Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jalgo - 01.04.2020, 23:30:38
-
Mistä löytyy kampiakselin asentoanturi ko. autosta? Onko joku vaihtanut itse?
Kiitos etukäteen!
-
Moottorin takapäässä, on erg lauduttimen takana! onko tunnistin rikki?
-
Moottorin takapäässä, on erg lauduttimen takana! onko tunnistin rikki?
Löytyi. En usko että on rikki.
Kyselen, koska ko. auto käy lämpimänä huonosti. Neljällä pytyllä välillä?
Merkkihuollon diagnoosi oli, että alipainepumppu vuotaa öljyä kampiakselin asentoanturin ja johtosarjan päälle mikä aiheuttaisi käyntihäiriön. Hinta-arvio tälle remontille oli n. 1000€.
En teettänyt, vaan tilasin alipainepumpun ja anturin ja vaihdoin ne, mutta sama vika jatkuu. Myös johtosarjan tarkistin niin pitkälle kun pääsin käsiksi, eikä siinä päällisin puolin näkynyt puhki kuluneita eristeitä tms. Öljyä sen päälle oli jonkin verran valunut.
Se mikä merkkihuollon diagnoosissa ihmetyttää, on se että alipainepumppu ja kampiakselin asentoanturi ovat puolen metrin päässä toisistaan ja sijaitsevat niin että öljyä ei mitenkään voin valua anturin päälle.
Olisi kyllä hienoa jos tähän löytyisi ratkaisu.
-
Onko oireet samat kuin alla olevan linkin viestiketjussa?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=95396
Jos on, niin vika korjaantuu käyttämällä autoa piuhan päässä merkkihuollossa.
-
Nuo oireet täsmää. Ollut nyt parin vuoden ajan ja on suuttimia tutkittu yms. Olen pariin kertaan kysynyt että voiko softassa joku aiheuttaa tuon, mutta ei kuulemma ole mahdollista.
Täytyypä käyttää huollossa tuon varaosanumeron kanssa jos sitten suostuisivat tekemään päivityksen.
Kiitoksia tästä. Ilmoittelen sitten miten kävi.
-
No niin... Tällä viikolla käytetty kahdesti merkkihuollossa. Ensin essential-huollossa ja toisen kerran moottorin johtosarjan korjauksessa. Oli hinkkautunut puhki ja yksi johto oli poikki. Pyysin tsekkaamaan tuon käyntihäiriön ja kokeilemaan tuota aiemmin linkatussa viestiketjussa (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=95396) olevaa softakorjaushommaa. Eivät kuitenkaan suostuneet kokeilemaan sitä, vaan epäilivät että olisi orastavaa suutinvikaa. Suuttimia on kuitenkin tutkittu muualla ja ne ovat kunnossa.
Miksiköhän tuo softakorjaus on niin hankala asia, ettei sitä voisi edes kokeilla? Olen lukenut tältä ja muiltakin foorumeilta tuosta vastaavasta viasta joka on nimenomaan korjaantunut tuolla softakorjauksella.
-
Entäs jos varaisit ajan vain ja ainoastaan tuohon softa päivitykseen? Tee puhelimessa selväksi, että haluat tuon päivityksen tehtävän. Jos ei onnistu, vaihda paikkaa.
-
Missä olet autoa nyt käyttänyt tai minkä paikkakunnan Volvo-huollossa?
Noihin perusoireisiin löytyy ihan oikea huoltotiedotekin.
Suuttimissa on parempi kate kuin 80,- softassa...
-
Tampereella Käyttö-Autossa ja SAH:ssa käynyt huollossa. Täytyy kokeilla jotain muuta paikkaa, kunhan seuraavan kerran pystyy/ehtii viemään auton huoltoon.
Onko muuten jotain suosituksia Pirkanmaan alueelta, mihin kannattaisi viedä?
-
Onko muuten jotain suosituksia Pirkanmaan alueelta, mihin kannattaisi viedä?
VMS Racing Kangasalla
-
Autodiagnoosi.
-
VMS Racing Kangasalla
Täällä käytetty piuhan päässä ja nyt toimii niin kuin pitää.