Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Romppa12 - 23.05.2020, 19:29:59
-
Eli kiinnostais ostaa tommonen s60 2.3 T5 volvo alle 07 vm.
Onko noissa mitään huomioitavaa kun ostaa? Jotain tyyppivikoja jne? Ja kertokaapa muutenkin kokemuksia :)
-
Meillä -01 2.3 T5 nyt 258tkm ajettu ollut kohta kolme vuotta. Tässä alkupään S60/V70 on heikoimmat kohdat magneti marellin kaasuläppäkotelo ja mikäli automaatti geartronic ( jos huoltamaton ) joka meillä oli jo uusittu.
Geartronic pitää ottaa selvää onko öljyjä miten tai milloin vaihdettu, manuaalissa kytkin muuten toiminta.
Oliko jossain vm -03 muuttunut boschin kaasuläppäkoteloon jota paremmin saatavana..
Täristäminen koeajossa, vetareita näissä menee.
Edelllisellä meidän oli juuri uusittu takaiskarit, koko geartronic, jakopää + vesipumppu. Meillä mennyt vaihtoon hu 803 soitin ( cd puoli hajosi), pari puolaa, imm ,etuiskarit, ylätuet ja kääntölaakerit, alapallot, takapönttö, käsijarrukengät, rekisterikilvenvalojen johtosarja, toinen umpio, etuvilkkujen kannat , öljykorkin tiiviste, ohjaustehostin säiliönkorkki, öljyjäähdytin o- renkaat, kuskinoven tiiviste sekä turbiinin nopeustietoanturit. Poistettu lampunpesurit kokonaan.
Varalla jo hankittu oikeanpuolen vetari ja pakosarjan tiivisteet kun täysin kylmänä hiukan fuskaa.
Ollut hyvä hankinta ja emäntä tykkää, hintakin oli ostaessa silloiseen pyyntitasoon nähden hyvin edullinen. Moottoriin öljyt+ suodatin vaihdettu 10tkm/ 1v ja pysyy välin hyvin max tasolla.
Ps. Vvt - pyörä kannattas kuulostella ja kattella ettei vuoda.
-
Okei. Kiitos kokemuksesta. Itse jo pitkän aikaa halumnut ostaa tuon s60 T5 volvon :D
-
Mulla 01 T5
Todella hyvä ja luksusmainen käyttöauto, varsinkin automaatilla. Tehoja riittää ja laatu kohdillaan laatikoiden kanssa tosiaan kannattaa olla tarkka.
Miinuksina että kääntö säde todella suuri... muuta en nyt keksikään
-
Joo kääntösäde on suuri ja kulutuskin varmaan ajotavasta riippuen :D
-
Joo kääntösäde on suuri ja kulutuskin varmaan ajotavasta riippuen :D
Yllättävän positiivinen kulutus omassani, 10 keskikulutus seka-ajolla. Turbon ja vvt:n ansiosta pieni kengitys ei paljoa kulutusta nosta varsinkin kun muistaa moottorijarruttaa. Mielestäni ok kulutus auton kokoon ja tehoon nähden
-
Matkassa vie meillä noin 7-8l/100km ajotyylistä ja nopeydesta 80/100/120km/h riippuen. Itse myös käytän ajossa enemmän laatikon manuaalipuolta kun emäntä vain automaattipuolta. Kaupunkiajo noin 9-9,5l, täällä tosin voi reitit valita ettei mene ollenkaan mm liikennevaloihin.
Kääntösäde on kyllä järkyttävän suuri verraten muihin pihan S40 tai saab 9000.
-
Jos on 15-tuumaisilla vanteilla tullut tehtaalta niin kohtuu ok kääntöympyrä, kuten omassa, ei toki uukkaria tehdä maantiellä niinkuin kasipätkällä pystyi mut hiacen sentään voittaa. Käännönrajoittimia on kahdessa kohtaa pyöräkoon mukaisessa asennossa: tukivarsissa ja hammastangossa.
-
T5 minimikoko vanteella on 16 ", isommat jarrut niin 15" vanne ei mahdu. Meillä orkkisvannekoot talvi 16" ja kesä 17".
Mustat rajoittimet näytti olevan, nuokin muistaakseni oli värikoodatut pyöräkoon mukaan.
-
T5 minimikoko vanteella on 16 ", isommat jarrut niin 15" vanne ei mahdu. Meillä orkkisvannekoot talvi 16" ja kesä 17".
Mustat rajoittimet näytti olevan, nuokin muistaakseni oli värikoodatut pyöräkoon mukaan.
Juu näin on, kolmea eri kokoa ja nuo mustat on ne paksuimmat. Parkkipaikoilla on yleensä sen verran ahdasta että järkevin vaihtoehto peruuttaa ruutuun, keula edellä turha yrittää ilman venkslaamista :D
-
Yllättävän positiivinen kulutus omassani, 10 keskikulutus seka-ajolla. Turbon ja vvt:n ansiosta pieni kengitys ei paljoa kulutusta nosta varsinkin kun muistaa moottorijarruttaa. Mielestäni ok kulutus auton kokoon ja tehoon nähden
Minulla oli aikoinaan uutena ostettu 850 T5 (2.3) ja nykyään yksi perheen autoista lähes uutena ostettu S60 D5 ’02 joka on euro 3 (ei loukkua) ja lastulla 215hv ja 515Nm (penkitetty) Arkiajossa T5 tehoja ei tarvita, suurin vääntö 2000rpm. Kulutus sekalaisessa ajossa tankatessa laskettuna noin 5.5L/100km 8)
-
Joo, ei se kulutus oo paha kun ajattelee tehoja loppupeleissä.
-
toi 5.5 on dieselillä mahdollinen mut bensaversiossa kuluttaa sen 30-40% enemmän
-
Niin on. Mut ajatellaan et joku vanha bensa mersu vie 17l satasella ja volvon t5 moottoriss on 3 kertaa enemmän tehoja ja vie siltikin vährmmän ;D ;D
-
Tuosta kääntösäteestä. En tiedä olenko ajanut vain kankeilla autoilla vai liikaa raskaalla kalustolla mutta en ole kokenut tuota missään vaiheessa ongelmaksi. Ihan arjessa pärjää.