Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvoc70jp - 16.03.2020, 21:19:09
-
Jees
Eli tässä hetken miettinyt että olisiko mahdoton homma ostaa risa katti ja tyhjää se ja pistää kiinni. Leiman ajaksi aina ehjä katti kiinni. Auto siis Volvo C70 2.4T 193hp automaatti .
Auto tietääkseni suurinpiirtein vakio. Hyötyykö bensakone jos katin tyhjää, ja jos sen o2 sensorin korottaa ettei tule check engine valoa. Käykö tuohon S60 v.2001 putkisto. Heh!
Vai suoraan ostaa / tehdä uusi downpipe. Mutta meneekös tuohon suoraan 3'' downpipe vai onko se sitten loputkin putkesta uusiksi. ::)
Onko vapaammin virtaavat katit miten äänekkäitä ja saako niistä perstuntumaan pientäkään kutinaa .
Kiitos jo valmiiksi!
-
E-hyväksytty kisakatti Autoracingilta on aiemmin ollut listattuna alle 120e hintaan. Ei tarvitse luopua katista jos haluaa parempaa hengitystä. Tosin vakiossa autossa tuskin kovin suurta eroa huomaa muuten kuin lisääntyneenä meluna.
-
Tuossa joku chippi on kyllä mutta joo ajattelin ihan että kiva ois jotain edullista kivaa väsäiillä tuohon rotiskoon .
Onko tuo Volvon vakio putki mikä tuumainen. Pitää mennä kyllä itse mittaamaan töitten jälkeen niin ainakin tietää ;D mutta yleisesti!
-
2.5" turbollisessa.
-
Onko tästä kokemuksia ↓
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/katalysaattorit/katalysaattori-kilpa-100-cell-2000036938 (https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/katalysaattorit/katalysaattori-kilpa-100-cell-2000036938)
Meneeköhän leimasta läpi päästöistä :D :D :D
-
Katuautoon laittaisin 200 cell. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/katalysaattorit/katalysaattori-urh-200-cell-3-2000036952 ja tarvittaessa supisteet tai supistaa päät jollei tee samalla 3" alkupäätä putkistoon.
-
↑
Ostoskoriin 8)
-
Jos itse tekee downpipen niin mites se laippa joka menee turbolle. Voisikohan vanhaa laippaa käyttää ..
Saa nähä miten hitsi pysyy käsissä vuosien jälkeen :2funny:
Katuautoon laittaisin 200 cell. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/katalysaattorit/katalysaattori-urh-200-cell-3-2000036952 ja tarvittaessa supisteet tai supistaa päät jollei tee samalla 3" alkupäätä putkistoon.
-
Onko downpipen irroitus miten moinen ongelma..
Saako irti ilman että irrottaa moottoria kannakkeista ?
Kiitos vielä vastauksista !
-
Suurin vaiva dp:n irrotuksessa on laipan irrottaminen turbosta. Kierteet leikkaa monesti mielellään kiinni ja sillon teettää hommaa. Mutta periaatteessa lämpöpelti pois turbon päältä, dp irti turbosta, auton keskellä oleva tukipelti pois, lambdat irti joko putkesta tai liittimet auki, putken liitos katin takaa auki ja katti alas.
-
Kiitos :)