Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kenu - 07.03.2020, 18:53:27

Otsikko: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
Kirjoitti: Kenu - 07.03.2020, 18:53:27
Tervehdys
Olisin viisaammilta kysynyt neuvoja / kokemuksia, kun omassa kulkineessa reilipaineet pomppii tyhjäkäynnillä rajusti (Vidalla tutkittu), ja aiheuttaa satunnaisia nykäisyjä tyhjäkäyntiin. Lääkkeenä ajattelin vaihtaa reilitukkiin paineesäätimen, josko sillä tulisi tyytyväiseksi.
Olisin vaan kysellyt että onko porukat vaihtaneet vain säätimen, vai onko turvallisempaa vaihtaa koko jakotukki tunnistimineen ja säätiminee?


Kiitokset kommenteista ennakkoon!!
Otsikko: Vs: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
Kirjoitti: tuomaril - 07.03.2020, 18:57:35
Pelkkä säätimen vaihto riittää erittäin suurella todennäköisyydellä. :)
Otsikko: Vs: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
Kirjoitti: Duke - 12.03.2020, 05:58:07
Säädin on raili pumpussa eikä suutintukissa. Sen vaihto riittää yleensä.
Otsikko: Vs: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
Kirjoitti: Kenu - 12.03.2020, 06:24:02
OK. Olen ilmeisesti ymmärtänyt siis asian väärin, kun oletin että pumpun kyljessä on pumpun paineregu, ja jakotukissa on rail paineen säädin.. Aina oppii uutta :)