Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: hessu80 - 29.03.2020, 15:11:05
-
Ns. sporttiavain on ollut aktiivisessa käytössä vajaat pari vuotta. Nyt on kahdesti vilahtanut näytössä viesti avaimen heikosta patterista. Onko tosiaan niin, että tuohon ei voi vaihtaa paristoa vaan tilataan kokonaan uusi avain, kuten manuaali kertoo?
-
Lähtökohtaisesti manuaali on oikeassa. Avaimessa ei ole liikkuvia osia, mistä pariston voisi kaivaa esiin.
Voisihan tuon tietenkin leikellä auki ja katsoa, onko jotain tehtävissä. Kovasti tuo on ABS-boksia pienempi -jos ymmärrät, mitä tarkoitan ::)
-
Joo, onhan tuo kalikka melko pieni.
Täytyy nyt katsoa, koska se jättää tien päälle. VOC:lla saa ovet auki ja käsittääkseni auton pitäisi saada käyntiin, vaikka paristo on tyhjä.
-
YouTubessa on ainaki jonkun tekemä ohje kuinka tuollaiseen tägiin pystyy vaihtamaan patterin.
Tosin aika ronskin näköiseen kuntoon sai avaimen ;D
https://youtu.be/nv7FIMhouO8 (https://youtu.be/nv7FIMhouO8)
-
Selvästikään patteria ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi...
Saattaisi aueta vähän nätimmin, jos antaisi tagille ensin lämpöä. Eipä tuossa korkealta putoa, vaikka kokeilisi sitten, kun patteri lopulta sippaa.
-
Eikö voi ostaa uusia kuoria? Jotain kuoria näkyisi amazonista ja vastaavista löytyvän
Tällainen genuiininnahkapussi päälle: https://www.amazon.com/dp/B07QTPPD58/ref=psdc_318298011_t1_B07FH6W3NG
-
Selvästikään patteria ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi...
Saattaisi aueta vähän nätimmin, jos antaisi tagille ensin lämpöä. Eipä tuossa korkealta putoa, vaikka kokeilisi sitten, kun patteri lopulta sippaa.
Paljonkohan uusi avain kustantaa? Onko tuo ainut avain autoon ja mikä idea siinä on et pitää koko avain uusia ku patteri loppuu :idiot2:
-
Paljonkohan uusi avain kustantaa? Onko tuo ainut avain autoon ja mikä idea siinä on et pitää koko avain uusia ku patteri loppuu :idiot2:
En tiedä mitä maksaa. Tämä avain kestää sukellusreissun ja on mukavan pieni roikkumaan avainnipussa.
Autoon on kaksi muuta avainta, joissa on napit ja paristo helposti vaihdettavissa. Ovat vaan turhan kookkaita ilman käsilaukkua kulkeville henkilöille.
-
Nyt on harjoiteltu uima-avaimen pariston vaihtoa. Olihan ne kuoret melko tiukasti liimattu, mutta aukesi kuitenkin kokolailla ehjänä.
Yritin juottaa rst-tinalla johtimet kiinni uuteen paristoon, ja lopetin kolvailun siinä kohtaa kun paristo räjähti naamalle :'( Melko äkäistä ainetta tuo litium...
Paristo saa minun puolesta levätä kolossaan ihan irtonaisena.
Kasasin kuoret kuumaliimalla niin on seuraavalla kerralla vähän helpompi avata.
Avain ei ole ehkä enää vesitiivis, mutta toimiva kuitenkin.
Ovet aukeaa taas pienestäkin kahvan hipaisusta eikä tarvi hivellä kahvaa useampaa kertaa.