Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mahannus - 12.05.2020, 12:34:49
-
Kuten otsikko tituleeraa.
Viime etelänreissulla huomasin että liikennevaloissa lähtiessä liikkeelle auto töksähtelee/nykäisee mutta jatkaa sen jälkeen laiskaa kiihtymistään.
Ajossa ei mitään nykimisiä, tyhjäkäynti kehrää hienosti ja tasaisesti.
Mistä kannattas alkaa osia vaihtamaan? muuten tuo ei haittaa mutta ei haluais että jää jonnekkin oulun ja helsingin välille kun sitä matkaa sillä pääosin ajetaan.
Auto on siis manuaali vaihteinen, joten nykiminen ei liity vaihteen vaihtoihin.
Kiitos
-
Onko tulpat milloin vaihdettu? Tässä taitaa vielä olla virranjakaja, pyörijä ja tulppien johdot? Niistä minä aloittaisin.
-
Onko tulpat milloin vaihdettu? Tässä taitaa vielä olla virranjakaja, pyörijä ja tulppien johdot? Niistä minä aloittaisin.
Hain tulpat ja vaihdoin, samalla puolan vaihdoin toisesta volvosta.
Kolmikärki tulppien kärjet oli mielestäni jopa lyhentyneet eli palaneet, joten olivat varmaan jo vaihtokunnossa :D
Saa nyt nähdä kun ajelee loppuko nykiminen.
-
Kiinnostaa auttoiko vaivaan tulppien vaihto? Liikkeellelähdöissä vähän samanlaista huomannut omassa.
-
Kiinnostaa auttoiko vaivaan tulppien vaihto? Liikkeellelähdöissä vähän samanlaista huomannut omassa.
Itsellä oli vastaavaa aika sitten joka paheni ja syyllinen löyty pyörijästä mut kannattaa suoraan ensin tarkistaa nuo kaikki.
kyllä se viel pyöri.. (https://xanthe.cc/page/artikkelit/volvo/850/pic/rotary.jpg)
-
Ratkesi oma nykivä/vaihteleva alavääntö vm.1998 v70:ssa 10v vapari, hyvin vastaava auto vielä kuin 850, seuraavilla toimenpiteillä: uusi moottorin ilmansuodatin, jarrukliinerillä ja rätillä putsasin kaasuläpän niin että kääntelin läppää samalla auki vaijerin rullasta. Puhalsin myös paineilmaa liekkilukosta sisään öljykorkki auki(ja ilma kierti kuminan perusteella). Laitoin o-renkaan tiivistämään ilmanputsarin lämpöanturin kiinnitystä ja ehkä tärkeimpänä toimenpiteenä laitoin kaasuvaijerin kulkemaan enemmän oikeaa reittiä kaasuläpän päässä rullalla https://www.youtube.com/watch?v=DdUrf_s7wnk (https://www.youtube.com/watch?v=DdUrf_s7wnk).
Kyllä on nyt kiva ajaa kun ei tarvitse miettiä liikkeellelähtöjä vaan voi mennä niinkuin dieselillä.
EDIT: ja tosiaan nyt cruise toimii tasaisesti myös alle 60 nopeuksissa