Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kaksi70 - 08.05.2020, 14:54:24
-
Ohjeita V70 -01 2,4T laturin vaihtoon kaipaisin. Millä tavoin 2,4T:n laturin vaihto eroaa versus D5 / bensavaparimalleista ?
-
Laturi on ilmastoinnin kompressorin kanssa samoilla pulteilla kiinni. Ts. laturin alapultit ja kompuran yläpultit ovat samat.
Lisäksi kun laturi on irti, joutuu tieltä irroittelemaan letkuja/johtoja että laturi mahtuu tulemaan pois ja uusi takaisin paikalleen.
Tietty jos imusarjan irroittaa kaasuläppineen tulisi mukavammin tilaa. Se lienee turhan iso operaatio kuitenkin.
S60 2.4T -01 Volvoon olen laturin vaihtanut, olettaisin että kyse on tismalleen samasta operaatiosta tässä suhteessa.
-
D5:ssä auttoi myös ohjaustehostimen pumpun/pumpputelineen irroittaminen ja nostaminen ylemmäs, yhtään nesteitä sisältäviä letkuja ei tarvinnut irroittaa. Youtubessa on tähän bensamalliin suht sopivia ohjevideoita. Uusi tarvikelaturi meni turhankin tiukasti koloonsa, rasva ja kumivasara oli mulla apuna.
-
Volvon omat ohjeet neuvovat irroittamaan myös sähköflektin.