Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Oga1 - 10.03.2020, 16:28:05

Otsikko: Pakokaasun lämpötila anturi
Kirjoitti: Oga1 - 10.03.2020, 16:28:05
Volvo V70 2014 D4 ilmoittaa vika koodia pakokaasun lämpöanturi vikaa,anturi mitattu ja johdot tarkistettu jotka ovat kunnossa.
Ajettu noin 150 km ja vikakoodi syttyi uudestaa.Missä voisi olla vika tai mistä rupeisi etsimää vikaa seuraavaksi?
Otsikko: Vs: Pakokaasun lämpötila anturi
Kirjoitti: kenppi - 10.03.2020, 16:35:58
Testerillä katsottu että anturi oikeasti toimii, eikä näytä esimerkiksi koko ajan 200°c lämpöä?

En tiedä onko tässä vuosimallissa jo korjattu alkupään kolmoskorisen johtosarjavika akkukotelon vieressä. Kannattaa kuitenkin katsoa sieltä ettei ole johtoja poikki tai hankautunut puhki. Muoveja joutuu purkamaan että sinne näkee, muttei ole muuten paha homma tarkistaa.
Otsikko: Vs: Pakokaasun lämpötila anturi
Kirjoitti: Oga1 - 10.03.2020, 17:57:48
On mitattu testerillä ,että anturi toimii, täytyy tarkistaa johtosarja.
Otsikko: Vs: Pakokaasun lämpötila anturi
Kirjoitti: volvotdi - 10.03.2020, 22:43:39
4-sylinterinen VEA vai 5-sylinterinen? Yksi vastaava oli VEA ja merkkilike enkä minäkään löytänyt vikaa. Päättelin, että pätkäisee tiedon niin nopeasti, että testerillä ei kerkeä huomaamaan, mutta auto kerkiää ja ilmoittaa asiasta. Nostin ohjelmasta hystereesiaikaa, joka sallii pienen pätkäisyn ja sen koommin en ole tuosta kuullut eli voineen todeta toimivaksi ratkaisuksi. Merkkiliike olisi vaihtanut uuden ECM:n 2500e, toki sillä ehkä olisi tullut kuntoon...
Otsikko: Vs: Pakokaasun lämpötila anturi
Kirjoitti: veavea - 06.01.2021, 15:43:14
Itsellä samanlaista probleemaa 4-sylinterisen D4:n kanssa. Sytyttää engine check-valon ja vikakoodi on aina sama P2080. Vaihdettu yksi anturi (antureitahan on kaksi) ja näyttää oikeita arvoja. Siltikin valo syttyy ja toisinaan myös sammuu itsestään. Välillä voi olla 1000km poissa ja nollauksen jälkeen voi syttyä 150km jälkeen. Auto toimii normaalisti vaikka valo on päällä. Vaikuttaa ettei todellista vikaa ole mutta silti jokin sytyttää vikavalon.