Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Romppa12 - 15.06.2020, 09:16:26
-
Onko näissä siis öljysihti turbon öljykierrossa? Missähän päi se on,ja täytyykö se putsata vain? Mittarissa vähän reilu 200tkm ja noilla kilometreillä useasta turbo hajonnut.
-
Sihti on turbon painepuolen öljyputken banjo pultissa. Puhdistus on niin ja näin, poistoa suositellaan.
Jos sihdissä vähänkään shaissea niin kannattanee vähintään putsata öljypohja ja imuputki. Samalla tarkistaa ja kiristää suuttimet, tarvittaessa uusin tiivistein. Näissä suuttimet löystyy ja sitten sotkee koneen sisältä ja suuttimien ympäriltä ulkoa.
PSA:lta löytyy bulletin tähän. Turbofirman sivuilla tiivistelmä:
https://www.turbodynamics.co.uk/technical/understanding-turbochargers/critical-instructions-psa-16-hdi-turbochargers/
-
Okei, kiitoksia. Nuo suuttimen tiivisteen just vaihoin syksyllä. Täytyy tuo tarkistaa tuo turbon öljykierron sihti.
-
Onko öljypohjan sihti helposti otettavissa? Tarviis vklp aikana hoitaa tuo. Lähteekö öljypohja tuosta vain vai onko jotain tiellä?
edit: katsoin tuon banjopultin. Ei ollut oikeestaan yhtää likaa. Mutta kannattaa varmaan tuo öljypohjan sihti vielä putsata?
-
Alkoi vuotamaan kun pistin käyntiin nii turbon öljyputki... ei vuoda banjopultilta vaa putken ja liittimen välistä.
Kuuluuko tubon päässä öljynpainepuolen putken liikkua ees taas? Ja auton käydessä työntuu ulos? Putsailin nii se liikkuu noin muttei vuoda.