Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JanZah - 12.04.2020, 22:42:41
-
Apuja kaivattais!
Elikkä kysessä turbotus projektini: Volvo 940 B230FD kone johon on asennettu 530 kansi(-3mm), B230FD lohko, VX3 nokka, Garretin GT2559v ahdin, B230FT Bensaboxi lastulla ja FT sytkäboxi, B230FT suuttimet, bensapumppuna Bilteman 3bar 220l/h (tankissa). Tarkotus on myöhemmin hommata isommat suuttimet jne. mutta yrittää saada nyt ensin jotenki pelittää.
Elikkä ongelmana on nyt se että kaikki suuttimet ampuu yhtäaikaisesti kuin paloletkusta bensat pihalle kun kääntää avaimesta vain virratpäälle. Kun ottaa jokaiselta suuttimelta johdot pois ei tule tilkkaakaan bensaa läpi. Olen yrittänyt kokeilla kahdella eri bensaboxilla ja tutkaillut maa piuhoja jne. , olen vaihtanut uuden bensapumpun releen, säädettävän bens.pain.säätimen ja asentanut suuttimelle etuvastukset.
Kaikkiin suuttimille tulee 12v virta liittimen toiseen koloon. Onko kyseessä maadoituksen puolella ongelma? Voiko boxeissa olla jotain hämminkiä?
Mikään ei tunnu auttavan ja en muutenkaa ole haka näissä autosähköpuolen hommissa. Joten, kaikki apu on tervetullut!
-
Olethan muistanut asentaa suuttimien etuvastukset kun ft:n suuttimet on matala ihmiset? Mikäli et niin ecusta on palanut suutinten ohjausfetti. Yleensä hajoaa juurikin niin että on oikosulussa maihin jolloin suuttimet on kokoajan auki.
-
Mulla riitti että käytti virrat päällä matalaohmisilla sumuilla ilman esivastuksia ja poltti suutinten pääteaste (eli tuo Xupon mainitsema). Ja tosiaan lyö suuttimet selälleen kun se palaa.
Se satiainen on onneksi melko helppo vaihtaa jos kolvi vaan pysyy kädessä
-
Olethan muistanut asentaa suuttimien etuvastukset kun ft:n suuttimet on matala ihmiset? Mikäli et niin ecusta on palanut suutinten ohjausfetti. Yleensä hajoaa juurikin niin että on oikosulussa maihin jolloin suuttimet on kokoajan auki.
Asensin etuvastukset suuttimille vasta jälkikäteen kun olin todennu vian. Mahtaakohan fetit sitten olla kärähtäny. Useamman kerran olen kylläkin yrittänyt käymään ilman etuvastuksia mutta en käymään asti saanut kun tukehtu liialliseen bensaan. Onko ohjausfettien korjaus millanen homma, saako niitä mistään erikseen ostettua? :D vai onko uuden boxin hankinta edessä? Kiitos vinkistä!
-
Mulla riitti että käytti virrat päällä matalaohmisilla sumuilla ilman esivastuksia ja poltti suutinten pääteaste (eli tuo Xupon mainitsema). Ja tosiaan lyö suuttimet selälleen kun se palaa.
Se satiainen on onneksi melko helppo vaihtaa jos kolvi vaan pysyy kädessä
Jep, siltä se vaikuttaisi että päässy fetit kärähtää. Onko tietoa mistä lähteä näitä uusia fettejä hakemaan? Perus kolvi löytyy ja ehkä se minultaki onnistuu vaihtaa.
-
https://www.partco.fi/fi/elektroniikan-komponentit/aktiivit/transistoritfetit/transistorit-ja-fetit-listana/tr-tip/3935-tip122.html
Siitä oikea osa
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=HOWTO%3A+LH2.4+Injector+Driver+Replacement
Ja siitä ohjeet tekemiseen
:)
-
https://www.partco.fi/fi/elektroniikan-komponentit/aktiivit/transistoritfetit/transistorit-ja-fetit-listana/tr-tip/3935-tip122.html
Siitä oikea osa
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=HOWTO%3A+LH2.4+Injector+Driver+Replacement
Ja siitä ohjeet tekemiseen
:)
Noniin, laitoin tilaukseen samantien. Nyt vaa ootella että pääsee askarteleen! Minä kiitän suuresti! O0