Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Karhu - 01.11.2011, 03:10:49

Otsikko: 740 tic ongelmia
Kirjoitti: Karhu - 01.11.2011, 03:10:49
Elikkäs terve vaan kaikille! Tuli tässä vaihdettua talviautoks/pienimuotoseks projektiks pikkuvioilla höystetty 740 tic volvo.
Näin viileiden ilmojen tullen olis ihan mukava saada lämpöä koppiin. Noh, puhallin kokonaan mykkä. Ryöminpä tuolla hanttarin jalkatilassa ja tutkiskelin maisemia. Puhaltimen pohjasta(?) lähtee 2 johtoa. Puna/oranssi ja musta joka roikkuu irrallaan. Musta oman logiikan mukaan olis maapiuha. Vedin maihin mutta eipä heränny. Sulakkeet OK. Mistäs muualta tätä lähtis selvittämään? Lähes kaikilla joilla jotain vastaavaa vikaa on ollu, toimi kuitenki neljäs taso puhalluksesta, joten ei liene samasta viasta kyse. Itellä kyllä naksahtaa joku kun vaihtaa 3 ja 4 tason välillä mutta ei edes lupaa. Mitvit...?

Ja seuraavan laatusta kysymystä, joka ei taida tälle osastolle edes kuulua. Onko kukaan väsänny vaihekepin nuppia ite? Mua toi pesäpallo vähän kyrsii(ehkä siks ku se roikkuu vitosen napin johon varassa siinä kepin päässä  ;D). Olis ihan kiva nähä jotain kuvia sunmuita toteutuksia, ei viittis käydä uutta samanlaista ostamassa.

muokmuok: Onkos toi hanskalokero jollain tosi utopistisilla virityksillä kiinni? Kaikki maholliset ruuvit mitä löysin vedin irti mutta ei taho irrota :D
Ja toinen muokmuok: Ja menipä muuten aivan väärälle alueelle koko viesti  :idiot2: Saa siirtää.
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: tarmo - 01.11.2011, 06:17:07
Jos sulla sattuu olemaan yleismittaria niin mittaappa alkuunsa moottorille meneviltä piuhoilta tuleeko jännitettä, jos tulee niin hommaa uusi mosa, jos taas ei niin seurailemaan piuhoja taaksepäin minne sähkön tulo loppuu ;)
Hanskaloota on neljästä kohtaa kiinni, yläetureunasta ja alhaalta, ylhäällä saattaa olla vielä pienet muovin palat kantojen näkösuojana jotka kampeat pienellä tasapäällä pois edestä :)
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: Karhu - 01.11.2011, 17:38:33
Jos sulla sattuu olemaan yleismittaria niin mittaappa alkuunsa moottorille meneviltä piuhoilta tuleeko jännitettä, jos tulee niin hommaa uusi mosa, jos taas ei niin seurailemaan piuhoja taaksepäin minne sähkön tulo loppuu ;)
Hanskaloota on neljästä kohtaa kiinni, yläetureunasta ja alhaalta, ylhäällä saattaa olla vielä pienet muovin palat kantojen näkösuojana jotka kampeat pienellä tasapäällä pois edestä :)

Jees. Täytynee ettiä yleismittari jostain, onnistuin hukkaamaan oman joskus pari vuotta taakse päin ::)
Nyt ku pääs vähän rellestämään ni sammahti pari kertaa keskelle hyvinkään keskustaa :D luulin että bensa loppu mutta eipä oikeen auttanu bensan lisäämine, kovalla sahaamisella starttas mutta jotenki aina simahti uudestaan muutaman kilometrin välein. Jotenki tuntuis ettei tule bensaa tai sitte kipinä katoaa. Veikkaan bensapuolen ongelmaa kuitenki. Onko noitten bensapumpuissa tapana olla ongelmia? Vai lähtiskö tota ettimään muualta?
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: s73 - 01.11.2011, 17:46:53
bensapumpun rele, tuhkakupin vierestä se valkea. Mitä sanoo kiekkamittari startissa, heiluuko?
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: HembalanD - 01.11.2011, 18:04:36
Siis puhallin toimii vain täysillä?

Puhaltimen etuvastukset vaihtoon.
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: StoLA - 01.11.2011, 22:09:17
mullakin toimii tuo puhallin vaan 4 asennossa... ostin ton 700 sunnuntaina ja myyjä anto uuden puhaltimen moottorin mukaan mutta eipä se vika varmaan sillä korjaannu :D
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: s73 - 01.11.2011, 22:29:30
jos etuvastus on hajonnut , ottaa malliksi sen tai mahdollisesti numerot siitä ja käy kodinkoneen huoltoiikkeestä sopivan vastuksen. Tinailee uuden kiinni ja hintaa muutamia euroja, etuvastuksen hinta pyörii kai kymppilöissä tarvikeena?
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: Karhu - 02.11.2011, 09:22:52
bensapumpun rele, tuhkakupin vierestä se valkea. Mitä sanoo kiekkamittari startissa, heiluuko?

Starttaamisen jälkeen heiluu sekunnin tai pari.

Siis puhallin toimii vain täysillä?

Puhaltimen etuvastukset vaihtoon.

Eeei kun ei ollenkaan, millään asennolla :D


Eilen illalla päädyin sitte konepellin alle ryömimään. Malpassin liitoksista vähä tihku bensaa ni nyppäsin koko vermeen irti, avasin ja putsasin. Kiinni ku laitoin ni nous bensapaineet samontei jonnekki 5+ bar tietämille ::) Naapurilta(joka sattuu olemaan volvon aikasempi omistaja) löyty jonkun toisen volvon paineensäädin jossa näytti vakiona päästävän 3 bar. Lätkästiin kiinni ja kas kummaa, parin starttiyrityksen jälkeen toimi taas niinku pitää. Saako toi nyt kuitenki liian vähän soppaa jos ahtoja nostettu jonnekki 0.6-0.7 tietämille? Lastu tulee kun rahaa saan mutta pitäähän ne paineetki olla kunnossa.

Ja lämppäristä sen verran että joku päivä kun ehrin ni repäsen pois ja heitän seinään, se joko alkaa toimimaan tai ei ala. Liitokset tosin tsekkaan ennen tätä.
Otsikko: Vs: 740 puhallin + muuta
Kirjoitti: Karhu - 04.11.2011, 00:23:33
Sain malpassinki fiksattua. Pitäs vaan oikeet bensapaineet saada. Mitäs paineita suosittelette?
Mutta mutta.... Samalla kun rupes vehje toimimaan, tuli uutta vikaa kehiin  ;D
Bensapumppu rupes surisemaan ja tiputtaa banjoliittimestä vähä bensaa  ::) Osaako joku selvittää mulle miten toi bensapumppu pelaa? Näyttäs olevan kaks härpäkettä peräkkäin. Konehuoneen puoleltaki tiputtelee bensaa jostain kun valuu sinne pitkittäisen tukipalkin sisään ja auton takaosasta ulos. Kulutus vaivaset 30l/100km näin nopeesti mitattuna  S*. Pitää toivoo ettei kukaan paikalline sankari äkkää sytkärillä mennä Volvon alle leikkimään.. Tulee mukava mojaus ku litratolkulla bensaa tukipalkkien sisällä ja auton pohjassa/alla ;D

Puhallinki rupes toimimaan ku pisti vähän johtoa uusiks. Mökää se pitää ja huonosti puhaltaa, mutta puhaltaapa kuitenki. Saa huurut pois.
Otsikko: Vs: 740 tic ongelmia
Kirjoitti: InlineFour - 04.11.2011, 17:11:22
Bensanpaineeks suosittelen vaihtamaan takas sen originaalin b-painesäätimen.
Eli jos nyt haluat pitää malpassin, säädä samat paineet kuin originaalissa.

Kerta vaan 0.7bar ahtoja, eipä vaadi isompaa b-painetta.
Otsikko: Vs: 740 tic ongelmia
Kirjoitti: Karhu - 05.11.2011, 21:45:46
Bensanpaineeks suosittelen vaihtamaan takas sen originaalin b-painesäätimen.
Eli jos nyt haluat pitää malpassin, säädä samat paineet kuin originaalissa.

Kerta vaan 0.7bar ahtoja, eipä vaadi isompaa b-painetta.

Toi bpaineensäädin mikä mulla on, taitaa olla vaparikoneen säädin. Säädin malpassin 3 bar lukemille ja hyvin toimii, paitsi että kortti läks kävelee  ;D Eipä tarvii ajella talvella volvolla..