Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ax - 19.04.2020, 14:03:48
-
Tervehdys kaikille!
Minulla on V70 T4F (käyttöönottovuosi 2011), jossa vikakoodi P2636 "fuel pump B low flow/performance", joka toistuu pian nollaamisen jälkeen. Olen käyttänyt auton paikallisessa merkkihuollossa, mutta vika ei korjaantunut. Merkkihuollossa vaihdettiin kuitin mukaan osa nimeltä "31405250 volvo paineputki", joka on kuulemma volvon suositus tämän vikakoodin tapauksessa. Paineputken mukana tuli uusi paineanturi.
Auto kyllä käy hienosti, eikä siinä tunnu olevan mitään kierroslukurajoitusta tms. päällä. Keltainen moottorin vika -merkkivalo vaan on itsepintaisesti päällä, nollaamisesta huolimatta se syttyy uudelleen muutaman käynnistyskerran jälkeen, n. minuutin kuluttua ajon alkamisesta.
Auto on ollut minulla pari vuotta, ja olen kokoajan ajanut E85:lla.
Olisiko kenelläkään vinkkejä?
-
Tervehdys kaikille!
Minulla on V70 T4F (käyttöönottovuosi 2011), jossa vikakoodi P2636 "fuel pump B low flow/performance", joka toistuu pian nollaamisen jälkeen. Olen käyttänyt auton paikallisessa merkkihuollossa, mutta vika ei korjaantunut. Merkkihuollossa vaihdettiin kuitin mukaan osa nimeltä "31405250 volvo paineputki", joka on kuulemma volvon suositus tämän vikakoodin tapauksessa. Paineputken mukana tuli uusi paineanturi.
Auto kyllä käy hienosti, eikä siinä tunnu olevan mitään kierroslukurajoitusta tms. päällä. Keltainen moottorin vika -merkkivalo vaan on itsepintaisesti päällä, nollaamisesta huolimatta se syttyy uudelleen muutaman käynnistyskerran jälkeen, n. minuutin kuluttua ajon alkamisesta.
Auto on ollut minulla pari vuotta, ja olen kokoajan ajanut E85:lla.
Olisiko kenelläkään vinkkejä?
Tuon koodin perusteella polttoaineensuodattimen vaihtaisin ja jos ei auta niin pumppu rikki.
-
Tämä ongelma taisikin liittyä E85:n hygroskooppisuuteen!? Ajoin tankin tyhjäksi, nollasin vikakoodin, tankkasin tankin täyteen aitoa 98-bensiiniä, eikä vikakoodia ole sen jälkeen tullut, vaikka ajoa kertynyt muutama sata kilometriä.
Ilmeisesti etanolipolttoaine imee vettä ilmasta. Etelä-Suomessahan mentiin koko talvi ilman pakkasia, satoi vettä, jolloin luulisi että ilmankosteus on ollut korkea tavalliseen talveen verrattuna. Auto on seissyt ulkona.
Eli jos jollain muulla etanoliautoilijalla on flex-fuel volvossa vikakoodi P2636, ei ehkä kannata heti mennä (merkki-)huoltoon, vaan tankata 98-oktaanista tankki täyteen ja katsoa korjantuisiko sillä.
-
edit: tein oman ketjun aiheesta