Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: BlackBullet - 01.04.2020, 09:17:08
-
Moro,
Tässä yritellyt kysyä vähän viisaammilta, että mikä tukikumi sieltä olisi oikein antautunut kun kone lepää kuljettajan paikalta katsottuna moottorin vasemmalla puolella olevan apurungon kumin päällä. Tämän vuoksi koneen ominainen pikku tärinä :) tuntuu koko korissa.
Tärinä voimistuu myös jarrutuksissa, koska kone lepää entistä enemmän siihen kumiin. Kaikki kumit näyttäisi silmämääräisesti olevan ehjät.
Tsekattu vähän moottorin etu ja takakumia ja sit siinä koneen päällä olevaa. Jakopään puoleista kumitukia en ole vielä tarkastanut, mutta äkkiseltään en uskoisi sen olevan niin suuressa roolissa, koska se löytyy koneen toisesta päästä.
Eihän sen koneen pitäisi sen apurungon kumin päällä maata koko aikaa, vaan olen ymmärtänyt että se on enemmänkin ääri kumi, joka toimisi stopparina liian kovissa kallistuksissa ?
Älkää välittäkö toisessa kuvassa olevia ympyröintejä etu ja takakumin osalta. En löytänyt alkuperäistä kuvaa :)
(https://i.ibb.co/82NBtmq/rsz-tukikumit-auto.jpg) (https://ibb.co/82NBtmq)
(https://i.ibb.co/fGRZWMR/Tukikumit.jpg) (https://ibb.co/fGRZWMR)
-
Kyllä siinä kuuluu selvä rako olla. Moottorin hydrauliset tukikumit painuneet kasaan ja toinen niistä on juuri tuo alemman kuvan ympyröity.
-
Koneen/laatikon takana oleva korvake voi olla poikki. Meidän veheksessä ko. korvake oli pultinreijistä poikki ja laatikko kolasi tuohon apurunkoon. Korvake on vähän piilossa, ja erityisesti sen rikkoutuminen voi olla hankalasti nähtävissä.
Kuvassasi ylempi ympyröity, apurungon takapalkkiin tukeutuva korvake-tyyny.