Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: luchadore - 27.10.2011, 00:37:52

Otsikko: Peltisarja 4-2-1 vaiko 4-2 ??
Kirjoitti: luchadore - 27.10.2011, 00:37:52
Morjens !

Eli mietin tässä että jos leikkaan peltisarjan poikki loppupäästä ja veisin 1-4 ja 2-3 putkien toisioputket auton taakse asti, käytännössä kokoonpanolla 4-2 pakosarja+2 itsenäistä putkistoa loppuun asti.
Niin, osaako kukaan viisaampi kertoa syntyykö siinä minkäänlaista tehohävikkiä, kun kuitenkin pakosarjassa tapahtuva paineenvaihtelu on vissiin optimoitu noissa peltisarjoissa tuolla 4-2-1 systeemillä..?
Haluaisin tuplaputkiston Amazoniin, mutten tehohäviöitä turhan takia  :P

Kiitokset vastauksistanne !
Otsikko: Vs: Peltisarja 4-2-1 vaiko 4-2 ??
Kirjoitti: VT86 - 27.10.2011, 19:57:13
Miksi tehdä asia noin vaikeasti ja materiaalia vieden vaikkei häviöitä tulisikaan ? Olisiko helpompaa, kevyempää ja materiaalia vähiten vievää tehdä esimerkiksi taka-akselin etu- tai takapuolelle haaroitus kahteen. jolloin saisit tuplaulostulot molemmin puolin autoa ?

Asiahan ei minulle kuulu, minä vaan kysyn
Otsikko: Vs: Peltisarja 4-2-1 vaiko 4-2 ??
Kirjoitti: luchadore - 27.10.2011, 22:51:59
Soundikysymys  :P
Otsikko: Vs: Peltisarja 4-2-1 vaiko 4-2 ??
Kirjoitti: Sittana - 28.10.2011, 01:22:58
Soundikysymys  :P

Ei nelosesta irtoo sen parempia soundeja.