Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 09.04.2020, 08:22:27

Otsikko: Dump valven toimintaperiaate?
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 09.04.2020, 08:22:27

(https://i.ibb.co/7nmLGxT/IMG-20200409-081247-BURST001-COVER.jpg) (https://ibb.co/7nmLGxT)

Tossa on kuva omasta dumpista.
Tuohan tulee kompuran ja kaasuläpän väliin, käytännössä ennen kaasuläppää.

Miten sinne pääsee syntymään alipainetta (siis imusarjaan), silloin kun kaasu nostetaan, ja miten se vaikuttaa kun mulle on tulossa alipaineen jakotukki, mutta käsittääkseni paine liikkuu hyvinkin nopeasti, käytännössä heti.
Otsikko: Vs: Dump valven toimintaperiaate?
Kirjoitti: J4nne_ - 09.04.2020, 09:43:25
Alipaine syntyy sen takia kun moottori pyörii edelleen vaikka kaasuläppä suljetaan. Moottori jatkaa ilman pumppaamista samalla lailla, se ei vaan saa sitä ilmaa niin se imee imusarjan paineen sen takia pakkaselle.

Jakotukilla ei ole toimintaa vaikutusta. Ota ruiskun map-anturille mieluusti oma erillinen ohjauslähtö ja jakotukista sitten kaikki muut.