kaikille vian selvittelyyn osallistuneille.
-
Mainiota, matka jatkuu!