Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kreator - 03.04.2020, 19:56:47
-
Moi, mistähän saisin 2.4 T turboon, bolt-on 3" downpipen järkihintaan? onko suosituksia. googlella löytää mitä löytää, tai sitten jos jollain on myydä.
-
En tiedä mutta ei mitään järkeä laittaa noin isoa alkupäätä tuommoiseen autoon.
Rahaa menee ja voimaa ei tule.
Käytä sama raha mieluummin uudelleen optimointiin niin saat muutaman kymmenen heppaa lisää ilman näppien rasvausta...
Vaikkapa Harinen tai joku vastaava.
-
Eikä vakiosoftalla avarammasta putkesta ole muuta kuin haittaa...
-
Kuten yllä jo tyhjentävästi on todettu. Se milloin 3" dp edes jotain hyötyä alkaisi olla alkaa paljon isomman turbon myötä ja vaatii myös paljon muitakin rahaa vieviä muutoksia ( mm isommat suuttimet, virtaavampi cooleri, racekatti, ehkä pa- pumppu, koneesta riippuen vahvemmat kiertokanget jne) ennen sen dp: n hyödyn saamista.
-
Esim luisu's garage Hyvinkäällä vääntää semmosen äkkiä.
-
joo no ei kannattanut ostaa mistään tein ite koko putkiston
-
Eikä vakiosoftalla avarammasta putkesta ole muuta kuin haittaa...
miksi ja mikä haitta? mulla oli joskus nissaneita ja niissä vaikutus oli positiivinen, mikä on volvoissa erilaista?
-
Kuten yllä jo tyhjentävästi on todettu. Se milloin 3" dp edes jotain hyötyä alkaisi olla alkaa paljon isomman turbon myötä ja vaatii myös paljon muitakin rahaa vieviä muutoksia ( mm isommat suuttimet, virtaavampi cooleri, racekatti, ehkä pa- pumppu, koneesta riippuen vahvemmat kiertokanget jne) ennen sen dp: n hyödyn saamista.
juu
-
joo no ei kannattanut ostaa mistään tein ite koko putkiston
Mistä ja minkälaiset vaimentimet ja katin laitoit?
-
"Mistä ja minkälaiset vaimentimet ja katin laitoit?"
joskus ostin entiseen autoon kisa-katin jostain en muista äkkisiltään mistä oli hyllyssäni, en saanu ikinä paikalleen kun kerkesin myydä auton ja 2kpl perus bulkki kisa 3" änkkäriä tulee downpipen perään. koko putkisto on asennusta vaille valmis. laitan varmaan parin viikon päästä paikalleen.
tuossa on kuva tuosta downpipestä
-
(https://i.ibb.co/0MXWh4k/volvo-downpipe.jpg) (https://ibb.co/0MXWh4k)
-
oisko motonetin Dinitrol Alumiinimaali 99,5% 800 °C 400 ml 60-9704
hyvä maalata hitsi saumat? pirustihan siitä jääpi yli, entäs jos maalaa samalla koko putken samalla eväällä niin pitkään kun purkki riittää?
sillä kysyn kun en oo ihan varma miten sinkit, alumiinit ja musta rauta ja hitsi saumat reagoi tuohon maaliin, mut parempi sekin kun ilman mitään?
-
Eikä vakiosoftalla avarammasta putkesta ole muuta kuin haittaa...
tähän tarvitsen perusteluita ja käytännön fakta kokemuksia
edit: mulla oli joskus 25 vuotta sitten e30 1.8 kaasari bemari, ajoin viikon ilman pakoputkee ja ilmanputsaria ja veti huomattavasti paremmin kun myöhemmin putkella ja ilman putsarilla, mut turbo autoissa varmaan eri asia?
-
Kuten yllä jo tyhjentävästi on todettu. Se milloin 3" dp edes jotain hyötyä alkaisi olla alkaa paljon isomman turbon myötä ja vaatii myös paljon muitakin rahaa vieviä muutoksia ( mm isommat suuttimet, virtaavampi cooleri, racekatti, ehkä pa- pumppu, koneesta riippuen vahvemmat kiertokanget jne) ennen sen dp: n hyödyn saamista.
juu tiedän. ja tiedän myös että wrc autoissa on 2.5" putki, sama putki-koko riittää varmasti kaikkien tämän foorumin autoihin, mutta silti osalla on suurempi putki. mulla oli tuota tavaraa tuossa niin väänsin 3" putken, mutta joutaako se sitten paska-aholle jos siitä on vaan haittoo?
-
Ei mua hetkauta vaikka mitä kokoa omaasi laitat ja jos putkea sekä katti oli jo valmiina niin halpahan se on tehdä.
Ahdistavimmat kohdat vakioputkistossa yleensä katti ja/ tai takapönttö riippuen tyypistä onko orkkis vaimentava vai jo läpivirtaava.
-
miksi ja mikä haitta? mulla oli joskus nissaneita ja niissä vaikutus oli positiivinen, mikä on volvoissa erilaista?
Sekoittaa tehtaalta tulevan moottoriohjelman joka on räätälöity niille osille mitkä on tehtaalla laitettu...
Pörinä pöntön laittaminen saattaa antaa sellaisen mielikuvan että kulkee kovempaa mutta kun mennään dynoon niin fakta on se että vakio ohjelmalla vain alkuperäisillä osilla saadaan paras mahdollinen tehokäyrä ja dynamiikka ::)
-
Ei mua hetkauta vaikka mitä kokoa omaasi laitat ja jos putkea sekä katti oli jo valmiina niin halpahan se on tehdä.
Ahdistavimmat kohdat vakioputkistossa yleensä katti ja/ tai takapönttö riippuen tyypistä onko orkkis vaimentava vai jo läpivirtaava.
juu halpa oli tehä kun oli valmiina suurinpiirtein osat ja läpi virtaavat on nuo vaimentimet. ja vakio putki oli muutenkin tiensä päässä, uusi vakio putki tai edes osat siihen maksaa jo monta sataa euroo....
-
Mitens sitten tuo turpon ja putken välinen tiivistys? vakio tiiviste? vai jotain muuta? :idiot2:
eikös kaikissa volvon turpossa ole samanlainen ja kokoinen tiiviste?
-
Sekoittaa tehtaalta tulevan moottoriohjelman joka on räätälöity niille osille mitkä on tehtaalla laitettu...
Pörinä pöntön laittaminen saattaa antaa sellaisen mielikuvan että kulkee kovempaa mutta kun mennään dynoon niin fakta on se että vakio ohjelmalla vain alkuperäisillä osilla saadaan paras mahdollinen tehokäyrä ja dynamiikka ::)
Juu