Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ovim - 15.06.2020, 21:58:41
-
500000 rajapyykki häämöttää vanhan vm2001 V70 TDI:n taipaleella, mutta tänään oli alkanut oikutella. Oli vaimolle heittänyt "Jarruvika pysähdy heti" -herjan ja sen jälkee kehotti moottorihuoltoon pian.
Vikakoodeista löytyi:
REM-8D11 High mounted stop lamp Faulty signal
ECM-000C Cruise Control - Faulty signal (autossa ei ole cruisea!)
CEM-E000 Control module communication Faulty communication
ECM-0035 Control module communication - CEM frame timeout
Nopean googletuksen perusteella tuntuisi sopivan CEM-vian tunnusmerkkeihin, mutta onko kellään mitään kokemusta, josko olisi joku muu vika kuitenkin? Auto oli seissyt auringossa koko päivän ennen käynnistystä. Moottorihuoltoon kehoittaessa ilmastointi ei pelannut ja muutenkin kone veti heikonlaisesti.
Käytin akun irti ja roplasin johtoja ja muutamia maadoituksia, nollasin koodit ja kävin ajelemassa n 30km ja mitään vikaa ei ilmennyt...
-
Tarkista myös sulakkeet, varsinkin ilmastointiin liittyvät. Nollaa koodit, lataa akku ja katso tuleeko vika vielä päälle ja mitä koodeja tällä kertaa. Jos nuo koodit on luettu jollain yleislukijalla, lue jollain Volvoon tarkoitetulla niin voi tulla paremmat koodit.
-
Juuri omaan kloonautin toisen cemmin. Alkoi noilla oireilla ja lopulta pimeni kokonaan. Elkotronilta taas kymppi suoritus ja taas toimii.
-
Juuri omaan kloonautin toisen cemmin. Alkoi noilla oireilla ja lopulta pimeni kokonaan. Elkotronilta taas kymppi suoritus ja taas toimii.
Ok, onkohan Tampereen seudulla mitään pajaa, joka noita tekee? Ja mistähän CEM?
-
Vastataan nyt vielä tähän, eli Tampereen Elehuolto hoiti CEM:min kuntoon ja muutama tuhat on taas rullattu ilman ongelmia.