Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: BarStar - 31.03.2020, 18:09:43
-
Nonniih, vesiletkuongelma korjattu ja pajalta hakiessa tuli uusi ongelma.
EDIT: Tänään 1.4.2020 Volvo päätti ettei lähde enään kylmänäkään käymään...
Noin 5min hinkkaamisen jälkeen lähti käyntiin. Alla video tältä päivää.
:arkkupakastin: Videolinkki YouTube: https://youtu.be/i5Sg3fLVUE0
Ei tahdo lähteä käyntiin, joutuu kylmänä aika kauan starttaan että saa käyntiin, eli yhdellä pitkällä startilla käynnistyy.
Lämpösenä taas ei meinaa saada ollenkaan käymään ja satunnaisesti alkaa herjaamaan Immobilizer check manual. Joutuu monta kertaa ottaan avaimen pois ja strattaileen pitkiä jaksoja että lähtee käyntiin.
Eli käynnistyksen/ajonestoon liittyvää.
Muistaakseni moottorin oranssi vikavalo sammuu kun virrat on ollut hetken päällä, nyt sammuu vasta kun auton saa käyntiin. En tosiaan muista moottorinvikavaloa miten se normaalisti sammuu?
Mulla kävi viime vuonna sillain että ajoin pikkusen liian syvään kohtaan tulvassa, tai siis oli pieni syvenne ja sen jälkeen moottori alko nykimään ja ilmoitti että moottoriteho on alennettu. Ajoin sopivaan paikkaan parkkiin ja 4h päästä kävin kokeilemassa ja kaikki toimi ok, yleensä kylmänä tyhjäkäynnillä moottori hiukan nykii kunnes lämpee tai lähtee liikkeelle. (Polttoaineen suodatin) (vettä tankissa)??
Käynnistyi kuitenkin aina ongelmitta ennen viime vkl vesiletkuremonttia.
Väittivät että eivät koskeneet moottoriin tai johtoihin kun vaihtoivat ilmeisesti huohottimen lämmitin putken moottorin takaa. Laitan kuvan.
Kävin Bosch huollossa Lauantaina ja saivat seuraavat:
Kampikammion asentotunnistin tai joku ja joku polttoaineen saantiin liittyvä ilmoitus.
Tulpat vaihdettiin Lauantaina uusiin ja sekään ei vaikuttanut mihkään, mutta ompa uudet tulpat.
Oliskos enempi tietävillä antaa vinkkejä? :'(
Lisäongelmana on ovien sähkölukot, kun lyö kuskin oven kiinni niin saattaa lyödä keskuslukot päälle, voiko tälle itse tehdä mitään ihmeitä?
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka haluaa auttaa O0
(https://i.ibb.co/HB7Kt42/Inked20200315-184419-LI.jpg) (https://ibb.co/HB7Kt42)
-
Mitä tarkkoja vikakoodeja sieltä löytyy, kun kerran ne saa moottorin vikavalon syttymään? Sähkövikaa varmaan jossain mutta pakko yrittää rajata. Oliko oviongelma ennen tulvaan ajoa?
-
Mitä tarkkoja vikakoodeja sieltä löytyy, kun kerran ne saa moottorin vikavalon syttymään? Sähkövikaa varmaan jossain mutta pakko yrittää rajata. Oliko oviongelma ennen tulvaan ajoa?
Moro, oviongelma ollut jo ennen tulvaan ajoa. Moottorin vikavalo ei siis syty nyt missään vaiheessa, tarkotin että pitäisikö sen sammua kun virrat on ollut hetken päällä, vai vasta kun auto on käynnistetty.
Myös kaukosäädin ei toimi aina normaalisti, eli ei sulje ovia ennen kun on pitkään räpeltänyt nappeja.
Moottorin satunnainen nykiminen tuli tulvaan ajon jälkeen, yleensä kylmänä ei käy kunnolla ja hyvin hyvin harvoin kun alkaa hiljentaa liikennevaloihin saattaa tulla pientä nypytystä.
Varsinaisia koodeja en muista koska tässä maassa on hiukan hektistä viedä auto pajalle ja vahtia etteivät riko mitään =D Eli kun nopeesti vilkasin Boschin tekemää koodilukua oli siellä kampikammion asentotunnistin ja joku polttoaineen saantiin viittaava teksti.
Tää käynnistysongelma alko siitä kun 3vk sitten korjasivat huohottimelle menevän vesiputken, mutta sanoivat että mitään ei koneesta irrotettu eikä konetta tarvinnut liikutella. Thaimaalaiset kädet mahtuu näköjään yllättävän pieniin tiloihin vaihtamaan osia =)
Ovien itsestään lukkoon menon voi aiheuttaa se että kuskin oven paiskaa kiinni, tai kun sisä tai ulkokahvasta vetää avatakseen oven.
-
Aika monta YKK-anturia tullut vaihdettua samoilla oireilla. Ja herjaa nimenomaan ajonestoa ja ajonvakautustakin satunnaisesti, SEKÄ polttoaineen ruiskutus häiriöö.
YKK-anturi kun on lähes koko paletin sielu.
-
Aika monta YKK-anturia tullut vaihdettua samoilla oireilla. Ja herjaa nimenomaan ajonestoa ja ajonvakautustakin satunnaisesti, SEKÄ polttoaineen ruiskutus häiriöö.
YKK-anturi kun on lähes koko paletin sielu.
Kiitos tiedosta, täytyy tsekata sekin.
-
Aika monta YKK-anturia tullut vaihdettua samoilla oireilla. Ja herjaa nimenomaan ajonestoa ja ajonvakautustakin satunnaisesti, SEKÄ polttoaineen ruiskutus häiriöö.
YKK-anturi kun on lähes koko paletin sielu.
Sen verran kysyisin nyt kun yrittäny suomen sivustoilta ettiä osia niin miksi siellä ei tunnisteta 2.3T versiota, onko se sama kuin 2.3R versio?
Helpompi ettiä täällä osia kun ensin löytää suomen sivuilta oikean osan ja sit katella niitä täältä.
-
Jossain ovessa (kuskin?)/takaluukussa olisko johtosarja poikki saranan kohdalta
-
Jossain ovessa (kuskin?)/takaluukussa olisko johtosarja poikki saranan kohdalta
Varmaan tämäkin mahdollista
-
Niin sanottu R-moottorihan tuo on. Ja melko harvinainen S-80 sarjassa. Voi olla sitten että sullakin saattaa olla sekä kannessa nokan päässä asentotunnistin, sekä kytkinkopan päällä vauhtipyörästä lukeva.
Löytyisköhän S-60 R-mallilla paremmin osia? Tai C-70 R-versiona?