Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: msmsalminen - 23.03.2020, 08:59:49

Otsikko: Gulf atf dx3 ja AW 55-50
Kirjoitti: msmsalminen - 23.03.2020, 08:59:49
Onko kokemuksia tai tietoa otsikossa mainitusta automaattiöljystä ja sen sopivuudesta v70 2.4t:n 5vaihteiseen automattilootaan (aw55-50).  Viskositeetti 40astetta: 42,
100astetta: 8.1.
Pour point - 42
Flash point 193.
Jws3309 sopivuutta ei purkista eikä spekseistä kylläkään erikseen löydy mainittavan.
Otsikko: Vs: Gulf atf dx3 ja AW 55-50
Kirjoitti: vikki - 23.03.2020, 10:07:48
On tarkoitettu 2t mopoihin ja ainakaan ite en laittas AW 55-50 laatikkoon. On aika nirso öljystä ja vaatii jws 3309, esin mannol, joka ei ole kallista ja hyvät kokemukset käyttäjillä. Itellä mobil jws 3309, jonka jouduin kiireessä ostamaan, kun sitä oli heti saatavilla. 12l menee huuhtelulla, jossa koko systeemi käyty läpi.
Otsikko: Vs: Gulf atf dx3 ja AW 55-50
Kirjoitti: Kraft - 23.03.2020, 10:24:45
Kuten vikki jo totesikin, käyttäjiltä saadut kokemukset Mannolista on erittäin positiivisia niin esimerkiksi sitä kannattanee hankkia. Juuri tilasin itselleni 20L saksasta suoraan kotiovelle 65€ toimituskuluineen.

JWS 3309 luokitus on ehdottomasti löydyttävä jos meinaa laatikon pitää toiminnassa jatkossakin!
Otsikko: Vs: Gulf atf dx3 ja AW 55-50
Kirjoitti: msmsalminen - 23.03.2020, 12:17:48
Kiitos vastauksista! Mannolit tilattu.
Otsikko: Vs: Gulf atf dx3 ja AW 55-50
Kirjoitti: msmsalminen - 26.03.2020, 20:25:06
Noin. Lakkapää oy nimisestä firmasta öljyt tosiaan ostin. Propusta tuli 3.5l ulos ja saman verran tilalle. Siihen päälle vielä 6x2 litran huuhtelu ja awot! Melkosen mustaa oli vanhat, mutta ei haissut palaneelle. Autolla rullattu 368 ja huoltokirjasta löysin vain yhden lootaöljynvaihdon 160 tkm:n kohdalta... Auto siis ollut mulla vasta parisen viikkoa. Aiemmin kokemusta mm.V70 mk1 2.5TDI, V70 mk2 T5 geartronic, ja viimeisenä mainittuna (mutta ei vähäisempänä) 850 R vm. 96 jota on vieläkin ikävä