Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: kupe80 - 16.04.2020, 08:07:04

Otsikko: Vitoskoneen kampiakseli
Kirjoitti: kupe80 - 16.04.2020, 08:07:04
Ford s max -08 volvon 2,5 turbokoneella josta kiertokangen kaula sökö. Käykö tuohon kampiakseli esim vaparikoneesta?
Otsikko: Vs: Vitoskoneen kampiakseli
Kirjoitti: JuHaU - 16.04.2020, 08:48:58
Kampiakselin voi ottaa myös vaparista. Iästä ja versiosta riippuen voivat olla eri painoisia ja siten hieman eri näköisiä. Mutta ei vaikuta tuossa käytössä mitenkään negatiivisesti.
Otsikko: Vs: Vitoskoneen kampiakseli
Kirjoitti: kupe80 - 16.04.2020, 08:54:39
Mulla olis tiedossa 20v vaparikone. Jotkuthan vaihtaa vaparin nokatkin ja toiset kannenkin? Samallahan tuota vois piristääkin, mutta miten käy päästöjen kanssa?  Onko nokkien tai kannen vaihdossa muuta huomioitavaa? Mikä se hyöty on?
Otsikko: Vs: Vitoskoneen kampiakseli
Kirjoitti: JuHaU - 18.04.2020, 15:13:46
Huomioi, että vapareissa ja turboissa on erilaiset säädöt nokissa. Toisessa imussa ja toisessa pakonokassa. Jossain versioissa molemmissa. Ei mitään hajua miten tuossa Fordissa.