Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Heikki Reijonen - 08.05.2020, 14:11:04
-
Tuommoinen C70 vm 2000 on kiikarissa. Myyjän sanoman mukaan yksi venttiilinnostin nakuttaa. Jos nyt oletetaan, että diagnoosi on oikea, niin onko tuo millainen vaihdettava?
Konehan on siis 2,3 239hv. Eikös se ole T5?
Mun viimeisin Volvo-kokemus kun on 960 vm 1995, josta luovutin joskus 2005, niin ei ole tullut niin seurattua noita malleja.
-
2000 vuoden tienoilla vaihtui hydrauliset nostajat kiinteisiin eli kummatkohan sinulla on? Joku tietäjä vastaa.
Mutta jos on hydrauliset ja se naputtaa niin jakopään purku, venttiilikoppa irti ja samalla lähtee nokka-akselit. Sellainen kokeneemman mekaanikon operaatio.
-
Aika tarkka kuulo on myyjällä jos kuulee hydraulisista nostajista että yksi on vain mennyt huonoksi:2funny:
Mutta siis juurikin nuo edellä mainitut hommat tulee eteen ja hydr.nostajat kannattaa ostaa suoraan 20 kpl pakettina, niin ei tarvi taas vähän ajan päästä vaihtaa yksittäisiä.
-
Kyllä se mahdollista on. Mekaanikon stetoskoopilla kuulee hyvinkin selkeästi mistä äänet lähtee. Aikoinaan golfista tuolla kuuntelin ja kolme nostajaa naputti. Kun sain venttiilikopan auki niin juurikin ne kolme olivat rikki.
Mutta suhtautuisin varauksella että ääni on nostajasta. Voi olla myös kiertokangen laakeri tmv niin itsekkin tuo pitää todeta eikä uskoa myyjän puheisiin.
Ehkä helpoin on antaa kierroksia ja päästää kaasu ylös. Nostajan naputus ei hiljene mutta kiertokangenlaakerista lähtevä ääni häviää kierrosten laskiessa.
Tosin jos konetta on kiusattu kovilla ahdoilla niin eikös kiertokankikin voi mennä mutkalle ja pitää omanlaisensa äänen?
-
Kyllä se mahdollista on. Mekaanikon stetoskoopilla kuulee hyvinkin selkeästi mistä äänet lähtee. Aikoinaan golfista tuolla kuuntelin ja kolme nostajaa naputti. Kun sain venttiilikopan auki niin juurikin ne kolme olivat rikki.
Mutta suhtautuisin varauksella että ääni on nostajasta. Voi olla myös kiertokangen laakeri tmv niin itsekkin tuo pitää todeta eikä uskoa myyjän puheisiin.
Ehkä helpoin on antaa kierroksia ja päästää kaasu ylös. Nostajan naputus ei hiljene mutta kiertokangenlaakerista lähtevä ääni häviää kierrosten laskiessa.
Tosin jos konetta on kiusattu kovilla ahdoilla niin eikös kiertokankikin voi mennä mutkalle ja pitää omanlaisensa äänen?
Toki asiaa on tarkoitus tutkiakin lisää ennenkuin autoa on ajatus ostaa. Venttiilinnostimet pystyy vaihtamaan suhteellisen helposti vielä itsekin näköjään, kun edellämainitun perusteella siinä ei ole mitään mystistä, mutta kiertokangen laakereiden vaihto vie jo aika pirusti aikaa ja myös rahaa, kun menee enemmän tiivisteitä jne
Missähän hintaluokassa tuommoisen vaihtomoottorit pyörii?
-
N. 500e nurkilla käytetyt 2.3 T5 koneet..
Riippuu taas kuinka pahasti on kklaakeri mennyt, kun aina se ääni ei todellakaan häviä kierrosten laskiessa..
No, nostajat on kuitenkin melko helppo homma vaihtaa.
-
N. 500e nurkilla käytetyt 2.3 T5 koneet..
Riippuu taas kuinka pahasti on kklaakeri mennyt, kun aina se ääni ei todellakaan häviä kierrosten laskiessa..
No, nostajat on kuitenkin melko helppo homma vaihtaa.
Eihän tuo paha olis sitten...
Tiukkaa pohdintaa nyt sitten asian suhteen