Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: V70/V90 - 09.04.2020, 09:52:41
-
Alla on nyt 165 th ajettu V90 D5. Biliassa huollettu aina.Jako remppa tehty 150th.
Ajatuksena olisi nyt teettää huolto.
Muutakuin normi öljyn vaihto ?
Mitä muuta ?
JA Etelä-Savon alueelta voi antaa myös suosituksia .Kelle voisi viedä ?
-
Minimi tuon hintaluokan autolle mielestäni huolto-ohjelman mukaan edeten. Tekijäksi osaava merkkihuolto tai "monimerkkikorjaamo", jolla pääsy auton järjestelmiin, käytännössä siis VIDA lisenssit maksettuna.
Sinisellä huollon taso on omien kokemuksien mukaan huolestuttavan vaihtelevaa. Otanta toki vähäinen, mutta jakso yli 20 vuotta. Ylittää kuitenkin n=30, jonka jälkeen tilastolliset funktiot tunnetusti alkavat olemaan yllättävän luotettavia.
Ykkösmies on eläköitynyt, kakkonen on ylentynyt kiireiseksi päälliköksi ja parhaalla nykyisellä omamekaanikolla on liikaa asiakkaita ja työssäoppijoita koulutettavana.
-
Sen verta uusi vielä että käyttäisin Volvolla. Tulee ilmaiseksi softapäivitykset ja jos tulee ongelmia niin voi vielä saada goodwilliä. Lisäksi Volvon tiepalvelu tulee myös.
-
Sen verta uusi vielä että käyttäisin Volvolla. Tulee ilmaiseksi softapäivitykset ja jos tulee ongelmia niin voi vielä saada goodwilliä. Lisäksi Volvon tiepalvelu tulee myös.
Mitä päivityksiä näihin tulee ? Softa.
-
Huolto-ohjelma on 30 tkm tai 1 vuosi. Jos aikaraja ei ole vielä lähellä, niin eipä tuolle tarvii muuta kuin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Vuosihuollossa vaihdetaan lisäksi matkustamon raitisilmasuodatin.
-
Huolto-ohjelma on 30 tkm tai 1 vuosi. Jos aikaraja ei ole vielä lähellä, niin eipä tuolle tarvii muuta kuin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Vuosihuollossa vaihdetaan lisäksi matkustamon raitisilmasuodatin.
Laatikko ? Awd kun kyseessä niin perät ? Ölkät
-
Laatikko ? Awd kun kyseessä niin perät ? Ölkät
Erikseen tilattavia lisätöitä. Olisi kyllä jo aika vaihtaa ellei ole vielä vaihdettu.
-
Erikseen tilattavia lisätöitä. Olisi kyllä jo aika vaihtaa ellei ole vielä vaihdettu.
Muuta ? Erikseen tilattavia ?
-
Muuta ? Erikseen tilattavia ?
Voimalinjan öljynvaihdot eivät kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan ja siksi ne ovat erikseen tilattavia lisätöitä. Jos aikoo pitää autoa pitkään, niin kannattaa kaikki öljyt vaihtaa nyt hetimmiten.
-
Mitä päivityksiä näihin tulee ? Softa.
juurikin softa päivityksiä
-
Ehdottomasti veisin siniselle. Samalla selviää jos jotain takaisinkutsu tms korjauksia jotka tekevät valmistajan piikkiin. Auto kuitenkin aika tuore niin säästäisin jostain muusta
-
Kyllä näissä uusissa on sen verran paljon tekniikkaa, että ei kyllä itselläni ole tullut mieleenkään huollattaa muualla kuin Volvolla, joten sinne vain Mikkelin Auto-Kiltaan.
-
Eri asia jos haluaa vaikka puolittaa öljynvaihtovälin ja 15tkm välein vaihtaa. Silloin öljyt vaihtaa missä vain. Muuten jos mennään ihan kunnon huolto-ohjelman mukaan niin ei ole ainakaan Oulussa isoa eroa määräaikaishuoltojen hinnoissa.
-
Kyllä näissä uusissa on sen verran paljon tekniikkaa, että ei kyllä itselläni ole tullut mieleenkään huollattaa muualla kuin Volvolla, joten sinne vain Mikkelin Auto-Kiltaan.
Mikä on hintapuoli jos vaihtaa kaikki öljyt/suodattimet ?
-
Erikseen tilattavia lisätöitä. Olisi kyllä jo aika vaihtaa ellei ole vielä vaihdettu.
Mitä muuta huoltoon pitäisi tilata erikseen ?
-
Mikä on hintapuoli jos vaihtaa kaikki öljyt/suodattimet ?
Varmaan soittamalla selviää.
-
Varmaan soittamalla selviää.
Selvis hyvin .
Volvolla myös EGR kamppis päällä.
-
Selvis hyvin .
Volvolla myös EGR kamppis päällä.
Kyseessä on ilmeisesti tuontiauto, jos EGR-kampanja tuli vasta nyt ilmi? Takaisinkutsustahan täällä on keskusteltu jo jonkin aikaa ja "Suomi-autossa" kutsukirjeen olisi luullut löytyvän auton papereista. Tietenkin esimerkiksi yritysautoissa kirjeet ja ajoneuvot eivät aina kohtaa toisiaan.
Mitenkähän jatkossa, meneekö auto maahantuontikatsastuksesta läpi ja takaisinkutsun mahdollinen laiminlyönti tulee eteen vasta myöhemmin. Toki merkkihuolto huomaa puutteen ennen ensimmäistä määräaikaiskatsastusta..
-
Kyseessä on ilmeisesti tuontiauto, jos EGR-kampanja tuli vasta nyt ilmi? Takaisinkutsustahan täällä on keskusteltu jo jonkin aikaa ja "Suomi-autossa" kutsukirjeen olisi luullut löytyvän auton papereista. Tietenkin esimerkiksi yritysautoissa kirjeet ja ajoneuvot eivät aina kohtaa toisiaan.
Mitenkähän jatkossa, meneekö auto maahantuontikatsastuksesta läpi ja takaisinkutsun mahdollinen laiminlyönti tulee eteen vasta myöhemmin. Toki merkkihuolto huomaa puutteen ennen ensimmäistä määräaikaiskatsastusta..
Mulla tammikuussa Suomeen tullu D5. Meni katsastuksessa huomautuksitta läpi. Vasta huollossa tuli ilmi egr-kutsu.
Volvolla oli vahva suositus vaihtaa myös vaihteistoöljyt 120tkm, vaikkei kuulunutkaan ohjelmaan.
-
Volvolla oli vahva suositus vaihtaa myös vaihteistoöljyt 120tkm, vaikkei kuulunutkaan ohjelmaan.
Jopas jotain. Ilman muuta kannattaa vaihtaa mutta jännä et nyt vasta alkaa itse Volvokin vahvasti suosittelemaan
-
Jos säästää halua, vaikka sinisellä kuljettaisit niin hae osat, suodattimet ja öljyt vaikka Motonetistä tai mistä tahansa autovaraosaliikkeestä.