Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: s73 - 30.10.2011, 09:51:51
-
otsikon mukainen vika ja iskarista ilmeisesti öljyt pihalla. Iskarien vaihdon jälkeen kolina häviää hetkeks ja palaa takaisin, voiko yläpään laakerointi aiheuttaa tuon kolinan? Muuta vikaa ole löydetty.
-
Mahdollisuus 1. Ovatko iskarit varmasti oikein asennettu ts kaasuiskarien ns esijäännitys toteutetaan sellaisella irtoholkilla joka tulee iskaritolpan alapäähän. (Tämä on vanhan kansan tietoa joten jos ei pidä paikkaansa niin kertokaa miten sitten tänään)
Mahdollisuus 2. Kallistuksenvaimentimen tukitangot ja vaimenninkumit ovat tulleet tiensä päähän. Ne yleensäkin kestää vaan ajotavoista ja km:tä riippuen max 3 vuotta tai 50 000 km.
Muita vikamahdollisuuksia ovat kaikki etuakseliston rakenteeseen liittyvät väljyydet ja rakenteet.
Tarkemman vian saat selville ajamalla autosi johonkin laatukorjaamoon.
-
reaktio tangon puslat paskana, kallistuksen vakaajan korin kiinnitys kumit väljät tai koiranluun kumit sökö. tai jokin muu pusla tukivarsista.
mikä tahansa noista tekee mitä vaan erikoista kolinaa ja jopa pyöränlaakeri tai raidetangonpää ja ehkä myös se yläpään laakerointi voi kolista mut yleensä se vaan vaikuttaa ohjaus jäykkyyteen ::)
-
vika löytyi, lämppärin moottorissa liikaa välystä. :tickedoff:
-
vika löytyi, lämppärin moottorissa liikaa välystä. :tickedoff:
Sai varmaan vähän ettiä että kyseisen vian löysi? :2funny:
-
Sai varmaan vähän ettiä että kyseisen vian löysi? :2funny:
en etsinyt kauhean paljon, suurempi ongelma saada välys pois. :buck2: puhaltimen rakenne täysi susi.
-
lämppärin moottori käytetty irti ja välys poistettu onnistuneesti. :sundaydriver: nyt katsotaan kauanko vika on poissa.