Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: djabu - 10.03.2020, 15:18:18
-
Moro pitkästä aikaa!
Eipä ole ollut volvoa vuosikausiin, mutta v70 teki lähtemättömän vaikutuksen. Niin hyvässä kuin pahassa.
Tilannehan on se, että kakkosautoa pitäisi talouteen katsella. Silmäni on osunut S40 ja vuosimalli noin 2008. Suht edullisia ostaa kuitenkin.
2.0 eniten on ollut se, jota katselen, mutta harvassa on ne, joissa on vetokoukku tai varustetaso kunnossa.
1.6 moottorilla myös selaillut, mutta onko tämä moottori kuinka vikaherkkä?
Ennenkaikkea luotettavaa ja halpaa työmatkapeliä etsin.
Mitä tyyppivikoja löytyy tästä ikäluokan vehkeestä, jos niitä on? 2.4 on liian iso kulutukseltaan, joten jätän sen luultavimmin pois laskuista..
-
Bensakoneisissa saattaa esiintyä öljyn syöntiä, mitä tulee 1,8-2,0 litraisten osalta.
Alustahan näissä on foordin pohjalta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40_ja_V50
Kannattaa tuota topiccia lueskella ajatuksella:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=358.0
-
Anopilla on tuollainen 1.6L moottorilla, eikä siinä ole ollut kummemmin vikaa. Virtalukko on mennyt muiden kulutusosien lisäksi vaihtoon. Kilometrimäärää en muista paljonko sillä on ajettu. Jos hyvän yksilön löytää, eli on huollettu ja ylläpidetty asiallisesti niin kohtuullisen huoleton olettaisi olevan.
-
Anopilla on tuollainen 1.6L moottorilla, eikä siinä ole ollut kummemmin vikaa. Virtalukko on mennyt muiden kulutusosien lisäksi vaihtoon. Kilometrimäärää en muista paljonko sillä on ajettu. Jos hyvän yksilön löytää, eli on huollettu ja ylläpidetty asiallisesti niin kohtuullisen huoleton olettaisi olevan.
Kiitokset vastauksesta teille molemmille. Ai että 2.0 koneessa myös öljyn syöntiä. No varmaan sekin sitten pitää harkita uudemman kerran..
Nettiautossa oli muutama noin 6000€ 1.6 myllyllä varustettua s40:stä. Pitää tutkailla niitä tarkemmin ja josko kävis vaikka koeajamassa tuollaista myllyä.
Mihinkään sillä ei kerkiä, ohi ei pääse mutta väliäkö sillä. Pääasia että olisi halpa pitää.
-
Ai että 2.0 koneessa myös öljyn syöntiä. No varmaan sekin sitten pitää harkita uudemman kerran..
Kannattaa lueskella myöskin nuita Ford-foorumin kirjoituksia mitä tulee Duratec-moottoreiden ongelmiin.
-
Kannattaa lueskella myöskin nuita Ford-foorumin kirjoituksia mitä tulee Duratec-moottoreiden ongelmiin.
Aha, ok. No jos näissä on paljon ongelmia, niin vaihdan merkkiä sitten nettiauton etsinnöissä :o
-
Aha, ok. No jos näissä on paljon ongelmia, niin vaihdan merkkiä sitten nettiauton etsinnöissä :o
Ei välttämättä kaikissa ole tuota öljy-ongelmaa..
-
Vaihda sellainen merkki jossa katsastustilaston mukaan vähän vikoja, itsellä aiemmin volvo v50 2.0d, jossa vikoja melko tiuhaan, nykimisiä,hiukkasloukkuongelmia ym. Ostin Avensiksen, joka toiminut virheittä ainakin tähän asti, suosittelen
-
En nyt tuosta katsastustilastosta tiedä. Ei liene mikään salaisuus, että esim. Tojo, Honda ovat suunnitelleet autot siten, ettei niihin tarvitse enemmän ajettunakaan olla joka vuosi tekemässä tukivarsijumppaa. Toisaalta pientähän tuo on mikäli moottorit/automaatit hajoavat. Tällaista autoa ei katsastukseen viedä
-
En mä tojotaa ota, mauton ja hajuton. Sellainen peruspaappamalli. S40 näyttää vain paljon paremmalta niin sisätiloiltaan kuin ulkoa. Tai no, tämä 09-12 jos vertaa.
Tässä ajatus laukkasi ja 1.6D kävi katselmuksen alla. Ihmettelin että kuinka voi olla 99g/km päästöillä 506e/v kun taas toinen oli 426e/v?! :o
Mistä tämmöinen, molemmat oli Drive malleja.
426,39 €/v: https://www.nettiauto.com/volvo/s40/11162698
506,91 €/v: https://www.nettiauto.com/volvo/s40/11177181
Hinta tarkistettu Trafin sivuilta.
Tiedä sitten minkälainen moottorina tämä 1,6 diesel sitten olisi..
-
Tiedä sitten minkälainen moottorina tämä 1,6 diesel sitten olisi..
Suoraan sanottuna surkea, mutta tuottaa hyvin rahaa talolle näin korjaamon näkökulmasta.
-
Suoraan sanottuna surkea, mutta tuottaa hyvin rahaa talolle näin korjaamon näkökulmasta.
Haha! Ok, no hyvä kuulla tuo ;D
Aiemmin oli superb 1.6 diesel vm12 ja siinä meni egr vaihtoon. Peruskauraa sen suhteen, mutta ehkä paree pitäytyä tuossa bensassa siis :)
-
Emännällä on noita 1.6 ollut ja drive V50 on nytkin ja en tiedä mistä moinen käsitys, että on surkea. Ei ole toistaiseksi tarvinu muutamaan vuoteen käydä kun jakosarjan vaihdossa sekä kytkimen apusylinterin uusimisessa. Muutoin huollot teen itse. Vuosimallissa 12 tuon hiukkaspöntönkään kanssa ei ole ollut ongelmia ja autolla on jo 260 tkm ajettu kop, kop,kop.
Itse annan ääneni 1.6:lle. S40 on pärjännyt sikahyvin katsastustilastoissa kuten myös V50.
Kuitenkin suosittelen lämpimästi loppupään 2008 - 2009 mallia S60:stä 2.4 litraista. Itse hommasin pojalle tuollaisen mustan paholaisen vuodelta 2008 ja pienimmän moottoriltaan 126Hv. Nämä on kuitenkin 5 sylintereisiä ja Vero on 664 euroa ja kulutus maltillinen n. 5.8 litraa maantie ja moottoritie ajossa. Noita saa edullisesti ja kyllä bensan jättäisin pois laskuista jos vain suinkin mahdollista.
-
Noh, eipä niissä kai sit mitään ole. ::) Tällä viikolla lähti 1.6d V50 paaliin kun niin paljon korjattavaa.
-
Emännällä on noita 1.6 ollut ja drive V50 on nytkin ja en tiedä mistä moinen käsitys, että on surkea. Ei ole toistaiseksi tarvinu muutamaan vuoteen käydä kun jakosarjan vaihdossa sekä kytkimen apusylinterin uusimisessa. Muutoin huollot teen itse. Vuosimallissa 12 tuon hiukkaspöntönkään kanssa ei ole ollut ongelmia ja autolla on jo 260 tkm ajettu kop, kop,kop.
Itse annan ääneni 1.6:lle. S40 on pärjännyt sikahyvin katsastustilastoissa kuten myös V50.
Kuitenkin suosittelen lämpimästi loppupään 2008 - 2009 mallia S60:stä 2.4 litraista. Itse hommasin pojalle tuollaisen mustan paholaisen vuodelta 2008 ja pienimmän moottoriltaan 126Hv. Nämä on kuitenkin 5 sylintereisiä ja Vero on 664 euroa ja kulutus maltillinen n. 5.8 litraa maantie ja moottoritie ajossa. Noita saa edullisesti ja kyllä bensan jättäisin pois laskuista jos vain suinkin mahdollista.
Ei kahta täysverollista dieseliä talouteen. Yks s-max 2.2tdci löytyy jo. :)
Pikkubensa omaan työmatka-ajoon. Noin 10-15k vuodessa tulee luultavasti ajoa, joista työmatkaa noin 9k.
-
Noh, eipä niissä kai sit mitään ole. ::) Tällä viikolla lähti 1.6d V50 paaliin kun niin paljon korjattavaa.
Ihan mielenkiinnosta mitä kaikkea oli?
-
Noh, eipä niissä kai sit mitään ole. ::) Tällä viikolla lähti 1.6d V50 paaliin kun niin paljon korjattavaa.
Aivan, aina silloin tällöin joku merkki lähtee paaliin. Monta hyvää muiden kehumaa merkkiä ennen volvoja ;)
(https://i.ibb.co/8KdPdbf/romutus.jpg) (https://ibb.co/8KdPdbf)
-
Ihan mielenkiinnosta mitä kaikkea oli?
DPF täynnä, kori aika ruosteessa (niin ne kaikki tuppaa olemaan pohjasta kyllä). Turbo lopussa, mahdollisesti suuttimet lopussa, kaksoismassa lopussa, kytkin lopussa, alustasta puslia loppu ja takajarrut laahas (satulat/vaijerit).
Joku 300tkm tais olla mittarissa, mun mielestä oli vielä facelift.
Oli ostanut parilla tonnilla sen ja ajellut hetken. Totesi fiksusti asiakaskin, ei kannata korjata (eikä sillä, meillä onneks rehellisesti sanotaan eikä ryöstetä). Oli kuitenkin iloissaan kun sai rehellisen vastauksen.
Tosin monia tollasia vielä parsitaan (mikäs siinä). Oli tollakin täys huoltohistoria. Alkaa olemaan vaan sen ikäsiä ja hintaisia, että jos haluu harrastaa niin mikä ettei.
Mutta autokorjaamolla teettäminen ei ole ihan niin halpaa (ilmaista).
Kuten sanoin, se erotus johonkin muuhun moottoriin tai autoon on hyvin pieni kun 1.6d psa vehkeitä korjataan. Ilman dpf:ää toi kone kestää ihan moottorin verran (muutamia vanhoja ilman dpf pösöjä nähnyt 400tkm).
Mutta toi dpf tuhoaa kyllä ton moottorin sisältäpäin.
Aivan, aina silloin tällöin joku merkki lähtee paaliin. Monta hyvää muiden kehumaa merkkiä ennen volvoja ;)
Älä unohda, että auto on kuitenkin Ford Focus ja niitä lähtee kuukausittain paaliin. :)
Ei sillä, Focus ja sen pohjaiset autot on kyllä mukavia ja hyviä ajaa. Mutta vanhoja nuo tuppaa jo olemaan...
-
Itse tuossa tilanteessa ostaisin, kuten täällä jo sanottiin, loppupään S60 tuosta vanhemmasta korimallista ja vapari-tinavitosella.
Tai sitten fl-mallin S80 04-06, samalla koneella.
Päästövero on korkeahko ja bensaa kuluu jo kovasti polkee kaasua mutta yllättävän vähälläkin pääsee jos vähän malttaa.
Ja ovat kokemukseni perusteella hyvin käyttövarmoja ja tosi mukavia ajaa.
Jos taas kustannukset on tärkeintä eikä mukavuudella tms. ole väliä niin kannattaa ostaa Toyota Yaris.
Sitten voi kaiholla muistella miten pari satasta enemmän maksamalla olisi voinut ajaa Volvolla.
-
DPF täynnä, kori aika ruosteessa (niin ne kaikki tuppaa olemaan pohjasta kyllä). Turbo lopussa, mahdollisesti suuttimet lopussa, kaksoismassa lopussa, kytkin lopussa, alustasta puslia loppu ja takajarrut laahas (satulat/vaijerit).
Joku 300tkm tais olla mittarissa, mun mielestä oli vielä facelift.
Miten nuo viat tekee 1.6D:stä huonon? Meinaan eikö noita esiinny muilla?
Yhtä kaikki, itse pidän kuitenkin autosta ja oikein huollettuna kestää. Kuten sanoit tuo dpf on huono asia, mutta uudemmissa sen puhdistus on helpompaa joka edesauttaa toimintaa. Tiedä näistä mutta näitähän on muillakin automerkeillä.
Lisäksi tuo millaista matkaa ajelee, näyttelee suurta osaa. Meillä tulee lähes yksinomaan maantie/moottoritieajoa joten tuo puhdistus on helpompaa kun kaupunkiajossa. Toivon kuitenkin, että tuolla emännän autolla huristellaan vielä toiset 260 tkm niin auto on tehnyt tehtävänsä. Riski on kuitenkin autossa kuin autossa ja se on hieno asia, että kysyjälle tulee kommentteja laidasta laitaan josta tekee oman mielipiteen. Näinhän se kuuluu ollakin.
Kuten VolvOS80 tokaisi s60 loppupää vanhasta korimallista miellytti, itse tämän hommasin myös suosituksista niiltä tuntemiltani joilla auto on. Toki poissuljettu ei ole, että tämäkin paukahtaisi johan on ajettu 310 tkm. Toivotaan nyt kuitenkin tällekin pitkää jatkoa :)
-
Jokainen pitäköön mielipiteensä autoista, joku arvostaa auton luotettavuutta kaikenlaista toimivuutta ilman että vähän väliä saa vierailla korjaamoilla ja maksella korjauskuluja ja erittäinkin sellaisia,että vaihdellaan osia vähän arvelemalla, eli rahaa palaa eikä kuntoon välttämättä tule, mitä seurannut ainakin näitä volvo v50 juttuja niin kyllä vikoja riittää, niin riitti itselläkin kun oli se käytössä.Ei kolmesataatuhatta km.tunnu kaikissa autoissa juuri miltään, eikä kuluvien osien lisäksi tarvitse remontteja tehdä. Paljon huolia oli verrattuna aiempiin merkkeihin, sellainen kokemus itsellä.
-
Jokainen pitäköön mielipiteensä autoista, joku arvostaa auton luotettavuutta kaikenlaista toimivuutta ilman että vähän väliä saa vierailla korjaamoilla ja maksella korjauskuluja ja erittäinkin sellaisia,että vaihdellaan osia vähän arvelemalla, eli rahaa palaa eikä kuntoon välttämättä tule, mitä seurannut ainakin näitä volvo v50 juttuja niin kyllä vikoja riittää, niin riitti itselläkin kun oli se käytössä.Ei kolmesataatuhatta km.tunnu kaikissa autoissa juuri miltään, eikä kuluvien osien lisäksi tarvitse remontteja tehdä. Paljon huolia oli verrattuna aiempiin merkkeihin, sellainen kokemus itsellä.
Niin, tuollehan ei voi jälkikäteen mitään että ostit 2.0D:n. Itse en olisi ostanut, vaan 1.6 D kuten teinkin ja nimenomaan viimeisintä mallia -12 ;)
No joo, leikki sikseen itselläni hyviä kokemuksia juurikin 1.6D moottorista sekä 2.4D joita perheessä on. Tosin työkaverilla on v50 2.0D ja kilometrejä on liki 600 000. Huoltaa myös itse autoa ja nuo takuunalaiset mm. jakosarja ym. teettää muualla.
Kaveri alussa kysyi kokemuksia 1.6D:stä ja annoin oman mielipiteeni. Risuja tulee merkistä riippumatta juurin mitä on omalla kohdalla tapahtunut, kaikki viat kasaantuu valtavaksi kun lukee juurikin oman automerkin aihealueita. Harva täällä tuo hyviä ellei jopa upeita kommentteja omasta autosta.
Minulla vain ei ole pahaa sanottavaa volvoista, ei 1.6, ei 2.0 ei 2.4 saatika muista. Mielestäni olen valinnut loppuelämäkseni hyvän merkin.
Se myös on upeata, että täällä koitetaan auttaa toisia tuomalla neuvoja sekä omia kokemuksia muille julki, sehän tämän foorumin tarkoitus on. Kiitos.
Tuossa muuten hyvä linkki puhumaasi katsastustilastoihin https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016012020985818 (https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016012020985818)
-
Miten nuo viat tekee 1.6D:stä huonon? Meinaan eikö noita esiinny muilla?
Yhtä kaikki, itse pidän kuitenkin autosta ja oikein huollettuna kestää. Kuten sanoit tuo dpf on huono asia, mutta uudemmissa sen puhdistus on helpompaa joka edesauttaa toimintaa. Tiedä näistä mutta näitähän on muillakin automerkeillä.
Kuten sanoin, jos on tottunut korjaamaan autoa sieltä täältä ja kokee turbo, dpf, egr, kytkimet blä blä kuluviksi osiksi mitä kannattaa vähän väliä vaihdella niin mikäs siinä.
Mulle käy vallan mainiosti, että noita 1.6d valmistettaisiin pelkästään. Ei vaikuttaisi koronatkaan töihin, niitä riittäisi. ;D
Oikein huollettuna tarkoittaa siis varmaan ennakoivaa osien vaihtamista, turbon sihdin putsaamista, öljypohjan vaihtaminen parempaan, dpf poistaminen, egr poistaminen jne... Ehkä vähän väärä tapa ajatella, jos ajattelee sen öljynvaihtovälin lyhentämisen parantavan noiden moottoreiden kestoa.
Jos valitsee jo 1.6d sijasta vitosdieselin niin muista koska olisin vaihtanut vitosdieseliin mitään noista. Toiseen saa vaihdella päivittäin. Molempia tulee ihan tasaisesti, vitoset yleensä enemmän ajettuina. Vanhemmissa 1.6d on vielä Fordin MTX75, ei mikään huono laatikko. Mutta monta perää rikkoutunut askissa. Getragin 6v paljon parempi laatikko muutenkin.
Jo pelkästään diesel vitosen suuttimet on erittäin laadukkaita, syytä en tiedä, mutta diesel korjaamossa ollessa töissä volvon vitosen suuttimien olivat harvinaisuus muihin nähden.
Mutta tämä vain mun näkemys korjaamolta, mutta 1.6d kokemuksista puhuttiin. Itse en ikinä sekaantuisi se erotus johonkin muuhun on aika pieni, paitsi siinä vaiheessa kun vaihdatetaan osia.
2.0d on ihan hyvä moottori, 570tkm työkaverilla ja pientä alkavaa suutinongelmaa. Tosin voi olla kyllä jo toinen satsi kun niissä vähän ongelmia niiden suhteen...
Katsastustilastot ei kerro oikeasti autoista mitään, kukaan ei mene autolla leimalle jos se ei kulje yli 60kmh, vikavalot palaa tai se ei pysy käynnissä.
Jännästi ne volkkarit on aina korkeilla sijoilla vaikka niitä korjataan todella paljon, mutta ne tuleekin hinurilla aina pajalle. Ei sellasella pääse leimalle. :)
Mutta joo, hyvä jos sulla (vielä) toimii. En suosittele, vaikka pikkuseksi koneeksi ihan pirteä verrattuna vaikka hondan tai volkkarin 1.6d.
-
Kuten aiemmin sanoin
Kuitenkin suosittelen lämpimästi loppupään 2008 - 2009 mallia S60:stä 2.4 litraista.
1.6:sta minulla ei ole pahaa sanottavaa ja varsinkin 11 syksyllä jälkeen valmistettuissa. Näissä on uusittu dpf:n puhdistustekniikka. Muuten, omassa on alkuperäinen ja toimii oikein hyvin.
Ehkä minua on onnistanut auton valinnassa sillä viimeksi tuo on käynyt pajalla 4/16 139 tkm jolloin vaihdettiin jakopääsarja lisukkeineen. no olihan tuon kytkimen pääsylinterin muoviakseli mennut päästään poikki ja vaihdettiin uusi joka on metallilla.
En ole ikinä liputtanut öljynvaihdon lyhentämiselle van kaikkiin vaihdan aina kun vuosi on kulunut viime vaihdosta, oli km mitä tahansa. Itselle xc70:llä tulee n. 25 tkm mutta emännän V50:lle tuleekin 30 - 35 tietämissä ja tuo pirssi on omiaan hänen ajoon. 3,8 litraa kulutus (tod 4,3).
Nyt liki 260 mittarissa ja korjauksia tehdään jos niitä tulee, ennakointi on korjaamoiden hölynpölyä rahastukselle. Ilmoitan kyllä jos iso vika autoon tulee mutta tähän asti toiminut kuin entiset junan vessat :)
Eli hyvänä autona myös tätä pidän mutta kuten sanoin suosittelen lämpimästi loppupään 2008 - 2009 mallia S60:stä 2.4 litraista.
Tossa muuten pari kuvaa asken ottamani, hyvin toi alkuperäinen dpf toimii vaikka liki 260 tkm elämää elänyt. kop kop kop
(http://www.kolumbus.fi/~y636614/V50/V50.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/~y636614/V50/v50_1.jpg)
-
Onko näissä 08-09 malleissa korjattu se surullinen hammastanko kestävämpään. Oma 07 V70 oli kyllä siitä mahtava, että halusi kahteen kertaan sen vaihdettavan. Nesteet pihalle, eikä korjaussarjaa olemassa.
-
Ei kai näissä s40/v50 oo sitä vikaa ollut?
-
Ei kai näissä s40/v50 oo sitä vikaa ollut?
Tarkoitinkin s60. S40/v50 eri alustalla, ei ole ollu hammastangon kestävyydessä ongelmia, mutta tuo s60 on isommalla korilla. Siksi kysyin että onkohan se korjattu tuossa 08-09 malleissa.
-
Tuossa toisaalla tuli vastaan tukkeutunut ohjaustehostimen sihti, olikohan v70 mk3:ssa.
Onko muissakin samanlaista sihtiä? Sehän aiheuttaa että hammastangolla on liikaa painetta jolloin alkaa stefat pettämään.
-
En tiedä onko aloittaja jo kakkosauton löytänyt. Sellaisen neuvon kuitenkin antaisin et vältä noita pikkuvolvoja. S40/V50 eritoten. Pikkuautot ei ole Volvon juttu eikä niillä riitä paukut edullisten pienten henkilöautojen volyymivalmistukseen. Olen seurannut tuon 40 sarjan taaplausta alusta saakka kun tuttava sattui sellaisen ostamaan heti silloin kun tuli markkinoille. Sittemmin toiset ostelleet enemmän vähemmän käytettyinä. Jos jonkinlaista ja hullunkuristakin onkelmaa ollut kuten esimerkiksi että hälytin alkaa huutamaan ja vilkuttamaan kesken ajon, polttoainepumppu lasahtaa liki ajamattomasta autosta niin että yllättäen ei vaan aamulla starttaa yms yms. Sitten kun alkoi tämä dieselhuuma niin hohhoijaa sitä 1.6d koneen dpf souvvia :facepalm: Merkkiuskollinen antaa ehkä anteeksi mutta nämä minun tuntemani eivät niihin kuulu eivätkä ole 40/50 sarjan jälkeen enää Volvoihin palanneet. Eivätkä kuulemma palaa..
Itse kun halpaa ja luotettavaa autoa etsiskelin niin ei käynyt Volvot pienessä mielessäkään. Lopulta ostin Kian kun sopivaa tojotaa ei löytynyt. Tai siis olisi löytynyt mutta ei mahtunut budgettiin. Ja sellaasen neuvon myös antaisin että osta bensa. Vanha pikkudiesel niin morjens..
Edit: niin ei se tuo Kia:nkaan taival nyt ihan ongelmatonta ole ollut. Hiljattain alkoi käymään kolmella. Luulin jo että se oli siinä kun mittarissakin jo neljännesmiljoona kilsaa. No puola vain oli mennyt. Korjaamolasku parisataa ja matka jatkuu..
-
Ihan samat moottorit ja ongelmat löytyy sieltä isompienkin volvojen nokalta.
-
Vikalistasta pongasin, että kori alkoi olla isommin ruosteessa. Se on yllättävää koska olen luullut, että tällä vuosituhannella tehdyt Volvon mallit ei ruostu. Mersut ja jotkut ranskalaiset ruostuu, ja niissäkin vain MB yllättää ;) (sori, asenneongelma)
Itsellä '02 S60 ja muutamasta kolhusta huolimatta pohjassa ei ole ruostetta käytännössä yhtään eikä maalatuissa pelleissä lainkaan.
-
Jokin alkoi mennä ruostesuojauksessa pieleen noin 10v sitten. Esim. katon etureunat kukkii jopa vuoden vanhoissa eikä takuukaan korvaa kun on ulkoinen syy (kivenisku). Itsekin olen entrannut jo pariin kertaan 2014 XC60 kattoa. Myöskin ovenkahvan syvennyksestä löytyi kukkanen. Sanovat että helmamuovien altakin löytyy usein ylläreitä. Ironista että 2014 Volvo kukkii mutta 2007 Kia ei kuki edes niistä kohdin joihin tullut hittiä ???
-
Sama vika on V70 katon etureuna on ulompana kuin tuulilasin uloin pinta joten kivet,nastat ym. pysäköi tehokkaasti aloittaen korroosio ongelmat, helmamuovit myös ongelma ja monet meistä ketkä olemme ruostesuojauttaneet automme alustan ym. olemme laitattaneet samalla ongelmakohtiin kivenisku suojateippauksen kun se on siinä vaiheessa helppoa.
-
Nykyautoissa ongelmana se, että ympäristö ja säästösyistä kaikki tehdään toleranssien suhteen alakanttiin. Varsinkin ruostesuojaus. Sähkösinkitykset ovat olemattomia ja maalikerrokset luonnottoman ohuita. Jokainen kiveniskemä suoraan peltiä vasten ja konepellit alkavat ruostumaan. Juttelin kerran yhden autofiksaajan kanssa ja totesi, että joissain autoissa maalikerrokset niin ohuita, ettei suostu niitä edes myllyttämään.
-
Nuo Volvon muoviset konepellit on kyllä mainioita kuin myös takaluukku.
-
No, nyt on kakkosauto haettu. Ja kun kävi niin pirun nätisti tuo 1.6 bensa, niin olihan se sitten otettava. Ei mitään päällisin puolin vikaa. Varustetaso olisi saanut olla jotain muuta kuin karvalakkikinetic, mutta mennään nyt näillä. Työmatkakulkine kuiteski vain, pääauton virkaa hoitaa deluxe varusteltu s-max 2.2tdci. :D
Apropoo! Nyt kun tuli asiaksi, niin tietääkö kukaan varaosanumeroa sisäpuolen ovenkahvan muoviselle kuorelle. Se mistä ovi vedetään kiinni, niin sieltä takaosasta puuttuu sellainen palanen. Pitää hakea apparin ja oikean takaoven kahvaan nuo palat.
-
Onnittelut, toivotaan pitkiä matkoja. Muuten minkä mallin valitsit, vai jäkö ketjusta huomaamatta?
-
Onnittelut, toivotaan pitkiä matkoja. Muuten minkä mallin valitsit, vai jäkö ketjusta huomaamatta?
Sama jäi auki että mikä malli tuli talouteen.
Turha etukäteen manaa autoa kuulopuheilla.
Yleensä auton kestävyyteen vaikuttavat asiat löytyy kuskinpaikalta.
-
S40
(https://i.ibb.co/6HHVM57/IMG-20200406-200728-01.jpg) (https://ibb.co/6HHVM57)
Siisti peli kaiken kaikkiaan.
Nyt kun tarkistin, niin oli kesäpallotkin 15". Hmph, pitää nekin kattella sitten. Kumit nyt vähintään pitäisi, mutta mieluiten jotkut 17" vanteilla.
Mikäs offset passaa viä esimerkiksi tuo 215/45r17 7" vanteella? Torista pitää katsoa josko löytyisi.
-
Yleensä auton kestävyyteen vaikuttavat asiat löytyy kuskinpaikalta.
:D :D :D :D
-
Yleensä auton kestävyyteen vaikuttavat asiat löytyy kuskinpaikalta.
Ostajahan sieltä löytyy ja remontin maksaja.
Täytyykin tuo muistaa seuraavan kerran, kun joudun mitään autoa remontoimaan.
-
1,6 07 focus palveli aikanaan pari vuotta ja 60tkm kakkosautona ilman ylimääräisiä ongelmia. Yks pyöränlaakeri ja takajarrusatulat tais mennä.
Kylmänä ei aina herännyt ekasta startista, mutta kun lähti kuitenkin niin en jaksanut murehtia.
-
1,6 07 focus palveli aikanaan pari vuotta ja 60tkm kakkosautona ilman ylimääräisiä ongelmia. Yks pyöränlaakeri ja takajarrusatulat tais mennä.
Kylmänä ei aina herännyt ekasta startista, mutta kun lähti kuitenkin niin en jaksanut murehtia.
Se 1.6 on hyvä moottori, niissä joissain (yllättävän monissa) vaan ekan mallin kampuran pultti ihan naurettava ja kampuralla ei ole kiilaa.
Kokoa päivitetty kaksi kertaa kun noita mennyt poikki ihan yhtäkkiä.
M12x29mm -> M12x44,5 mm -> M14x80 mm
Varsinkin kun se pultti venytetään aika suht kovaan momenttiin.
-
Oho. Remmin vaihtoa ei tainnut tarttea ees miettiä kun oli aika vastikään vaihdettu ja vaihtoväli taitaa olla 160tkm?
Vaikka täällä pikkuvolvojen koreja on parjattu niin kyllä nyt vuosia myöhemminkin ton focuksen tilalle tullut v50 on edelleen siistimpi mitä focus oli lähtiessään. Toki Volvo on tuontiauto mikä vähän helpottaa. Mitään hitsattavaa ei mielestäni ole näköpiirissä, kaaret nyt alkaa vähän kuplia mutta kai ne 14 vuoden ja 300 tonnin jälkeen saakin.
Teknisesti Fordin toteutus oli huolettomampi, mutta olihan se silloin uudempi ja vähemmän ajettukin (ja bensa).
-
Muistaakseni Volvolla vaihtoväliä on lyhennetty, ainakin ikä on se 5v vaikka Fordilla on 8-10v. Muistaakseni kilsatkin tais olla vähemmän. Taas. ::)
Jakopäätä tehdessä se pultti pitää olla 100% varmasti momentissa, mutta niitä mennyt poikki ihan tehtaan jäljiltäkin. Mutta minkäs sille mahtaa.
Korit on kyllä molemmissa ihan yhtä hyviä tai huonoja yleisesti. Takalattiat ja helmojen takapäät aika happamia jo. Vielä ei ole tarvittu hitsiä. Volvon lokarit tuntuu mätivän edestä enemmän kuin Fordit.