Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Väiski. - 08.04.2020, 17:54:57
-
Saisko kummastakaa vahvistamalla kestävää ja hyvää? Ja miten.. Ei varaa zf yms.
-
Nähnyt kuvia vahvistetuista budjetti M47, ne on päätynyt aina rikkoutumiseen. Jotenka tuskin budjettiratkasua on jos zf aski on liian kallis.
-
Saa... Mutta se ZF on se budjettiratkaisu siinä laskennossa...
-
Jos M47 tai M46 lootasta pitää päivittää kestävempää niin budjetti ratkasu on M90
-
Jos M47 tai M46 lootasta pitää päivittää kestävempää niin budjetti ratkasu on M90
Lopunkaiken se M90:kään ei mikään ihan edullinen päivitys ole, etenkään jos osia joutuu ostelemaan viikkotolkulla erikseen. Jos kytkimen suhteen on järkevä ja pistää esim. billet-pyörän ja SRE asetelman niin hintaeroa jää suorastaan naurettavan vähän verrattuna ZF:ään
-
Lopunkaiken se M90:kään ei mikään ihan edullinen päivitys ole, etenkään jos osia joutuu ostelemaan viikkotolkulla erikseen. Jos kytkimen suhteen on järkevä ja pistää esim. billet-pyörän ja SRE asetelman niin hintaeroa jää suorastaan naurettavan vähän verrattuna ZF:ään
Nuo 5v. ZF lootat on näköjään aika samoissa hinnoissa kun M90, mutta voihan M90:ssä käyttää budjetti vaihtoehtona pottapyörää ja kytkimenä deekun levyä. Jos tosin alottajalla ei M46 kestä niin voi olla että deekun levykään ei kestä.
-
Nuo 5v. ZF lootat on näköjään aika samoissa hinnoissa kun M90, mutta voihan M90:ssä käyttää budjetti vaihtoehtona pottapyörää ja kytkimenä deekun levyä. Jos tosin alottajalla ei M46 kestä niin voi olla että deekun levykään ei kestä.
Oli mulla 5v ZF:n kanssa pottapyörä, SRE763 ja joku massalevy. Kytkin piti vaikka sai sen verran väärinkäyttöä että M90 olis varmaan joutanu eläkkeelle.
Mutta tosiaan ei paljoa ole enää itse lootillakaan hintaeroa
-
Diisselibemarin 5 lovinen getrak/zf, kestää paljon enemmän kuin M47 ja melkein samoissa hinnoissa ovat. Välitykset on vaan sitten aika huonot...
-
Diisselibemarin 5 lovinen getrak/zf, kestää paljon enemmän kuin M47 ja melkein samoissa hinnoissa ovat. Välitykset on vaan sitten aika huonot...
Jotain GS5-lootaako tarkoitat? S5D-320Z, mikä itelläkin oli (E36 328 ja M3 löytyy ainakin) oli muuten ok välityksiltään mutta suora vitonen rankaisi aika paljon. 3.54 perävälityksellä joku +3500rpm moottoritiellä
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=117419.0;topicseen
Tuossa olisi yksi zf juuri tullut myyntiin.
-
Jotain GS5-lootaako tarkoitat? S5D-320Z, mikä itelläkin oli (E36 328 ja M3 löytyy ainakin) oli muuten ok välityksiltään mutta suora vitonen rankaisi aika paljon. 3.54 perävälityksellä joku +3500rpm moottoritiellä
S5D-260Z
-
S5D-260Z
Eikös tuota samaa ole esim. 325 E36 jne bensavehkeissäkin ??? Samaa sarjaa vissiin kuin tuo - 310 ja 320Z muttei taida yhtä hyvin kestää kääntöä.
-
Eikös tuota samaa ole esim. 325 E36 jne bensavehkeissäkin ??? Samaa sarjaa vissiin kuin tuo - 310 ja 320Z muttei taida yhtä hyvin kestää kääntöä.
Bensojen laatikot on kalliimpia, niissä on järkevämmät välitykset :2funny:
-
Älkää sekottako e36 320-325 vaihteistoja 328, tds, m3 tai e34 525i 24v vaihteistoihin.
Noi e36 320-325i askit on aika turhia modata mihinkään. Niissä tähän mennessä yleisin reilusti s5d-250g (getrag). Samaa askia ihan 316 lähtien eri kytkinkopalla.
Eli:
s5d-320z: e36 328, m50 34 525, e38 728, e39 528, e46 330, z3 2.8
s5d 260z: e36 tds, e34 td(s)
z on zf ja g getrag.
Tosin vaikka 320i perästäkin voi löytää mitä vaan, kuin ikää noilla laitteilla, mutta itse en ole vielä yhdessäkään 320-325 laitteessa zf askia tehtaalta. En edes kaverin alkusarjan (-91 325i) missä kuulemma sattunut liuta s5d-310z tarinoiden mukaan. Vasta pari bemaria pistettiin paaliin 2vko sitten... :P
Uudemmat askit (noi paljon myydyt gs6-37dz ja 57dz) askit voi olla getragin tai zf valmistamia. Samoja askeja täysin (okei numero kyljessä eroaa), getrag niitä tehnyt vain zf:lle/bmw:lle myös.
-
S5D-260Z löytyy myös E39 td/tds autoista ja noita on tässä maassa purettuna paljon, laatikot eivät ole kovin haluttuja johtuen välityksistä. 1=5.09, 2=2.80, 3=1.76, 4=1.25, 5=1.00
Ja tosiaan, nuo bemarin 250 getrag laatikot on tyhjä arpa.
-
S5D-260Z löytyy myös E39 td/tds autoista ja noita on tässä maassa purettuna paljon, laatikot eivät ole kovin haluttuja johtuen välityksistä. 1=5.09, 2=2.80, 3=1.76, 4=1.25, 5=1.00
Ja tosiaan, nuo bemarin 250 getrag laatikot on tyhjä arpa.
Juu näköjään e39 unohtui kokonaan listasta. Hyvä lisäys. :)