Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Väiski. - 21.02.2020, 10:39:03
-
Elikkä ois B230f m46. Siihen laitettu turbohilppeet yms. paljonko laatikko ja kytkin kestää ottaa tehoja maksimissaan?
-
Kolmosen rattaat hyvällä tuurilla ~400Nm
Muut vaihteet jonkun verran enemmän.
-
Laatikko riskirajoilla 250hp alkaen ja kytkin pikkasen vähemmän näin karkeesti. Kaikki niin käyttötavasta moni on saanu kestämään enemmän, laatikosta porsii kolmonen
-
Onkos muuten m45 yhtä heikko, ilmeisesti on, koska tämähän on vain sama loota ylivaihteella.
Mutta jotkut sanoo, että m45 olis kestävin.
-
Sama kolmonen sieltä hajoaa, sinänsä Voi kuvitella että m 45 on kestävämpi koska se om yksinkertaisempi
-
Pitää vaihtaa suoraan kakkoselta neloselle...
Tai laittaa oikea laatikko, nythän kaikki fb -ryhmät on täynnä niitä 700nm kestäviä bemarin lootia johonkin kolmeensataan.
-
Onkos muuten m45 yhtä heikko, ilmeisesti on, koska tämähän on vain sama loota ylivaihteella.
Mutta jotkut sanoo, että m45 olis kestävin.
Oliko lyhvempi sivuakseli m46/m45.sessa kunei ole vitosen yksikköä persiissä.
-
En usko että niinsanotusti kestävyyseroa on muuta kun yksilökohtaisesti, kaikissa taitaa laakerointi olla samasta kohtaa, myös M47 vaikka akselit onkin eripituisia.
Toki tiedän tapauksen missä meni akseli poikki ylivaihteen päästä ::)
-
Joo itsekin saanu ylivaihden korkaa ennen kolmosta, voihan siellä vaikka mitä tapahtua. Sehän oli mun pointti että aina kun lisätään liikkuvia osia niin potettiaaliset hajoamis kohteet lisäntyy