Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Samissio - 23.03.2020, 17:09:04
-
Muiden ominaisuuksien (vikojen), lisäksi on jarrunestettä kadonnut aika hyvän aikaa, vuotoa ei näy eikä löydy. Epäilys pääsylinteriin vahva, koska jarrua painaa, painuu se hitaasti jonkin matkaa alas, ja olevinaan liian syvälle.
Autona tosiaan V50 2.0D, -05..
Kaikki jarrut käyty läpi, tiivisteet uusittu, letkut, jne..
Uutta tarjottiin paikallisesta halvimmasta mahdollisesta paikasta hintaan 260e, ei korjaussarjoja, ja saksan maalta uusi 180e..
Onko joku selvittänyt tai tietoa muuten vain, onko mahdollista että jonkun Fordin sylinteri olisi samanlainen, hinnat huomattavasti pienempiä..
Ps; Noin kaksi vuotta ajelua V50;llä, reilu 35tkm, ja noin 2.5tE korjauksia, ja homma Still goes on... :nohnoh
-
Muiden ominaisuuksien (vikojen), lisäksi on jarrunestettä kadonnut aika hyvän aikaa, vuotoa ei näy eikä löydy. Epäilys pääsylinteriin vahva, koska jarrua painaa, painuu se hitaasti jonkin matkaa alas, ja olevinaan liian syvälle.
Autona tosiaan V50 2.0D, -05..
Kaikki jarrut käyty läpi, tiivisteet uusittu, letkut, jne..
Uutta tarjottiin paikallisesta halvimmasta mahdollisesta paikasta hintaan 260e, ei korjaussarjoja, ja saksan maalta uusi 180e..
Onko joku selvittänyt tai tietoa muuten vain, onko mahdollista että jonkun Fordin sylinteri olisi samanlainen, hinnat huomattavasti pienempiä..
Ps; Noin kaksi vuotta ajelua V50;llä, reilu 35tkm, ja noin 2.5tE korjauksia, ja homma Still goes on... :nohnoh
En ota kantaa tuohon pääsylinteriin, mutta kuulosti niin tutulta tuo siun kommentti että vikoja tuppaa olemaan v50:sessä ja jotkut hyvinkin mystisiä. :/
-
Onko joku selvittänyt tai tietoa muuten vain, onko mahdollista että jonkun Fordin sylinteri olisi samanlainen, hinnat huomattavasti pienempiä..
Pikaisella tutkimuksella jotain eroa näyttäisi olevan, kun eri sylinteriä tarjotaan volvolle. Ero saattaa liittyä hätäjarrutoimintoon tai johonkin fyysiseen mittaan. Focus mk2 ja mazda 3 esim. keskenään taas samat osat. Ate on suurella varmuudella tämänkin valmistaja, kuten on jarrujenkin.
Aten sivulta: 03.2123-3593.3
https://web.tecalliance.net/ate/en/parts/3/03.2123-3593.3/detail#@brc/search:Search%2520by%2520any%2520number%252003.2123-3593.3;mandator:ate;query:03.2123-3593.3;page:0/detail:03.2123-3593.3;brandId:3;articleNo:03.2123-3593.3;mandator:ate
Virossa 152€ + postit.
https://spareto.fi/tuotteet/032123-35933-jarrupaasylinteri
Foordi mazda sylinteriin löytyy halpa tiivistesarja, joka näyttäisi mitoiltaan jotakuinkin sopivalta. Tämä jos haluaa yrittää lowbudjetoida ja on aikaa koronteerata autoa :)
Onko muuten kytkinpuoli tarkistettu? Neste voi hukkua sieltäkin, kun sama säiliö.
-
Ootko kattellu yhtään hytin puolelta pääsylinterin vartta, tai tehostimen alipainelähdöstä kurkkinut sisään. Välillä niistä saanut hyviä suuntaa antavia vuodon varmistuksia.
-
Ootko kattellu yhtään hytin puolelta pääsylinterin vartta, tai tehostimen alipainelähdöstä kurkkinut sisään. Välillä niistä saanut hyviä suuntaa antavia vuodon varmistuksia.
Ennemmin katsottu useammankin kerran, ja nyt vasta näkyi kosteutta jarrupolkimen haitarikumissa joka on vasten tehostajaa.. eli vuotaa.. Ja samalla tässä on tullut Taas lisää muitakin vikoja... :nohnoh