Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: manu200 - 15.06.2020, 23:01:14
-
Terve.
Vieläkö näissä uudemmissa V70 volvoissa on sitä "vikaa" että melkeinpä joka katsastukseen saa vaihtaa etupään niveliä?
Joitain vuosia sitten itsellä oli vm99 ja ensimmäisen polven uudempi korinen V70 ja niihin sai alustan osia kyllä vaihtaa joka katsastukseen ja sitä tehden auraus piti vähintään tarkistaa.
Itsellä tulee jonkun verran ajoa hiekkateillä jotka nyt ei aina ole parhaimmassa kunnossa.
Mietinnässä ois V70 D2 tai D3 koneella jos sillä on merkitystä
-
Kolmoskorisen V70:sen alusta on huomattavasti huoltovapaampi kuin kahden edellisen sukupolven.
-
Ei ole enää tarvinut 2000-luvun peleihin jumppailla alustan nivelien kanssa.
-
V70 my14 vaihdettu 200tkm korvalla oikea alatukivarsi, alapallonivel oli väljä joka tarkoittaa tässä uudemmassa faceliftissä koko alatukivartta.
-
Takana pitkittäistukivarren etuhelat menevät vaihtoon aika nopeasti. Parannettu/suojattu versio kestänee pidempään. Näistä on juttua foorumilla paljonkin.
Meillä vaihdeltiin kaikki raidetangon nivelet joskus 300 tkm kohdalla. Hammastanko itsessään oli tosin väljä, mutta sitä ei vaihdettu, vaan koko auto 340 tkm ajettuna.
Etuiskareitten yläpäät väljistyvät ja rupeavat kolisemaan. Nekin piti vaihtaa joskus about 300 tkm paikkeilla. Etupyöränlaakeritkin piti vaihtaa kertaalleen. Eka taisi mennä 250 tkm kohdalla.
Alapallon saa kyllä vaihdettua erikseen.
Luonnollisesti kaikki em. remontit pitää tehdä laatuosilla. Jos laittaa jotain professional parts of swedeniä, niin niitä saa sitten vaihdella joka syksy.
-
Kiitoksia vastauksista.
Hyvä että pääosin on nivel jumppa volvoissa vähentynyt kun omat kokemukset rajoittuu noihin 2000 luvun taitteen volvoihin joihin itse ainakin sain tehdä jumppaa ihan riittävästi. Esim koiranluita tuli aikanaan testattua halpoja sekä kalliita ja laadukkaita malleja joissa en silloin huomannut kestossa selkeää eroa.
Eniten rassasi raidetankojen nopea väljeneminen jonka seurauksena auraukset meni säätöön.
Jää nähtäväksi teenkö paluun Volvo leiriin tässä kesän aikana.
-
Etuiskareitten yläpäät väljistyvät ja rupeavat kolisemaan. Nekin piti vaihtaa joskus about 300 tkm paikkeilla.
Mikä siellä tarkalleen ottaen väljistyy?
Muovinen laakerirunko itsessään, vai sen sovitus siihen peltilätkään jolla se pultatattaan kiinni koriin?
-
Mikä siellä tarkalleen ottaen väljistyy?
Muovinen laakerirunko itsessään, vai sen sovitus siihen peltilätkään jolla se pultatattaan kiinni koriin?
Olipa kumpi tahansa, nämähän ei paljon maksa.
Esim:https://www.trodo.fi/korjaussarja-jousijalan-tukilaakeri-kyb-sm5676 (https://www.trodo.fi/korjaussarja-jousijalan-tukilaakeri-kyb-sm5676)
-
Mikä siellä tarkalleen ottaen väljistyy?
Muovinen laakerirunko itsessään, vai sen sovitus siihen peltilätkään jolla se pultatattaan kiinni koriin?
Alkaa olla jo aikaa, mutta muistaakseni peltilätkän vaihdolla kolina loppui, laakerirungon vaihdolla ei. Noita ei tullut itse vaihdettua, niin jäi näkemättä ja käpistelemättä ne vialliset osat.
Joka tapauksessa, yhden auton otannalla täytyy sanoa, että ihan luja on Fordin alusta, muttei sekään mikään ikuinen ole.