Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pleitor - 13.02.2020, 21:47:25
-
Ajossa tietokone herjaa öpaine hävinnyt, stoppaa kone heti.
Öljyä on yli puolen välin tikun mukaan ja käynti kuitenkin vielä normaalia :o
Kyllähän se hajoaa jos vikaa on... Miten voi itse todeta, että painetta on?
JA
Onko ko. mallissa mittarivikaa tältä osin? Mittarivikojahan näissä on.
-
Aloita vaihtamalla öljynpaineanturi. Sitä taitaa olla aika vaikea mistään tarkistaa, mutta ilman painetta kone hajoaa jokseenkin samantien, eli luulen anturiviaksi.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21224.msg379865#msg379865 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21224.msg379865#msg379865) anturin sijainnista
-
Yksi vaihtoehto on myös, että se öljypohjassa oleva sihti on tukossa. Kannattaa oikeasti varmistua niistä paineista ennenkun käynnistelee konetta yhtään sen enempää. Kaverilla meni tuo sihti tukkoon ja ajotietokone huusi, mutta koska auto toimi ja kuulosti normaalilta, asia tulkittiin virheellisesti anturiviaksi. Vasta useamman sadan kilsan ajon jälkeen kaveri huomasi, että koneen alakerta ääntelee...
-
Joo ei se ton ikäisessä väärin ole kerran ottaa öljypohja irti ja vähän putsailla/tutkia paikkoja.
-
Anturin vois vaihtaa, mutta tuo sihti juttu kolahti, eli se auki aluks...
Tosin kysymys, saako öpohjan pois ilman, että joutuu purkaa palkkia tms. edestä pois?
-
Muistaakseni saa, kovin homma pitäis olla liimapinnan puhdistus. Ainakin dieselissä https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=88187.msg1061213540#msg1061213540 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=88187.msg1061213540#msg1061213540)
-
Jaa et riisselissä sama kone pohjaltaan noi niiku? :o
Pittää tutkia ku pääsee pukille.
Kiitoksia!