Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: PETRIAKU - 26.02.2020, 17:58:55
-
Eli V70 2,5T 2005 ajettu n.400tkm.
Volvo meni seisontaan marraskuun alussa,hammastanko vuodon takia.Moottorissa ei sivuääniä.
Auto seisoi pihalla hangessa viime vkoon asti.Josta sitten ajoin 9km päähän lämpimään talliin,seisoi tallissa vkon.Kun hammastanko oli korjattu ,käynistettin moottori jotta näkis vuotaako vielä hammastanko.
Siimä vuotoja etsiessä alkoi moottori pikkuhiljaa naputtaa,ääni koveni. Muutaman kerran kun kaasutteli,naputus katosi. Seuraavana pvä ajoin katsastukseen,moottori kävi nätisti, koko pvän.
Tänään ,ulkona -20..volvo ei ollut lämmityksessä...käynnistin,kävi hiljaa ,jätin volvon lämpeneen. Tovin päästä tulin ulos ja kuulin taas naputuksen. Eikä poistunut vaikka kaasuttelin. Kävin ajaa pikkulenkin,naputus jatkui.
Nyt äsken taas käynnistin ..alussa käy nätisti mutt pikkuhijaa naputus kovenee tiettyyn rajaan . Naputus on tasaista,kierrosten mukaan liikkuva..
Mietin voiko jossain venttiilin nostimessa likaa?
Moottorin huuhtelu ja uudet öljyt?!
Mitä moottorin huuhteluainetta suosittelette? Muitakin vinkkejä propleeman selvittämiseen.
-
Halvin kokeilu pelkät öljyt ja suodatin. Omissa muutamassa fortella käsittely tehty ja ainakin koneen äänet yleisesti oli kyllä hiljaisemmat. Joihinkin autojen nostajiin tuonut käsittely aineilla apuja, jotkut niin tukossa ettei auttanut kuin purkaa ja putsata tai uusia.
Myös tankannut ulkoseisonnassa olleisiin niin paljon uutta bensaa tankkiin kuin mahtuu mahdollisen kertyneen kondensioveden takia.
Muuten etukäteis tsekkausta pitkän ulkona seisoskelun jja kylmäkäynnistelyn jäljiltä itse katsoisin olisi huohotus kun noita km jo sun on jonkun verran, jos sitä joskus uusittu niin sillo ei tarvetta.
-
Olisiko öljypumpun sihti tukossa, koska se talvella voi myös jäätyä kondessiveden takia.
Kannattaa vaihtaa ne öljyt ja suodatin. Laadukas täyssynteettinen 5-30 tai 5-40 esim castrol. Kone kuumaksi ensin.
-
Halvin kokeilu pelkät öljyt ja suodatin. Omissa muutamassa fortella käsittely tehty ja ainakin koneen äänet
yleisesti oli kyllä hiljaisemmat
. Joihinkin autojen nostajiin tuonut käsittely aineilla apuja, jotkut niin tukossa ettei auttanut kuin purkaa ja putsata tai uusia.
Myös tankannut ulkoseisonnassa olleisiin niin paljon uutta bensaa tankkiin kuin mahtuu mahdollisen kertyneen kondensioveden takia.
Muuten etukäteis tsekkausta pitkän ulkona seisoskelun jja kylmäkäynnistelyn jäljiltä itse katsoisin olisi huohotus kun noita km jo sun on jonkun verran, jos sitä joskus uusittu niin sillo ei tarvetta.
Naputus loppu.Forte huuhtelu ja uudet öljyt+suodatin.
Sitten kävin 30 km lenkin välillä 4000-6000 rmp ajelua.
Äskettäinen kävin pikku reissun ja huomasin että flekti huutaa kokoajan...sammutin auton ,flekti sammui myös. Laitoin käyntiin kohta flekti lähti pyöriin. Nestettä on ja lämmöt pysy kokoajan normaalina.
Tarkistin vikakoodit,sieltä löytyi yks vikakoodi jota ei varmaan ollut katsastettaessa.
Koodi oli p0101..mitä lie tarkoittaa??..vikakoodin sai poistettua..en ole ajanut sen jälkeen.
Tätäkään ei ole ollut ennen? Vissiin auton pitempi käyttämättömyys ny kostautuu.
-
Hei
Tuo P0101 vikakoodi viittaisi ilmamäärämittarin vikaan.
-
Hei
Tuo P0101 vikakoodi viittaisi ilmamäärämittarin vikaan.
Niinkö,auto kävi ja veti hyvin?? Ainoastaan fleki uusi kokoajan,outoa.
Mites vian pitäis vaikuttaa autoon?
Voiko vika olla vaikka hetkellinen?
-
Ei ne kaikki vikakoodit aina ole aktiivisia, voi olla jokin vanhakin koodi mikä jäänyt kummittelemaan.
-
Flektinohjausvikojahan näissä on kyllä ollut. Ja viallinen lämpöanturikin voi saada sen pyörimään.
-
Hei
Eiköhän tässäkin tapauksessa kannattaisi käväistä merkkiliikkeessä luetuttamassa
ne vikakoodit,heidän ohjelmalla selviää missä on ongelmia ja ehkäpä halvin ratkaisu korjata vika.
,,,tuo analyysi merkkiliikkeessä maksaa,mutta se on ainakin oikeaa tietoa.
-
Hei
Eiköhän tässäkin tapauksessa kannattaisi käväistä merkkiliikkeessä luetuttamassa
ne vikakoodit,heidän ohjelmalla selviää missä on ongelmia ja ehkäpä halvin ratkaisu korjata vika.
,,,tuo analyysi merkkiliikkeessä maksaa,mutta se on ainakin oikeaa tietoa.
Akun kengän toviksi irti otto sai flektin rauhoittuun...pvän on hyvin toiminut,saa nähä miten jatkossa.
Ja virhekoodeja ei myöskään ole tullut,vielä.
Jos oireet palaa ,häätynee viiä wetterille huoltoon.