Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ArttuE - 12.02.2020, 15:13:38
-
Elikkä ku ostin auton ni pelasi ihan hyvin, normaalisti ahto ja ei savuttanu paljoo muutako mustaa. nytte ku oli se huohotin lytyssä ni alkanu savuttaa perkeleesti jos ajaa turbon kanssa ja nyt löyty sellane vikaki ettäkö ennen ahtoja booaa ja sitte ku ahtaa ni ahtaa täysiä. ns vikavalo eli lambda valo sytty, putsasin massamittarin ja se autto ei enää pala lambda valo ja nyt ku putsasin sen ni käy tyhjää n500rpm ja sitku siittä sammuu ni ei sitte kirveelläkää käyntii jos yrittää suoriltaa startata. mut ku antaa olla n30sec ni lähtee käyntii. vikakoodit luen led härpäklkeellä joku päivä ku saa aikaseksi tehtyä sen vehkeen. ossaakko sanoa mikä ois ferraarilla vikana :'( :'(
-
Mitä tarkoitat sillä, että huohotin on/oli lytyssä? Ja siitäkö alkoi kaikki ongelmat kerralla?
Oletettavasti siis vakio fk/ft kyseessä, muuten kannattaa myös kertoa mitä autolle on tehty. Ne vikakoodit olisivat hyvä saada jotta tietää vähän mistä lähtee etsimään vikaa.
-
Mitä meinaat "tehtyä ledhärpäke" eihän tuohon tarvi mitään jos on vilkku ledi. Vai onko tämä tuorempi -96 versio?
-
Täytyy kyllä näillä lähtötiedoilla nostaa kädet pystyyn. Aloita niistä vikakoodeista, ennen sitä on mahdoton alkaa arvailemaan ::)
-
tässä mallissa on käsinojassa "obd 2" pistoke. vaihettua osaa on r suuttimet, 16t mitsu ja bensapaineen säädin. vx3 nokka jos se johonki vaikuttaa. Millä luen koodit?
-
No nyttekku oot jo vähän vastannu ni mietippäs toi sun alotusviestis iha ajatuksen kanssa läpi ja korjaa se. Mielellään luettavaan muotoon, ennustajia täällä ei ole kun ehkä muutama ja nekin on jo varattuja.
-
elikkä :D huohotin oli lytyssä eli letkussa oli mutka josta ei mahtunu tarpeeksi huohottamaan. Siittä hyvästä nakkasi öljytikun poisa ja suurimmat osan öljyistä konehuoneeseen. putsasin koko huohotin järjestelmän. sen jälkeen tullu sellanen vika että kun alkaa ahtamaan niin ns rötää tai booaa ja sitku ahtaa ni ahtaa suoraan täydet paineet. kun ajelee turbon kanssa niin savuttaa ihan jumalattomasti. sama kun kierrättää niin savuttaa. sinistä tulee eli öljyä palaa. vikavalo palaa. imm on putsattu kertaalleen. nyt vikavalon palaessa kans rötää ja pätkii. turbon oon vaihtamassa uuteen kun suhisee siihenmalliin että kohta hajoaa. ja käynti on huonoa. n 500rpm ja ei meinaa pysyä käynnissä. sitten ku sammuu tyhjäkäynniltä ni ei lähe starttaamalla käyntiin ilman että odottaa n 30sec. huohottaa huohottimesta runsaasti. vikavalot luen kun kerkee tallille mennä tekemään led lukijan.
-
Siellä on luultavasti myös joku pilailukaupan bensalastu ja jonnet pitäny ahtoja kaikki mitä se pilleri antaa, eiköhän se ole nakutettu rikki jos huohottaakin reippaasti.
-
Oisko Männistä rengasvälit palasina. Mittaisin puristukset ennen vikakoodeja ::)
-
millasia paineita näissä pitäs olla?
-
Sehän näkee jos vertailee sylinterit keskenään, jos niissä selvästi eroa
-
10bar ranteilla. Jako kannattaa varmaan kanssa kahtoo...
-
tulpat vaihtoin käynti parani selvästi. NGK tulpat meni paikalleen
-
Mitkä tulpat siellä oli?
-
NGK jotku 6 arvoset.
-
Siis ngkt meni paikaleen densot oli ennen sitä
-
Itsellä huonot kokemukset densoista
-
elikkä kertokaapa mistä johtuu ns sakkaa ennen ahtoja?
-
elikkä kertokaapa mistä johtuu ns sakkaa ennen ahtoja?
Mitä meinaat, onko hetken viive ennenkuin lähtee ahtaa vai miten?