Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 04.05.2020, 20:20:44
-
Käsijarrun kahva nousee katsastajan mielestä liikaa, jos sen kiristää vaijerista, niin käsijarru jää laahaamaan. Eli kuinka se säädetään oikein. Yksi kuulemani keino olisi että satulasta kierretään männät sisään ja sen jälkeen jarrua pumppaamalla ajetaan sylinterit kiinni paloihin. Jarruvaijeri on vaihdettu pari vuotta sitten, eli vaijerit ei pitäisi jumittaa. Linkut liikkuu ja eivät jumita. kyseessä on -99 v40
-
satuloista,suojaruuvi pois kuusiokolo,sen alla säätöruuvi mikä vähän isompi kuusiokolo,eli löysää vaijeria ja säädä satuloista ja loput vaijerista jos vielä tarvetta!
-
Omassa ad varaosista otin pari vuotta sitten molemmat uudet vaijerit jotka jostain syystä ovat hiukan liian pitkät. Säädön kun satuloilta sai kohdalleen kahvalla ei säätö sitten riittänytkään. Kahvan takaa holkit väliin niin sai tiukkausvaraa ja säädön hyväksytylle alueelle.
-
satuloista,suojaruuvi pois kuusiokolo,sen alla säätöruuvi mikä vähän isompi kuusiokolo,eli löysää vaijeria ja säädä satuloista ja loput vaijerista jos vielä tarvetta!
Onko muka x40 sarjassa noin, minusta ne on automaatti säädöllä ja ei ole käsi säätöä kuten on 400-sarjan jarruissa.
-
Onko muka x40 sarjassa noin, minusta ne on automaatti säädöllä ja ei ole käsi säätöä kuten on 400-sarjan jarruissa.
mun mielestä muka on noissakin ihan sama systeemi,ja näissähän pyöritetään männät sisään...
-
mun mielestä muka on noissakin ihan sama systeemi,ja näissähän pyöritetään männät sisään...
Kyllä männät pyöritettään sissään. luulin että säätö on vain siinä vetelet käppärin kerran pari ylös asennuksen jälkeen niin on siinä.