Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: sikalintta - 15.04.2020, 09:13:01
-
Autona XC70 D5 2004, on jo facelift silti. Alkoi tiputteleen öljyä jostain vaihdelaatikon ja moottorin välistä. Ei vuoda älyttömästi, tippoina tulee ja loppuu kun kone ei käy.
Vuotopaikka näyttäis olevan tuo aukko tuossa vaihdelaatikon tuen vieressä
(https://i.imgur.com/xd0QCLa.jpg)
Onko muuta vaihtoehtoa kun se surullisen kuuluista tulppa lohkon kyljessä joka pullahtaa ulos? Luulin kyllä että se olisi jo facelifteihin päivitetty metalliseen versioon
-
Voiko olla kampiakselin takastefasta? Nää tosta kuvasta oikein.
-
Tulppa tai Taka stefa. Molemmat kannattaa vaihtaa kun laatikko on irti.
-
Sit varmaan kannattaa myös tarkistaa että toimiiko huohotusjärjestelmä ettei uudestaan enää rupea vuotamaan. En ole kyllä kuullut että D5:ssä olisi huohtuspurkki ollut tukossa. Paljos tällä on ajettu ja onko tehty paljon kylmäkäynnistyksiä?
-
ei oo ku 300 tkm mittarissa, saksantuonti toki että saattaahan noita olla enemmänki.. Ei oo itellä ollu ku vuoden verran, joten ei tietoa kylmäkäynnistyksistä. Ite en oo suuremmin harrastanu
-
Sama kumipintainen tulppa on mun mielestä kuten vanhemmissakin. Eiköhän se siitä vuoda. Itselle ei ole osunut kohdalle yhtään ns. oikeasti vuotavaa takastefaa näissä koneissa, mutta hyvä se on varata samalla.
-
Olikos tämä muuten automaatti- vai manuaalilaatikko
-
Olikos tämä muuten automaatti- vai manuaalilaatikko
Automaatilta näyttäisi kuvan perusteella. Tyhjennysroppu näkyy.
-
Juu automaatti on. Jonkun verran kyllä kynsittää taas tämä remontti. Iso on työ pienen asian takia, ei auta