Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Anthonn - 09.06.2020, 17:27:05
-
740 b230f iski ihmeellinen vika ei kierrä yli 3000 ja muutenki hengetön sekä käy todella epätasaista tyhjäkäyntiä.
Kaasupohjassa vapaalla kierrokset nousee ja laskee vaan 2 ja 3k välillä.
Kokeiltu ilman immua sekä toisen immun kanssa, virranjakaja katsottu läpi sekä kokeiltu irroittaa lambdan johto. :idiot2:
-
Nyt on lämpöanturiki mitattu toimivaksi anturin päästä sekä boksin päästä sekä tulpat katsottu vaikka on noin 200km sitten vaihdettu.
-
YKK-anturi? Löytyy kytkinkopan päältä.
-
YKK-anturi? Löytyy kytkinkopan päältä.
Nyt on ykk-anturi vaihdettu mutta ei vaikutusta käyntiin.
-
Voiko olla jako pompannut?
-
Voiko olla jako pompannut?
Kiitos sulle :D jako oli hypänny 4 hampaalla, nyt taas pelittää. 8)
-
Kiitos sulle :D jako oli hypänny 4 hampaalla, nyt taas pelittää. 8)
No hyvä että tuli kuntoon :)
Miksiköhän lie hypännyt, oisko hihnassa tai kiristimessä vaihtotarvetta. Tai ehkä se vaan halus tulla uudestaan kiristetyksi.
-
No hyvä että tuli kuntoon :)
Miksiköhän lie hypännyt, oisko hihnassa tai kiristimessä vaihtotarvetta. Tai ehkä se vaan halus tulla uudestaan kiristetyksi.
Jaa a hihna oli ainakin hyvän näköinen vielä, tiedä sitte mikä iskeny.
-
Ei olis ensimmäinen tapaus kun olisi nokalta putkisokka pettänyt ja päässyt hyppäämään
-
Ei olis ensimmäinen tapaus kun olisi nokalta putkisokka pettänyt ja päässyt hyppäämään
Putkisokkahan on vain kohdistusta varten, pultti hoitaa paikallaan pitämisen.
-
Putkisokkahan on vain kohdistusta varten, pultti hoitaa paikallaan pitämisen.
Itse olen 2 tapausta nähnyt jossa se sokka on poikki, pultti kuitenkin kireällä ja jako ollut 2 - 5 hampia pielessä :P
-
Kiitos sulle :D jako oli hypänny 4 hampaalla, nyt taas pelittää. 8)
Nyt kun olet varmaankin jonkinverran taas ehtinyt ajaa korjauksen jälkeen, niin olethan muistanut jälkikiristää hihnankiristimen. :)
Sehän ei siis muuta tarvi kuin löysätä se kiinnitysmutteri ja kiristää uudestaan. Jakopäänkopassa on muistaakseni sen kohdalla tulppa-aukko ihan tuota kirrausta varten. Joku 100-150 km muistaakseni suositus ajaa ennen jälkikiristystä.
-
Nyt kun olet varmaankin jonkinverran taas ehtinyt ajaa korjauksen jälkeen, niin olethan muistanut jälkikiristää hihnankiristimen. :)
Sehän ei siis muuta tarvi kuin löysätä se kiinnitysmutteri ja kiristää uudestaan. Jakopäänkopassa on muistaakseni sen kohdalla tulppa-aukko ihan tuota kirrausta varten. Joku 100-150 km muistaakseni suositus ajaa ennen jälkikiristystä.
En ole vielä jälkikiristänyt, vielä painaa vikana että puolilämpöisenä ja lämpöisenä lähtee huonosti käyntiin. Pitää tarkistaa jako vielä että on varmast oikein. S*
-
En ole vielä jälkikiristänyt, vielä painaa vikana että puolilämpöisenä ja lämpöisenä lähtee huonosti käyntiin. Pitää tarkistaa jako vielä että on varmast oikein. S*
Tuohon lämpimänä käynnistykseen voi vaikuttaa esim. ECUn lämpöanturi -- niitähän on kannessa kaksi, toinen mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle. Sekä muutama muukin juttu, tietäjät varmaan kohta kertoo :)
-
Tuohon lämpimänä käynnistykseen voi vaikuttaa esim. ECUn lämpöanturi -- niitähän on kannessa kaksi, toinen mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle. Sekä muutama muukin juttu, tietäjät varmaan kohta kertoo :)
Lämpöanturia itekkin veikkailin mutta ainaki mittaukset näytti että ehjä ois. Pölläyttää jonkun verran aina kuumana käynnistyessä. Tosin käynnistys ongelmat tulevat vasta kun seisonut yli 5-10minuuttia kuumana. Suuttimet vuotaa? Yli 550tkm on jo ehditty rullata joten voisi olla kyllä mahdollinen :idiot2:
-
Lämpöanturia itekkin veikkailin mutta ainaki mittaukset näytti että ehjä ois. Pölläyttää jonkun verran aina kuumana käynnistyessä. Tosin käynnistys ongelmat tulevat vasta kun seisonut yli 5-10minuuttia kuumana. Suuttimet vuotaa? Yli 550tkm on jo ehditty rullata joten voisi olla kyllä mahdollinen :idiot2:
Vanhassa volvossa ettittiin tuollaista vikaa ja vaihdettiin osia summamutikassa
Sanoisin et jakajan kansi on halki ja / tai ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto. Imuvuoto on voinu tulla ja jäädä jos kovin on jako pielessä kone yskinyt
-
Vanhassa volvossa ettittiin tuollaista vikaa ja vaihdettiin osia summamutikassa
Sanoisin et jakajan kansi on halki ja / tai ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto. Imuvuoto on voinu tulla ja jäädä jos kovin on jako pielessä kone yskinyt
Jakajan kansi ehjä sekä imuvuotoa ei oo löytyny. Luultavasti bensa puolen ongelmaa? Pössäyttää huolella musta kun saa viimeinkin käyntiin, vanhempi asentelija veikkasi että bensa höyrystyisi? Takaiskuventtiili vika tms? :idiot2:
-
Jakajan kansi ehjä sekä imuvuotoa ei oo löytyny. Luultavasti bensa puolen ongelmaa? Pössäyttää huolella musta kun saa viimeinkin käyntiin, vanhempi asentelija veikkasi että bensa höyrystyisi? Takaiskuventtiili vika tms? :idiot2:
Teoriassa voisi olla myös bensanpaineensäädin joka vuotaa imupuolelle bensaa. Erään toverin ysisatasessa teki ihan nestepuristuksen sen takia :P
E: Tuo bp-säätimen vuoto on helppo selvittää, irrota pikkuletku joka on bp-säätimen ja imusarjan välissä. Jos siellä näkyy bensaa niin säädin vuotaa.
Takaiskun vuotaminen tarkoittaisi kai sitä, että bensanpaine karkaa suutintukilta. Tekee viivettä starttaukseen kun bensapumppu työntää painetta takaisin, muttei selitä mustan pölähtämistä.