Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: teehoo71 - 24.04.2020, 16:49:18
-
Elikkäs olisiko kellään tietoa asiasta...Eli ko. autoon vaihdettiin turbo,kaikkien sääntöjen mukaan...putsattiin putket vaihdettiin suodattimet sekä öljyt,myöskin cooleri tuli uusi koska vanha öljyinen.Vaihdon jälkeen koekäynnistys ja oho...putki punaisena.Seuraavaksi katalysaattori tyhjäksi ja takaisin paikalleen.Hetken ajettua huomattiin että yhä savuttaa...eikun takasin pukille niin huomasin että turbon laipan välistä tiputtaa öljyä.Turbo uusiksi irti ja öljyä oli kompressio puolellakin.No onneksi löytyi uusi alkuperäinen turbo ja se paikalleen...ja koe ajolle...mutta taas sama vika..pölläyttää vedossa ja kun kaasun höllää...perkele voiko se tyhjennetty katalysattori aiheuttaa nämä viat????!!!Paluupuket yms. tarkastettu moneen kertaan.... :'( :'(
-
Jos se turbo on päästänyt öljyt pakoputkeen, niin se savuttaa kauan. Kesäkuumallakin kesti huudattaa Saabia yli tunnin ennen kuin öljynkäry edes väheni. Eihän ahtimen öljynpaluu ole tukossa?
-
Paluu putki tsekattu moneen kertaan.....nyt ajettu n. 75 kilsaa eikä tunnu loppuvan savutus,putken päästä tiputtaa palanutta öljyä...en oikein enää muuta keksi että se vaatis sen katin sinne...onx tietoo kellään...
-
Ei auta katti öljyn polttamiseen. Onko syönyt öljyä aikaisemmin? Huohotin voi olla tukossa ja siksi "imee" öljyä. Jokatapauksessa jossakin on nyt isompi vika. Kansi halki tai tiiviste hajonnut.
-
No ei ole öljyä syönyt normaalia Volvon kulutusta enemmin...puristukset mitattu ja oli aivan ok...eikä ole ollut kannentiiviste oireita....huohotuskin tsekattu....
-
No niin...alkaa ongelma selvitä....oli se Turbotukusta ostettu paska jättänyt vaan öljyä niin paljon cooleriin ja muualle ,että tuo uusikin pölläytteli...elikkäs en suosittele kellekkään ko. takuukorjattuja....alkuperäinen on aina alkuperäinen....ja takuutkin pelaa...
-
No taisin nuolaista hiukan liian aikaisin...sinisen savutus jatkuu,vikaa tutkittu nyt ohivuoto mittauksilla mut kaikki ok...nyt sentään turbo ei valuta ulospäin...mutta mutta....oisko tietäjillä uusia ajatuksia mistä jatkaa?
-
Päivitystä ongelmaan...poistin sen kampikammion huohotusputken sieltä venttiilinkopasta ,tulppasin reiän ja pistin sen letkun väliaikaisesti pulloon...auto pelaa hyvin ja pölläyttelykin loppui....en tiedä miksi...ehkä joku voi valistaa....autohan ei huohota yhtään enempää kuin normaalisikaan eli kone on kunnossa ja olisi kai nuo moottoriviat jo paljastuneet puristus- ja ohivuotomittauksissakin...
-
Kirjoitit tuolla että "huohotuskin tsekattu" tarkentavana kysymyksenä siihen että purkasitko imusarjan alta sen öljynkeruusäiliön ja katsoit kuinka tukossa se on?
Lainaus vanhasta ketjusta:
Ja jos homman haluaa tehdä kunnolla, niin imusarja pois ja se öljynkeräyssäiliö vaihtoon kaikkine letkuineen.
Sehän kerää ajan mittaan sisälleen sellaista öljytöhnää, joka kovettuu sinne.
Muistaakseni jossain myytiin sellaista sarjaa tuohon, jossa on kaikki letkut sun muut mukana.
-
Joo sinne vaihdettiin kaikki ne huohotuseen liittyvät "loukku" ja letkut..senkin jälkeen vielä tuprautteli sinistä voimakkaasti...mut tosiaan sen yläletkun kun irroitin venttiilikopasta loppui savutus???????!!!!ei ihan ymmärrä,mut pääasia et toimii...jos jollain ajatuksia niin kertokaa...eihän sen noin kuuluisi oikeasti toimia...
-
Onhan imuputkessa oleva huohotuksen lämmitysvastus putsattu ettei ole tukossa? Muutaman joutunut poraamaan auki kun ollut niin tukossa karstasta.
-
Elikkäs missäs se teknisesti sijaitsee???
-
Turbon imuputkessa juuri ennen ahdinta.
(https://volvoforums.com/forum/attachments/volvo-240-740-940-12/8675d1368845212-what-thing-pcv-wp_20130516_001.jpg)
-
Ookoo...täytyypi tarkistaa...mutta voisiko tuo aiheuttaa....jos tuossa olisi tukos niin turbon toimintakin olisi niin ja näin????
-
Nonis ...auto saatu pelaamaan....parin forte pesun jälkeen loppui savutus.Nyt jos uutta kattia alkais sovittamaan.