Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: PeePee2 - 19.06.2020, 14:24:25
-
Vakkari on pidemmän aikaa temppuillut putoilemalla pois päältä. Joskus pysyy kauankin päällä. Joskus sen saa uudestaan toimimaan ja joskus ei, kun plus-painiketta aikansa pohjassa pitää.
Innostuin täältä VRC:ltä vikaa selvittelemään, ja yleisimmäksi Cruiser-viaksi osoittautui imusarjan päässä oleva kaasuläppäkotelon likaisuus. Eli ihan helppo homma uusi tiiviste, hammasharja ja kaasariputsi-aine kehiin.
Kun konepellin sain auki, niin eipä imusarjan päässä kaasuläppäkoteloa ollutkaan. Vaan imaputsarista lähti massavirtaus-mötikän kautta putki koneen taakse - kaiketi turpolle. Jossain videolla muistan nähneeni massavirtaus-töttöröä myös putsattavan, kuten kaasuläppäkoteloakin. Liekö molemmilla putsauksilla sama tarkoitus ja vaikutus?
Mittaristo myös temppuilee. Milloin mikäkin näyttö on pelistä pois. Onkohan kaikkien oireiden takana sama vika, tai samat viat?
-
Kyllä siellä se kotelo on.
Tässä yksi video;
https://www.youtube.com/watch?v=jvVCjQx07Sg
Vakkarin poistippuminen voi johtuu monesta syystä. Minulla vakkarin poistippuilu ja erinäiset vikailmoitukset johtuivat cem-viasta.
-
Myöhästynyt kiitos Sebastiani 1 'selle. On ollut noita muita ongelmia. Nyt katsastus pani takajarruletkut vaihtoon - ahtaat ja hankalat on paikat.
On tää VRCF hieno sivu ja avuliasta on täällä porukkaa!