Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Saku_h - 02.03.2020, 09:42:38
-
Elikkä tällänen vika tuli moottorinvaihdon yhteydessä. Lähtee huonosti käymään ja kun saa käymään käy pintakaasulla ihan ok mutta kun kierrokset nousee noin 3000rpm sammuu kuin avaimesta, joka kerta.? :idiot2:
Ja kyseessä lh 2.4
Vaihdettuja osia:
virranjakajan kansi
pyörijä
lambda
imm
tulpat
tulpanjohdot
puola
suuttimet
bensapaineensäädin
kaikki sulakkeet vaihdettu
maadotukset katottu ja pari uutta vedetty varmuudeksi lisääkin
vauhtipyörän asento tarkastettu
jakopää tarkastettu
puristuspaineet mitattu
toisella moottorinohjausboksilla testattu
-
Vaikuttaisi että sytytys katoaa silloin. Joten ->Sytytysboxi. Omassa ex-945:ssa (B230FT) se oli viallinen. On avattavissa ja itselläni oli pienet kondensaattorit kupruilla ja niiden vaihdolla hävisi käyntihäiriöt. Helppo tarkastaa korjata tämä.
-
joo, pitääpä testaa toisella sytkäpoksilla!
-
Itselläni on ollut Volvo 740 b230f nyt 13 vuotta ja siinä on vuosien varrella ilmennyt erilaisia käyntikiusoja. On käynyt huonosti tai käynyt ja sitten sammunut. Apu aina löytynyt vaihtamalla joko pellin alla jäähdysnestesäiliön kyljessä riippuva rele (kolmas rele menossa, ohjaa kuulemma suuttimia) tai tuhkakupin alla oleva polttoainepumpun rele. Kannattaa kokeilla.
-
okei. joku täällä joskus sanoi että ainakin suutinreleen voi testin ajaksi ohittaa hyppylangalla varmistaakseen että menee sähkö koko ajan perille. pystyyköhän sen bensapumpun releen testaamaan kyseisellä tavalla.
-
Nyt on sytkäboksikin testattu toisessa autossa ja ihan normaalisti tuntu toimivan.
-
Onko ykk anturi vaihdettu? Se tekee just tollasia kerrasta poikki oireita ja surkeita startteja.
-
Anturin johdot ristissä?
Vauhtipyörässä on merkki, Onko se oikealla kohdalla?
-
laitettiin toinen vauhtipyörä paikalleen ja auto toimii normaalisti. ei kyllä hajuakaan mikä siinä toisessa oli ''vikana''. :idiot2:
-
laitettiin toinen vauhtipyörä paikalleen ja auto toimii normaalisti. ei kyllä hajuakaan mikä siinä toisessa oli ''vikana''. :idiot2:
Oliko eri triggerikehällä?
-
Eikö niit oo vaan muutamalla kehällä? bendix regina 20 reikää - tyhjä kohta -20 reikää
ja sitten toi lh:n = 58 reikää-tyhjä kohta?
-
Eikö niit oo vaan muutamalla kehällä? bendix regina 20 reikää - tyhjä kohta -20 reikää
ja sitten toi lh:n = 58 reikää-tyhjä kohta?
Motronic vielä kait lisäks? Mutta vika varmasti muualla jos kehä ehjä ja samanlainen molemmissa.
-
Motronicissa on kaksi anturia vauhtipyörällä, toinen lukee hammaskehää ja sitten toinen anturi lukee tappia.
-
Motronicissa on kaksi anturia vauhtipyörällä, toinen lukee hammaskehää ja sitten toinen anturi lukee tappia.
Mutta onko kehä eri kuin LH:ssa?
-
Mutta onko kehä eri kuin LH:ssa?
Ei oo reikiä niinku LH/regina, toinen anturi lukee siis starttikehää, toiselle on 1 tappi sillä kohtaa millä lh/regina on reikiä.
Starttikehä ei tietääkseni voi olla eri ku sama startti käy joka koneeseen?
-
Ei oo reikiä niinku LH/regina, toinen anturi lukee siis starttikehää, toiselle on 1 tappi sillä kohtaa millä lh/regina on reikiä.
Starttikehä ei tietääkseni voi olla eri ku sama startti käy joka koneeseen?
Ikinä sellasta motikkaa räplännyt, niin tajusin väärin, että siellä anturikehä eikä starttikehä. Mutta lukee siis starttikehää.