Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Torre - 01.06.2020, 21:53:55
-
Olen ostamssa vm1999 s80 2.4l koneella. Autolla on kuitenkin ajettu melko paljon, n.450tkm. Hinta tosin olisi tosi halpa ja huoltokirja löytyy kattavasti. Puhelimessa myyjä vaikutti luotettavalta ja reippaalta.
Onko fiksu "sijoitus"?
Mitä kannattaisi huomioida?
kiitos jo etukäteen =)
-
Jakopään ja apulaitehihnan + kiristimen huollot kannattaa tarkistaa. Manuaali vai automaatti s80?
-
Kyseessä on automaatti. Pitääkin selvittää myyjältä toi jakopää ja apulaitehihnan huollot.
Satutko muistamaan, että mikä on suositeltu vaihtoväli?
-
Automaatin kanssa on eritysen tärkeää että se loota vaihtaa kunnolla.
Jos nykäisee, töksähtelee vaihdon aikana niin sitten lootassa on vikaa..
Joten ajamalla autolla kunnolla pitkä lenkki niin selviää lootan kunto.
Jakohihnan vaihtoa suositellaan tehtäväksi 4-5 vuoden välein, joten samalla menee vesipumppukin..
-
Automaatin öljynvaihdosta kannattaa myös kysyä. Tuohon versioon pystyy kyllä itsekin vaihtamaan automaattiin öljyt.
-
Itsellä ollut samanlainen vuoden verran ja ollut ihan tyytyväinen.
2.4 besa koneissa vvt pyörän (350-400eur) kuntoa kannattaa koittaa selvittää, niin ei tule vaihtotarve yllätyksenä. Noilla kilometrillä kyllä varmasti jo ainakin kerran vaihdettu.
Magneti Marellin kaasuläppä taitaa olla vielä kalliimpi ja niissä ollut ongelmia. Eiköhän sekin jo kerran tai kaksi vaihdettu.
Iskarien kunto ja yläpäät ja jne. perusjutut.
-
Mulla 01 s80 2,4 bensa ja viimeksi jakopää vaihdettu 2012 syksyllä ja nyt ajattelin vaihtaa remmin ja rullat tänä kesänä. Km n.100tkm. Ei muuten, mutta kuuluu jurmutusta tyhjäkäynnillä, eli rullat pitää vaihtaa.
Enivei, tsekattavaa esim. huohotin letkuineen, ja ...no normaalit jutut. Tuossa iässä saattaa olla monenlaista kulumaa joka puolella, mutta ei ole kallista korjata, varsinkin ite tehtynä jos jakari pysyy kädessä. Saattaa olla hyväkin peli, joten kattele sillä silmällä, koska ei ne km lukemat kerro tarpeeksi kunnosta. Näillä on ajettu 750tkm ja vielä menee hamaan tulevaisuuteen.
-
Nonii kiitosta vaan vinkeistä. Auto ostettu ja hyvin pelittää! :)
-
Jakopää oli tehty n.20tkm sitte ja viimesin öljynvaihto 10tkm.
Nyt teen ite öljynvaihdon ja puunaan auton sisältä ja ulkoa.
-
Isoksi ja kalliiksi autoksi (aikoinaan) nämä ovat ihan kohtuullisen edullisia laittaa. Varsinkin jos vähänkään pystyt itse tekemään.
-
Isoksi ja kalliiksi autoksi (aikoinaan) nämä ovat ihan kohtuullisen edullisia laittaa. Varsinkin jos vähänkään pystyt itse tekemään.
jep ja näissä on kiva kun irroittaessa ei asiat yleensä hajoa käsiin ja kaikki ei ole ruostunut toisiinsa kiinni. Ja paljon harrastettuja autoja niin tarvike- ja purkuosia löytyy.
-
Juu katselin heti, että useampi saman sävynen purkuauto löytyy. Onneksi paljastui, että auto on lähes ruosteeton. pieniä painaumia ja naarmuja on muutama, mutta ruostetta ei juurikaan.
Ikkunan nostin on rikki. Myyjä sanoi, että liikkeessä lasi oli vain pöngätty ylös ja kytketty nappula pois käytöstä, koska edellinen omistaja ei olisi halunnut maksaa 500e korjauskuluja.
Mitä veikkaatte, tulisikohan kuntoon vain niiden sinisten muovisten liukuripalasten vaihdolla, kerta moottori kuulemma toimii?
-
Todennäköisesti tulee niillä kuntoon. Omaan taisin hakea ne muovinpalat muutamalla eurolla motonetista.
-
Ja tubesta löytyy vaihtovideo. Jos vika on se niin 500 euroa kuulostaa todella härskiltä hinnalta niin kevyestä työstä.
-
Juu katselin heti, että useampi saman sävynen purkuauto löytyy. Onneksi paljastui, että auto on lähes ruosteeton. pieniä painaumia ja naarmuja on muutama, mutta ruostetta ei juurikaan.
Ikkunan nostin on rikki. Myyjä sanoi, että liikkeessä lasi oli vain pöngätty ylös ja kytketty nappula pois käytöstä, koska edellinen omistaja ei olisi halunnut maksaa 500e korjauskuluja.
Mitä veikkaatte, tulisikohan kuntoon vain niiden sinisten muovisten liukuripalasten vaihdolla, kerta moottori kuulemma toimii?
Mulla s80 01 ja pari vuotta sitten katsuri sanoi, että turha tuota pohjaa on katella koska eihän siellä kuitenkaan mitään löydy. No minä sanoin, että kun on noin hyvät valot niin itteeni kiinostaa pikkusen, ja kateltiin sitten miten kiiltää musta maali ja eihän siellä mitään ruostetta tietenkään ollut. Äskettäin käytin taas ja sama mies tutki nopeesti ja pintapuolisesti ja totesi taas, että eihän tässä mitään ole.
Ikkunannostimesta se, että aika simppeli vaihtaa ne siniset muovipalat, kun asettaa lasin oikeaan kohtaan. Vaseliinia tappiin ja liukupintoihin. Ne muovinastat ovipahvista muuten lähtee, kun painaa jollakin kapealla tapilla keskinastan sisäänpäin ja takaisin kun nostaa sen tapin ylös ja paikallaan ollessa painaa lopuksi sen tapin alas entiselle kohdalleen.
Tämä pala 2/ ikkuna ja menee paikalleen sokka paikallaan kun vaan tökkää kiinni. Irrottaessa tietenkin pitää vetästä irti. https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/415113/946742?cat=3c492c6a-b240-11e5-9620-fb29fc83c694
-
Kiitos! Ei ole kyllä kallis osa. Pitää käydä pari hakemassa ja sitten kattoa, että mikä tilanne. Jos sieltä on jotain muuta rikki, niin eipä toi iso menetys ole ~6€