Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jehvetti - 26.02.2020, 19:51:17
-
Elikkäs pyörän laakeria vaihtaessa pääsi vetari luiskahtaan "maljasta" ulos ja kuulat kädessä >:( miten ne on tarkoitus saada sinne takasin? N. 1½ tuntia muljannut kuulien kanssa ja ei ota asettuakseen paikaalleen ja alkaa jo pikkuhiljaa turhauttaa ;D saako kuulia ylipäätän paikalleen maljan ollessa vielä autossa paikallaan vai pitääkö se "putki" eli oletettavasti akseli sisällä missä malja kiinni niin ottaa irti että saa kasattua :idiot2: kaivataan ohjeita ja vinkkejä kasaukseen niin saisin auton tien päälle. Tai löytyiskö lahden seudulta ammattimies mikä pientä korvausta vastaan kasais ton kuula palapelin :D
-
Sisäpäätä tarkoitat varmaan, eli se menee vain oikeassa asennossa, siis kolme vaihtoehtoa. Älä väännä väkisin suoraksi vaan se oikenee paikalleen helposti kun on oikein. Kokeile kuulia irrallaan että meneekö paikalleen. Itekkin joskus noitunut sen kanssa. Sidon aina narulla akselin koneeseen sen estämiseksi.
-
Sisäpäätä tarkoitat varmaan, eli se menee vain oikeassa asennossa, siis kolme vaihtoehtoa. Älä väännä väkisin suoraksi vaan se oikenee paikalleen helposti kun on oikein. Kokeile kuulia irrallaan että meneekö paikalleen. Itekkin joskus noitunut sen kanssa. Sidon aina narulla akselin koneeseen sen estämiseksi.
Joo niin lueskelin että vaatii oikean asennon mutta eniten kiinnostaa se että miten ne kuulat saa sinne oikein ujutettetua sen kehän kanssa paikoilleen :D siihen en oikein hyvää ohjetta löytänyt.
-
Voitele ne laakerivaseliinilla ensin, että pysyy paikoillaan. Se on hiukka hankala homma, mutta menee kasaan kyllä.
Sorry, nyt tajusin, että ei olekkaan kyse tripodystä, vaan vakionop.nivelestä. Tuo menee kasaan aika hyvin, mutta kannattaa laittaa puhtaisiin kuuliin vassukalvo irrallaan ollessa ekana.
-
Mä kyllä löysin netistä hyvät ohjeet ku mullaki räjähti pitkin hallia. En vaan enää muista mistä, sen verran aikaa. Onneks itellä on MK1.
-
Mä kyllä löysin netistä hyvät ohjeet ku mullaki räjähti pitkin hallia. En vaan enää muista mistä, sen verran aikaa. Onneks itellä on MK1.
Tänään sen kanssa taas tunnin painin ja sit loppu päivänvalo niin anooin olla :D on kyllä melkoinen palapeli, pitääkö ne yksi kerrallaan työnnellä sinne väliin ku koko pakettina ei ainakaan sovi.
-
Olisko noista apua:
https://www.youtube.com/watch?v=v50KodRpDDs
https://www.youtube.com/watch?v=ZaP1Acd39YM
https://www.youtube.com/watch?v=jvY6dV11Ve0
Väkivaltainen versio:
https://www.youtube.com/watch?v=3-R11jtnyV8
-
Kaksiosainen ja ruotsalainen video on ihan hyviä. Tuohon tyyliin yksi kuula kerrallaan kiertämällä menee kasaan aika vaivatta. Vasaraa ei tosin tarvitse kuten kaksiosaisessa on käytetty.
-
Olisko noista apua:
https://www.youtube.com/watch?v=v50KodRpDDs
https://www.youtube.com/watch?v=ZaP1Acd39YM
https://www.youtube.com/watch?v=jvY6dV11Ve0
Väkivaltainen versio:
https://www.youtube.com/watch?v=3-R11jtnyV8
No näillä eväillä pitäisi saada kyllä kasaan, kiitos hyvistä ohjeista ;D lähteekö sisempi akseli jossa kuppi on kiinni avaamalla tukilaakerin pultit ja nyppäsemällä sen jälkeen se irti vai tarviiko purkaa enemmänkin?
-
Kaksiosainen ja ruotsalainen video on ihan hyviä. Tuohon tyyliin yksi kuula kerrallaan kiertämällä menee kasaan aika vaivatta. Vasaraa ei tosin tarvitse kuten kaksiosaisessa on käytetty.
Pitää koittaa kasata tuon ohjeen mukaan, tuntuu että kaikki on sen vaivatta kasaan saanu :D
-
lähteekö sisempi akseli jossa kuppi on kiinni avaamalla tukilaakerin pultit ja nyppäsemällä sen jälkeen se irti vai tarviiko purkaa enemmänkin?
Noin se lähtee. Ja onhan irrallaan paljon helpompi koota.
-
Kiitos lankulle ja kenoviivalle, sain vetoakselin ohjeiden mukaan kasattua ja auto liikkuu taas ;D