Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Pastori - 29.05.2020, 20:03:39
-
Vasta vaihdatin dpfän uuteen kun herjasi että nokisuodatin täysi, nyt päivän pari toimi hyvin ja alkoi herjaan uudestaan, nykii ja savuttaa. Mikä neuvoksi? Auto päivittäisessä ajossa mutta eihän tällä nyt uskalla ajaa jos kone sakkaa :'( :'(
-
Vika on siis jossain muualla. Käytä vikakoodin luvussa joko Volvolla tai asiantuntevalla korjaamolla jolla on hyvät laiteet volvoon.
-
Paine-eroanturi voi olla rikki, mutta arvailuksi menee ilman vikakoodienlukua.
-
Voiko egr tökkiä?
-
Vikakoodit luettiin silloin dpf:n vaihdon yhteydessä eikä ollut ongelmaa. Täytynee käyttää uudestaan huollossa hinurin lavetilla kun ei tuota uskalla ajaa jos vaikka kone laukeaa, semmosta kummaa jurinaakin piti käynnissä välillä ja sitten perään tupsautti savupilven.
-
Voiko uusi dpf mennä jo heti kättelyssä paskaksi? Kun yksi mekaanikko meinasi että ei pitäisi dpf:n läpi päästellä savupilviä? :'( :'(
-
Voiko uusi dpf mennä jo heti kättelyssä paskaksi? Kun yksi mekaanikko meinasi että ei pitäisi dpf:n läpi päästellä savupilviä? :'( :'(
Vaikuttaisi, että kone saa ihan liikaa polttoainetta. Vikaa ehkä suuttimissa tai ahdot kateissa.
Toki se hiukkasloukku täyttyy äkkiä, jos koko ajan tuuppaa savua kuin höyryveturi. Ei DPF kaikkea savua pysty syömään, jos koneessa on muuta vikaa. DPF ei kuitenkaan mene rikki parissa päivässä, vaikka mikä olisi.
-
Mulla oli ahtopaineen säädin rikki kun nyki.
-
Oliko iso urakka vaihtaa? Tai kallis?
-
Nyt on kyseinen mokkula hankittu, vielä kun löytäisi missä se vanha on ;D
-
Vaihdoin dpf:n paineanturinkin varmuudeksi, ei vaikuttanut vikaan ja nyt herjaa jo että moottori huollettava, käy kyllä niinkuin ennenkin mutta haisee kummalle. Alkaa jo ahistaan. Onko tässä Oulussa semmoista Volvo korjaamoa mihin tavan duunarilla olisi varaa viedä auto? Wetterille ei puhettakaan että veisin.
-
onko molemmat map anturit vaihdettu?
-
Kerrotko lisää map antureista? Vaihdoin sen anturin mihin tulee kaksi letkua dpf:ltä. Vikakoodien nollauksen jälkeen eilen on nyt ainakin hetkellisesti pelannut, toki turbo vielä lagittaa mutta se ei liity tähän. DPF:n vaihdon jälkeenkin pelasi pari päivää ok eli katsotaan nyt ajan kanssa alkaako tuo millekään.
-
onko molemmat map anturit vaihdettu?
Molemmat? Ei siellä ole kuin yksi
-
Mitä vikakoodeja siellä oli?
-
Siis tää on se Pösö koneinen? Kato ettei oo imusarjassa halkeamaa. Yleensä ratkee siitä läheltä EGR:ää pitkittäin nelosen kanavaa myöten.
Ja se jurina tulee siitä että DPF poltto-ohjelma on käynnissä.
-
En muista nyt ulkoa niitä numeroita, mutta herjaa edelleen että ei voi suorittaa polttoa "väärien olosuhteiden" takia, tai nokisuodatin täysi / "moottorijärjestelmä huollettava" mutta ei sen tarkempaa tietoa että miksi
Auto on nyt ollut kaksi viikkoa tutun pajalla ihmeteltävänä, ja ilmeisesti ei vieläkään ole mysteeri selvinnyt.. eli kaikki vinkit ovat arvossaan.
-
DPF paine-eroanturi tai sen letkut kusee? Joskus alkaa ne DPF pöntöltä tulevat putket vuoteleen.
-
Paine-ero anturikin on vaihdettu
-
Mulla ei tähän taidot/aika/kärsivällisyys riitä joten tää tulee varmaan pian nettiautoon, voi toki yv:lläkin kysellä jos haluaa etuilla.
-
Oisko tähän vielä viimeisiä vinkkejä jollain heittää ennen kuin alan kynäileen ilmoa nettiautoon? :'( :'(
-
Oisko tähän vielä viimeisiä vinkkejä jollain heittää ennen kuin alan kynäileen ilmoa nettiautoon? :'( :'(
No jos et oo vielä kokeillu niin nykäise egr venttiili nippusiteellä tms kiinni asentoon. Vikavalo syttyy 4 startin jälkeen mutta lienee pieni murhe, vidalla saa resetoitua.
Itselläni tämä ratkaisu kun egr on särki ja falskaa muutoin.
-
Löytyisikö tuolta tuttuja oireita:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=99806.0
Moottori on sama, mutta en tiedä koskeeko sama vaiva myös V70.