Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mikkis76 - 31.10.2011, 19:25:35
-
Noniin ja taas olisi...askarreltavaa. Eli S60 D5 -04 takana oleva alatukivarsi on tullut tiensä päähän. Tai alatukivarret on kunnossa, mutta puslat ovat kuolleet. Uusien hinta on kuulemma 200 euroa, siis alatukivarsien, sillä puslia ei kuulemma uusia saa vaan ilmeisesti koko laitos on vaihdettava!
Tämä siis todettiin korjaamolla kun käytin nelipyöräsuuntauksessa. Saako pelkkiä puslia mistään, sillä johonkin S60 he olivat kuulemma pelkät helat vaihtaneet, mutta eivät muistaneet, mistä helat olivat. He myös sanoivat että koko alatukivarsi on otettu irti jossain tapauksissa, onko tämä kuinka järkevää? Tietäisikö kukaan käykö sinne jotkut muut puslat, jos käy niin mitkä?
-
Noniin ja taas olisi...askarreltavaa. Eli S60 D5 -04 takana oleva alatukivarsi on tullut tiensä päähän. Tai alatukivarret on kunnossa, mutta puslat ovat kuolleet. Uusien hinta on kuulemma 200 euroa, siis alatukivarsien, sillä puslia ei kuulemma uusia saa vaan ilmeisesti koko laitos on vaihdettava!
Tämä siis todettiin korjaamolla kun käytin nelipyöräsuuntauksessa. Saako pelkkiä puslia mistään, sillä johonkin S60 he olivat kuulemma pelkät helat vaihtaneet, mutta eivät muistaneet, mistä helat olivat. He myös sanoivat että koko alatukivarsi on otettu irti jossain tapauksissa, onko tämä kuinka järkevää? Tietäisikö kukaan käykö sinne jotkut muut puslat, jos käy niin mitkä?
Powerflexiltä ainakin saa.
-
Mitä powerflexin sivuja tutkailin niin kaikki puslat olivat etupäähän...tai sitten tutkailin jotenkin väärin. Nelivetoon oli molempiin päihin, mutta eikös neliveto ole kumminkin ihan oma lukunsa tässä asiassa? Kyseessä olisi siis nimenomaan takapään alatukivarren helat
-
Mitä powerflexin sivuja tutkailin niin kaikki puslat olivat etupäähän...tai sitten tutkailin jotenkin väärin. Nelivetoon oli molempiin päihin, mutta eikös neliveto ole kumminkin ihan oma lukunsa tässä asiassa? Kyseessä olisi siis nimenomaan takapään alatukivarren helat
Niin tarkotatko niitä heloja mistä säädetään camberi?
-
Niin tarkotatko niitä heloja mistä säädetään camberi?
Itse en ole auton alle vielä päässyt kurkkimaan, vaan kun hain autoa korjaamolta niin sieltä vain sanottiin että alatukivarren puslat on takaa vaihtokunnossa, eli en kyllä tiedä sen tarkemmin että mitkä puslat. Sen he tosiaan mainitsivat, että yksi mahdollisuus on ottaa koko alatukivarsi veks, näin on kuulemma monessa Volvossa tehtykin kun on puslat menneet.
Motonetistä tuli vastaan takatuennan heloja. Ei ainakaan lukenut että olisi AWD. Korjaamolta kyllä meinattiin että ei saa uusia puslia (soittivat ja kysyivät muualtakin) vaan on koko alatukivarsi vaihdettava, joten tilanne on nyt kyllä "hetkinen seis" :P
-
tuolta voi katella osat http://www.fixusnet.fi/netta/files/555502.pdf
tuolla hinnat http://www.fixusnet.fi/~xxkax0000001/?Y999=&Y209=VOLVO&Y210=S60&Y211=2.4+D&Y212=4686&Y221=X5&Y222=JOUSTOHOL.+KUMITYY.+SUOJAK.&Y106=&Y216=41423&Y219=4686&Y223=&Y178=10&Z9983.x=15&Z9983.y=10
-
Itse en ole auton alle vielä päässyt kurkkimaan, vaan kun hain autoa korjaamolta niin sieltä vain sanottiin että alatukivarren puslat on takaa vaihtokunnossa, eli en kyllä tiedä sen tarkemmin että mitkä puslat. Sen he tosiaan mainitsivat, että yksi mahdollisuus on ottaa koko alatukivarsi veks, näin on kuulemma monessa Volvossa tehtykin kun on puslat menneet.
Sitten taitaa olla kyse kallistuksenvakaimesta/ sen korikiinnityspuslista, eikä tukivarren pulista, joissain malleissa takakallistuksenvakainta ei ole jostain syystä, mutta yhtäkään tukivartta sieltä ei kyllä voi poistaa ilman haittaa.
Kallistuksenvakaimen korikiinnityspuslat on vulganoitu tankoon kiinni
-
Sitten taitaa olla kyse kallistuksenvakaimesta/ sen korikiinnityspuslista, eikä tukivarren pulista, joissain malleissa takakallistuksenvakainta ei ole jostain syystä, mutta yhtäkään tukivartta sieltä ei kyllä voi poistaa ilman haittaa.
Kallistuksenvakaimen korikiinnityspuslat on vulganoitu tankoon kiinni
Nojoo kyllä se sitten kallistuksenvakaimesta on kyse eikä alatukivarresta niinkuin sanoivat. Sanoivat nimittäin tuonkin että ne on vulganoitu kiinni. Saakos noita puslia nyt sitten mitenkään vaihdettua ja onko kellään sitten tietoa että minkalaiset puslat sinne menee? Ainakin kehuivat että jostakin oli otettu sopivat puslat, mutta eivät muistaneet että mistä...Onkos tuolla muuten nyt käytännössä sitten mitä merkitystä jos takakallistuksenvakaimen ottaa kokonaan pois?
-
Onkos tuolla muuten nyt käytännössä sitten mitä merkitystä jos takakallistuksenvakaimen ottaa kokonaan pois?
Niin, sehän on autoon suunniteltu, joten kai se siellä kuuluisi ollakkin ;)
Äkkiseltään en itse ottaisi kallistuksenvakainta pois.
-
Niin, sehän on autoon suunniteltu, joten kai se siellä kuuluisi ollakkin ;)
Äkkiseltään en itse ottaisi kallistuksenvakainta pois.
kaikissa näissä sitä vaan ei ole ollutkaan...
-
kaikissa näissä sitä vaan ei ole ollutkaan...
Sen kun vaan tietäsi, että mikä se ero sitten oikeasti on niissä joissa ei ole ja joissa on.
-
kaikissa näissä sitä vaan ei ole ollutkaan...
Ei olekkaan, mutta niihin missä se on, niin on varmaan suunniteltu juurikin sen vuoksi, että ajo ominaisuudet parantuvat 8)
-
Niin, sehän on autoon suunniteltu, joten kai se siellä kuuluisi ollakkin ;)
Äkkiseltään en itse ottaisi kallistuksenvakainta pois.
Niinno....näin...mutta siis tarkoitin että onkohan jotakin suurempaa vaikutusta jos ottaa kokonaan pois, kun se kuulemma on joistain pois otettukin, että olisiko siitä ollut kellään kokemuksia.
Energy Suspensionilla näytti joitain kallistuksenvakaimen puslia olevan, pitää nyt vain selvittää että minkäkokoiset ovat normaali puslat ja vakaimen halkaisija jos sieltä vaikka koittaisi hommata.
-
Eipä kyllä ole mitään järkeä lähteä poistamaan koko vakaajaa vain nuukuuttaan.
Aika omituista myös korjaamon taholta lähteä moista neuvomaan ???
Kyllä se siellä ihan syystä on.
Kaikenlisäksi sen poistaminen on kiellettyä, sehän kuuluu tuon konetyypin alustan osiin...
-
Eipä kyllä ole mitään järkeä lähteä poistamaan koko vakaajaa vain nuukuuttaan.
Aika omituista myös korjaamon taholta lähteä moista neuvomaan ???
Kyllä se siellä ihan syystä on.
Kaikenlisäksi sen poistaminen on kiellettyä, sehän kuuluu tuon konetyypin alustan osiin...
Joo näin asia varmaan on. Korjaamolla pohtivat että tämän takiako on niin monta Volvoa tullut vastaan ilman vakaajaa (koska pelkkiä puslia ei siis saa), ja siitä aasinsiltojen kautta sanoivat että jos sen ottaisi kokonaan pois. Semmoinen kuin racing.fi myy Energy Suspensionin osia ja lupasivat tilata sopivat puslat...vieläkun pääsisi auton alle mitoittamaan vakiopuslat, mutta pelkästään auton alle pääsyä pitää vielä odotella :P
-
Jaa kävinpäs auton alla ja eipä puslat nyt niin pahan näköiset omasta mielestäni olleet. Oikeastaan vain kuskin puolelta tankoa pystyi hitusen liikuttamaan eli pusla oli hitusen väljä, mutta en kyllä tiedä voisiko ääni johtua siitä. Muutkin puslat näyttivät takapäässä olevan ok joten tiedä sitten että mistä lähtisi ääntä paikantamaan :P Etupään äänien takiahan auton alunperin korjaamolle vein, mutta sieltä(kään) ei mitää vikaa löytynyt.