Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: eepioj - 09.05.2020, 19:19:46

Otsikko: v 70 tdi mk2 sammutussolenoidi
Kirjoitti: eepioj - 09.05.2020, 19:19:46
Sammutussolenoidille tulee 12v n. yhden sekuntin verran. Sen jälkeen virratulo loppuu. Auto ei siis käynnisty, koska virtaa ei tule. Johtovika ei liene kysymyksessä, kun virrat käy 12 voltissa. Voiko esim. viallinen kampiakselin tunnistin aiheuttaa vian. Ecu estää moottoria käynnistymästä jos havaitsee kriittisen vian. Miten vaikuttaa jos, pumpun ajoitus on 180 astetta pielessä. Vikakoodeja asiaan liittyen ei löytynyt.
Otsikko: Vs: v 70 tdi mk2 sammutussolenoidi
Kirjoitti: janne81 - 10.05.2020, 07:16:49
Ajonesto päällä? Avain tai antennirengas rikki?
Millä laitteella vikakoodit on luettu?
Otsikko: Vs: v 70 tdi mk2 sammutussolenoidi
Kirjoitti: eepioj - 10.05.2020, 18:31:02
Höröhti kerran käymään brakecleanerillä ja kävi omalla polttoaineella. Kun annoin kierroksia niin sammui eikä enää käynnistynyt. Joten tuskin ajonesto. Luettu Volvon omalla scannerilla by motonet
Otsikko: Vs: v 70 tdi mk2 sammutussolenoidi
Kirjoitti: janne81 - 10.05.2020, 21:42:37
Ruiskutusajoitus pielessä. Varmista tosiaan että on oikeella kierroksella.
Sitten alat säätämään ajoitusta pikkuhiljaa ja kokeilet käynnistyykö. Paras säätää kun löysää nokan pyörän pumpun puolelta ja sitä liikauttaa aavistuksen.

Ethän ole pumpun kantta käyttänyt irti?
Otsikko: Vs: v 70 tdi mk2 sammutussolenoidi
Kirjoitti: eepioj - 11.05.2020, 12:49:50
Kokeillaan vielä säätää ruiskutusta. Pumpuun sinällään ei ole kajottu.