Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Mr.Lordi - 30.05.2020, 19:04:50

Otsikko: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: Mr.Lordi - 30.05.2020, 19:04:50
Taas volvon kanssa tuhtaamista... Vaihdoin imusarjan tiivisteen, eli imusarjan ja kannen väliin tulevan kartongin, koska moottori ei käynyt alle 1500rpm ja tehoa ei ollut niin ajattelin sen käyvän laihalla ja bensapumpun, koska
 moottori sammui kesken ajon ja bensaa oli öljyn seassa. Sain sen käyntiin muttei käynyt ryypyn kanssa alle 2200rpm, ilman ryyppyä kierrokset kasvoivat noin 2400, ja kaasun päästäessä kestää kauan että kierrokset laskee takaisin siihen 2400. Vika saattoi olla kaasuvaijerissa, ei päästänyt ihan tyhjäkäynnille. Annoin sen käydä noin 3min ja sammutin kun en viitsinyt lähteä ajelemaan kun oli kiertokset niin korkeat. Sen jälkeen lyhensin kaasuvaijeria niin että päästää tyhjäkäynnille ja annoin seisoa noin 30min. Nyt ei enää käynnisty, pyörittää muttei edes lupaa. Bensa haisee kyllä reilusti ja oli taas päässyt UUSIEN öljyjen sekaan sitä hajun perusteella (v ituttaa vähän..) Mahtaako kaasutin tulvia monen käynnistysyrityksen seurauksena?
Kone on B230A, auto 240 GL -1984, ajettu 480000, kaasutin solex cisac.
Swappi ruiskuun houkuttelisi... ::)
Otsikko: Vs: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: temle - 31.05.2020, 09:16:48
Kaasutin 2 kurkkuinen
Kaasutin imusarjan välinen tiiviste onko ehjä.oliko kaasutin paikallaaan kun ostit auton .laita kaasutin perussäätöihin ja tsekkaa kunto muuten .koeponnista neulaventtiili.onko läppäakselissa väljää.tuliko kipinä.
Otsikko: Vs: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: Mr.Lordi - 11.06.2020, 18:31:18

(https://i.ibb.co/RcDW6vj/20200611-175341.jpg) (https://ibb.co/RcDW6vj)
Neulaventtiili vaihdettu, vanha jumitti.

Tuuletusventtiili(?) puuttui paikallaan olevasta kaasarista kokonaan. Varaosakaasarista sellainen löytyi, mutta siitä oli lohjennut jokin pyöreä letkulähdön tapainen pois, ja näkyy sisuskalut nyt. Pitää varmaan hankkia uusi sellainen?
Otsikko: Vs: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: jon1.tur - 12.06.2020, 04:19:52
Jos käy hirveän rikkaalla niin bensaa menee öljyn sekaan,kannattaa käydä kunnolla läpi koko kaasari ja öljyt vaihtaa sen jälkeen
Otsikko: Vs: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: Mr.Lordi - 13.06.2020, 19:37:36
Seurailin kaasuttimen magneettiventtiililtä lähtevää johtoa, ja se oli katkennut. Mihin sen johdon toinen pää pitäisi kytkeä?
Otsikko: Vs: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: jon1.tur - 28.07.2020, 20:57:49
Seurailin kaasuttimen magneettiventtiililtä lähtevää johtoa, ja se oli katkennut. Mihin sen johdon toinen pää pitäisi kytkeä?

En tiedä minne aluperin menee mutta toimii oikein kunhan laittaa jonnekkin mihin tulee jännite kun virrat on päällä ja avaimet nollille pitää jännite katketa,eli esim radion virtapiuhalta(huom,ei muisti johdolta) voi ryöstää jos ei muuta keksi
Otsikko: Vs: Käyntiongelmaa (kaasutin)
Kirjoitti: jar-ii - 29.07.2020, 14:26:17
Puolalta mieluummin, kun radiolta.  :D