Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sinivalkoinenm - 31.10.2011, 18:56:10
-
Vaihdoin viimeksi 940-Volvoon uudet lamput (koko paketti, siis lasit heijastimineen) ja helppoa oli..
- Nyt olen tilannut vastaavasti uudet valot otsikon autoon, en ole vielä tutkinut, onko yhtä helppo vaihtaa, ainakin tossa näyttää olevan sähköinen korkeudensäätö ...millanen homma ?
-
Helppo homma. Kolmella pultilla kiinni ja helposti pääsee käsiksi. Korkeudensäätömoottori lähtee irti kun hiukan kääntää jompaan kumpaan suuntaan, en nyt muista, kumpaan. Takaisin moottorin saa kun ensin sen pallon napsauttaa paikalleen. Kun osat käsissä, niin älyää kyllä. Onnistuu!
-
Tuossa irrotukseen ohjetta avuks.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4910.0
-
piti heti käydä kokeilemassa tuo valaisimen irrotus, kun tuli kahdet ohjeet ja toiset vielä kuvilla ! Helppoa ja ei menny mitään ees rikki !
Suurkiitokset adrock ja Pomo , miten sitä ennen elettiin ja autoiltiin ilman tällaista foorumia........?
Muistakaa, et ens kuussa päivä alkaa jo PITENEMÄÄN , nopeestihan tää talvi meni :)
-
Itsekin yllätyin kuinka helppoa tuo irrottaminen oli kun alkuvuodesta valot päivitin. Ainoa mikä kävi oli että kuskinpuolella vilkkua irrottaessa napsahti toinen ohjurimuovi poikki.
-
Niiden vilkkujen kanssa saa olla tarkkana, vähänkin väärässä asennossa alkaa tunkea paikalleen niin varmasti kuuluu *naps*
Noiden itse umpioiden vaihdossa auttaa paljon kääntyväpäinen 10mm räikkälenkki. ;)
-
Onkos S70 -97 sama rakenne?
-
Onkos S70 -97 sama rakenne?
On.
-
On.
Kiitän
-
Onkos millaista eroa 400 000tkm ajetuissa hiekkapuhalletuissa verrattuna paketista otettuihin tuninki lamppuihin?
Lähinnä kiinnostais tietää että ostanko rikkinäisen lasin ja pilalle menneen umpion tilalle uudet + toiselle puolelle lasin, vai tollaset tuninki lampetit?
-
Onkos millaista eroa 400 000tkm ajetuissa hiekkapuhalletuissa verrattuna paketista otettuihin tuninki lamppuihin?
Lähinnä kiinnostais tietää että ostanko rikkinäisen lasin ja pilalle menneen umpion tilalle uudet + toiselle puolelle lasin, vai tollaset tuninki lampetit?
Mä tekisin noin jo pelkästään sen vuoks että ei ne thyyninki valot ole oikeen hyvännäköiset että maksaisin niistä sen mitä maksavat. Klarglassit sit erikseen. :P
Mutta jos umpion puhja ei ole kovin tummunu niin kannattas harkita alkuperäisiä ta vastaavia.
Mulla on toinen vaihdettu tarvikkeeseen ja alkuperäisessä lasi on heikohko mutta taannoin puhdistin heijastinta niin muuttui aika paljon kirkkaammaksi, lasin kun hommais niin olis varmaan ihan ok.
-
Mä tekisin noin jo pelkästään sen vuoks että ei ne thyyninki valot ole oikeen hyvännäköiset että maksaisin niistä sen mitä maksavat. Klarglassit sit erikseen. :P
Mutta jos umpion puhja ei ole kovin tummunu niin kannattas harkita alkuperäisiä ta vastaavia.
Mulla on toinen vaihdettu tarvikkeeseen ja alkuperäisessä lasi on heikohko mutta taannoin puhdistin heijastinta niin muuttui aika paljon kirkkaammaksi, lasin kun hommais niin olis varmaan ihan ok.
Niin no ku noi tuninki rilluuttimet sais omakustanne hintaan :idiot2: Ois tarkotus modata niitä sitten jos niihin päätyis. Se parkki + pitkä on niin pirun ruma :o Ja kuulemma tehotonkin...
-
Niin no ku noi tuninki rilluuttimet sais omakustanne hintaan :idiot2: Ois tarkotus modata niitä sitten jos niihin päätyis. Se parkki + pitkä on niin pirun ruma :o Ja kuulemma tehotonkin...
No eikös se ole sitten selvä homma jos kerran on ruma ja tehoton. :D
Toi tehottomuus on mulla yks syy etten sellasiin satsaa. ;)
-
On kyllä uskomattoman suuri ero nyt, kun vaihdatin uuden tuulilasinkin valojen lisäksi. Mielestäni "alkuperäisvalojen" ( Made in Taiwan ? ) valoteho on riittävä, kun ne ovat uudet, oikein suunnatut ja tuulilasistakin näkee taas kunnolla, vanhalle miehelle (58v.) tämä on pelkkää turvallisuutta...... suosittelen lämpimästi :)