Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: pakettivolvo - 30.10.2011, 13:06:05
-
2,5 TDI. Käynnistyksen jälkeen laturin valo sammuu vasta kun antaa ryntäytttää kierrosta 2000 rpm tuntumaan, sen jälkeen ei enää syty. Onko tämän koneen laturissa vaihdettavat hiilet, ja viittaako oire niihin? Vai onko koko apparaatti menossa vaihtoon?
-
Laturiin saa erikseen jännitteensäätimen, minkä mukana tulee uudet hiilet. Mulla se korjaus ei kyllä auttanut ko. vaivaan :(
-
2,5 TDI. Käynnistyksen jälkeen laturin valo sammuu vasta kun antaa ryntäytttää kierrosta 2000 rpm tuntumaan, sen jälkeen ei enää syty. Onko tämän koneen laturissa vaihdettavat hiilet, ja viittaako oire niihin? Vai onko koko apparaatti menossa vaihtoon?
Ensimmäisenä kannatta putsata laturin johto liittimet kunnolla. ;)
Tuon jälken kannattaa vasta lähteä enempiin toimenpiteisiin,,siis myös kaikki koneen/rungon maadoitukset kannattaa putsata.
-
Mulla v70tdi teki juurikin samaa ja vika poistui aivan summassa suoritetun laturin piuhojen heiluttelujen jälkeen. Ylivoimaisesti vähiten paska 70 kymppisistä mitä omistanu :)