Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 13.02.2020, 21:43:31
-
Mistäpä vikaa hakemaan, johtosarjan paikkasin vajaa vuosi sitten, no nyt tuo pyyhin jämähti osimoilleen pystyasentoon eli menikö jokin mekaanisesti rikki vai mikä olisi tuon sulake ja mistä löytyy ?
-
Näissä kuppaantuu ja turpoaa se pyyhkijän akseli jolloin toiminta lakkaa. Tämän purkaminen ja huoltaminen ei ole kovin vaikea tehtävä, Volvolta saa sen muovisen läpivientiholkin lasiin jos se on haljennut tai muuten huono.
Sen linkkumekanismin saa kasattua väärin jolloin pyyhin pyyhkii väärään suuntaan, kannattaa purkaessa katsoa mitenpäin kaik on.
-
Holkki on vaihdettu pari vuotta sitten, rasvoin sen silikonirasvalla.
-
Holkki on vaihdettu pari vuotta sitten, rasvoin sen silikonirasvalla.
Entäs se vaihteiston akseli, tuliko se avattua ja puhdistettua kupasta??
-
Kyllä mä sen alumiiniholkin, jossa akseli pyörii, kiillotin ja rasvoin myös.
-
Tarkista palkatun johtosarjan liitos.
-
Tarkista palkatun johtosarjan liitos.
Kunhan tuo keli vähän kesäistyy, mulla on taivas tallin kattona. Olikos tuolle omaa sulakettaan, ei ole sitä ohjekirjaa saatavilla ? Korjatun liitoksen puuhastelin kutistesukkajatkolla, jossa oli tinarinkula eli itse liitoksen pitäis olla tiukka, jos ei ole antautunut liitoksen vierestä
-
Poista :)
-
Minulla oli tuo pyyhkijänmoottori rikki niin että se muoviratas luisti siinä akselilla. Pistin ensin epoksia väliin, pysyi muutaman kuukauden, sitten tein siihen muovirattaan "nypykkään" pienet reiät ja pieni naula läpi ja sen akselin päähän millin laikalla ura ja vielä liimaa väliin niin on toistaiseksi kestänyt. Uusi moottori taisi olla ainakin 150-170e ei kannata minun parin satasen autoon laittaa ;D
-
Poistin turhana koko pyyhkimen, ikinä tarvinnu. Talvella vaarassa jäätyä sulka lasiin.
-
Keltainen , Oranssi ja Musta ovat johtojen värit liittimellä eli musta lienee miinus , mutta mitä ovat nuo muut värit ?
-
Akseli oli ihan jumissa, kromaus on kulahtanut osittain, mutta luotan CRC silicon graisseen taas pari vuotta eteenpäin. Kytkentäkäävio / johdotuksen selvittäminen olis plussaa.
Musta on miinus ja keltaisella plussaan niin pyörii
-
Nythän tuo liikkuu, vaan ei pyyhi. Miten ihmeessä se vivusto asennetaan oikeaan asentoon, jotta moottori pääsee kiertämään täyden kierroksen ? Jotenkin pieneltä tuntuu se akselin edestakaisin menevä liike.
edit: vivustossa oli metallitanko hypännyt väärälle puolelle tappia,sekin alkoi toimia.
edit: Jonkin verran oli vielä säätämistä sen spoorien kanssa, pyyhki kyllä hienosti lähes rekisterikilven ekalla yrittämällä